מילוי טפסים – אפשר כבר להגיש?

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

אני מזכיר לכולם שה-18 לאפריל 2016 הוא יום ההגשה הרשמי של דוח המס האמריקאי (Individual Tax Return). מי שאינו גר בארה"ב יש לו חודשיים נוספים בצורה אוטומטית, ומי שחושב שיצטרך עוד הארכה יגיש בקשה להארכה.

אז מה נשאר לי עוד למלא?

אז ככה, אם אתם לא נמנים על האנשים הבאים, אתם יכולים כבר להגיש את הטופס באמצעות המדריך שפירטתי בבלוג הזה:

  1. מבקשים זיכוי בגין מס זר ששילמתם לממשלת ישראל או כל ממשלה שאינה ארה"ב.
  2. מבקשים זיכוי/החזר בגין ילדים (הילדים צריכים להיות אמריקאיים ולעמוד בתנאים המפורטים בפוסט הזה).
  3. מבקשים זיכוי/החזר בגין הוצאות על לימודים גבוהים.
  4. מכרתם ברווח קרן נאמנות/תעודת סל שמקום הנפקתה אינה ארה"ב.
  5. חייבים במילוי הטופס לחישוב מס אלטרנטיבי (מי שמבקש זיכוי בגין מס זר חייב במילוי הטופס).

לגבי סעיפים 1-4 נראה לי שכל אחד יודע אם הוא משתייך לאחד מהקבוצות האלה. לגבי סעיף 5 יש גליון שצריך למלא כדי לבדוק אם צריך למלא טופס נוסף שמחשב את המס האלטרנטיבי (טופס 6251). הגליון נמצא בעמוד 46 של קובץ ההנחיות לטופס 1040. לחלופין, תוכלו להיעזר בעוזר האישי של ה-IRS כדי לראות אם אתם מחויבים למלא את הטופס.

לחלופין, תורידו את גליון הגוגל שיצרתי שיבדוק עבורכם (בעברית 🙂 ) אם אתם צריכים למלא את טופס 6251. אני מזכיר שאת הנתונים הדרושים ממלאים רק בתיבות הצבועות בכתום. בעיקרון לא תצטרכו למלא אם ה-AGI שלכם לא עולה על הסכומים הבאים (נכונים לשנת המס 2016) ואתם לא מבקשים זיכוי עבור מס זר:

  • $53,600 לרווקים וראשי אב בית
  • $41,700 לנשואים המגישים בנפרד
  • $83,400 לנושאים המגישים ביחד או אלמנים מוכרים

בעצם, מי שמחריג את השכר שלו ה-AGI שלו יהיה נמוך מהסף ולא יצטרך להגיש (אלא אם יש לו הכנסות גבוהות מהשקעות), ומי שלא מחריג את השכר ומבקש זיכוי על מס זר, כן יצטרך לחשב את המס האלטרנטיבי.

תזכורת: ה-AGI מופיע בשורה 38 של טופס 1040.

אני לא שייך לקבוצות הללו, מה הלאה?

מה שהלאה, זה שצריך למלא את שורות 47, 55-56, 70 (אם שילמתם סכום כלשהוא ביחד עם הבקשת להארכה), 74-79 ולחתום איפה שכתוב Sign Here. אם אתם מגישים בהגשה אלקטרונית, אין צורך לחתום.

עוד משהו?

כן.

אתם צריכים למלא את טופס 8965 – בקשה לפטור ממס הבריאות החדש של אובמה. החל מ-2014 לכל אזרח אמריקאי חייב להיות ביטוח בריאות. כתלות בהכנסה הממשלה האמריקאית מסבסדת את הביטוח.

מי שגר מחוץ לארה"ב יכול לבקש פטור ממערכת הבריאות הזאת (תודה, באמת).

לא הראית עדיין איך למלא את טופס 8965

צודקים.

בואו נתחיל.

אז ככה, ממלאים בשורה העליונה את השם/שמות המופיעים על הדוח, וכן את מספרי ה-SSN/ITIN. לאחר מכן, ממלאים רק את החלק השלישי של הטופס:

8965p3

בעמודה (a) ממלאים את השמות של כל בני הבית (בני זוג + ילדים שמולאו בשורה 6 של טופס 1040).
בעמודה (b) ממלאים את מספרי זיהוי המס של אותם אנשים (SSN או ITIN).
בעמודה (c) מזינים את האות C עבור כולם.
בעמודה (d) מסמנים X (איקס) עבור כולם (מסמן שהיה פטור מכיסוי ביטוחי במשך כל השנה). אם גרתם בארה"ב חלק מהשנה, במקום לסמן X בעמודה (d) תסמנו את החודשים הרלוונטיים בהם גרתם מחוץ לארה"ב.

פשוט פשוט.

נו… אז להגיש?

רגע!

אל תשכחו למלא את השורות שציינתי לעיל.

שורה 47

סוכמים את שורות 44-46. בשורה 44 זה המס הרגיל, בשורה 45 זה התוספת עבור המס האלטרנטיבי (שטרם למדנו לחשב אותו), ובשורה 46 מס שקשור לחוק הבריאות החדש שאנחנו פטורים ממנו הודות לטופס 8965 שהרגע מילאנו.

במידה והחרגתם את שכרכם (ואת שכר בן זוגכם), סביר להניח שיופיע לכם 0 (אפס). אך זה תלוי בהכנסות נוספות (שלא מעבודה) שהיו לכם במהלך השנה.

שורה 55

שורה 55 היא סך כל הזיכויים שלכם. היות ואתם לא אחד מהאנשים המפורטים לעיל, אין לכם זיכויים, ולכן תמלאו בשורה 55 "0" (אפס)

שורה 56

מחסרים את הערך בשורה 55 מהערך בשורה 47. אם יוצא מספר שלילי, רושמים "0" (אפס).

שורה 70

אם הגשתם בקשה להארכה ושילמתם מקדמה כי חשבתם שתהיו חייבים במס, רשמו את הסכום ששילמתם בשורה 70. אין לכלול את העמלה במידה ושילמתם בכרטיס אשראי. תוכלו לקזז את העמלה בדוח המס לשנת 2017 במידה ותפרטו את הניכויים במקום לקחת ניכוי סטנדרטי.

לי אישית יצא לשלם ל-IRS ולמלא שורה זו בשנת 2014, בעקבות מכירה של קרן נאמנות ישראלית (טרם ידעתי שלא משתלם להשקיע בזה מבחינת המס האמריקאי).

שורה 74

בעיקרון צריך לסכום את שורות 64, 65, 66a, ואת שורות 67-73. במקרה של הפוסט הזה, מדובר רק בשורה 70 ורק בתנאי שבאמת שילמתם משהו ל-IRS.

שורה 75

אם הערך בשורה 74 גדול מהערך בשורה 63, החסירו את שורה 63 משורה 74. אם יצא לכם חיובי, זהו סכום שה-IRS חייב לכם (Refund, בעגה המקצועית 😉 ).

שורה 76a

בשורה 76a צריך לציין כמה מתוך ההחזר (במידה ויש), אתם רוצים לקבל השנה. אם יש לכם חשבון בנק אמריקאי יש למלא את הפרטים שלו כאן, וה-IRS יזכה אתכם שם. אם לא תמלאו, תקבלו צ'ק בדואר לכתובת שצוין בראשית הדוח.

שורה 77

אתם יכולים לבחור להשליך חלק מההחזר לשנת 2017, אם אתם צופים שתהיו חייבים כסף ל-IRS. כפי שציינתי פעמים רבות, מקרה זה אינו סביר. אך מי שרוצה יכול. סכום זה אינו צובר ריבית.

שורות 78-79

אם שורה 74 פחות מהערך בשורה 63, יש להחסיר את שורה 74 משורה 63. זהו המס שאתם חייבים ל-IRS. בשורה 79 יש להעריך/לחשב קנסות (אם רלוונטי) ולכלול את הקנסות בערך שרושמים בשורה 78. אתם יכולים להשאיר את שורה 79 ריקה, וה-IRS יחשב עבורכם את הקנס וישלח לכם חשבון בדואר. שוב, זהו לא מקרה סביר.

Third Party Designee

כאן ממלאים פרטים של גורם שלישי אם אתם מעוניינים שה-IRS יפנה לאותו גורם במידה ויש בעיה בדוח שלכם. למשל, אתם מרגישים נועזים מספיק למלא בעצמכם את הדוח, אבל אם יש בעיות, אולי תרצו שרואה חשבון כבר יטפל בזה (תדאגו לעדכן אותו בזה).

Sign Here

יש לחתום איפה שכתוב Your signature והבן זוג צריך לחתום איפה שכתוב Spouse's signature. יש למלא תאריך איפה שכתוב Date. יש למלא את עיסוקכם איפה שכתוב Your occupation ו-Spouse's occupation. יש למלא טלפון שניתן להשיג אתכם איפה שכתוב Daytime Phone Number. אל תשכחו לכתוב 972 בהתחלה שזהו קוד הטלפון הבינלאומי של ישראל.

מי שרווק או ראש אב בית ממלא רק את שורת החתימה הראשונה.

אין צורך לחתום פיסית במידה וההגשה אלקטרונית. למרות שאני ממליץ על שימוש בתוכנות קיימות והגשה אלקטרונית, כדאי מאוד בשנה הראשונה שתמלאו להרגיש בידיים את הטפסים ולמלא ידנית ולעשות חישובים עם מחשבון. אחרי זה תמלאו בדוח האלקטרוני ותוודאו שלא עשיתם טעויות, ואם עשיתם תוכלו ללמוד מהן. את ההגשה בכל מקרה כדאי לכם להגיש אלקטרונית, כדי להימנע מדואר שליחים יקר וארוך.

לעתים ה-IRS ישלח לכם קוד מזהה. בדרך כלל זה קורה לאחר שגנבו לכם את הזהות ומילאו בשמכם דוחות מס לשם קבלת החזרים מה-IRS. זה נפוץ בארה"ב, אך טרם שמעתי על מקרים כאלה בישראל. אבל המלצה: תשמרו על המידע שלכם טוב טוב. במיוחד ה-SSN שלכם. אם קיבלתם קוד כזה מה-IRS יש לרשום אותו איפה שכתוב: 

If the IRS sent you an Identity Protection PIN, enter it here (see inst.)

Paid Preparer Use Only

אין צורך למלא היות ואתם מילאתם את הדוח לבד ולא שילמתם לאדם לעשות זאת.

סיכום

כל הכבוד!!!!! מגיעה לכם טפיחה על השכם.

שנה הבאה זה יהיה יותר קל ותדעו מהר יותר לשייך כל הכנסה לטופס המתאים.

אם אתם שייכים לאנשים המפורטים לעיל' אז עוד לא סיימתם ובתקווה עד ההגשה המאוחרת (16 לאוקטובר 2017), נספיק לעבור על כל הנושאים הללו (זיכוי מס זר, זיכויים שונים בגין ילדים, זיכוי על לימודים גבוהים, מס אלטרנטיבי, קרנות נאמנות/תעודות סל לא אמריקאיות).



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.

51 מחשבות על “מילוי טפסים – אפשר כבר להגיש?

      1. גם אני הפקתי קראתי את כל הרשומות והפקתי המון תועלת. מחכה בקוצר רוח לגבי ההסבר על תעודות סל, ובמיוחד לא ברור מה עושים עם קרן פנסיה ישראלית. (להבנתי אין תשובה ברורה ובמקרה של ביקורת ה- IRS יחליט איך שהוא רוצה.)

        אהבתי

        1. לגבי פנסיה יש גישה שאומרת שהפקדות מעסיק ורווחים שנתיים מחויבים במס בשנה בה הם התקבלו (הרווחים מן הסתם עם רווחים על הנייר), ויש גישה שאומרת שהכל נדחה למועד בה מקבלים את הקצבה.

          אם תעבור ביקורת, המבקר יגיד לך לפעול לפי מה שהוא חושב לנכון (המבקרים גם חלוקים בינהם) ואתה תהיה מחויב לזה אלא אם כן יש לך זמן ומשאבים לתבוע אותם בבית משפט למיסוי בארה"ב.

          בפוסט עתידי אשווה בין שתי הגישות.

          לגבי תעודות סל/קרנות נאמנות, החוק די ברור והם נופלים תחת חוק ה-PFIC הדרקוני. אגיע לזה בפוסט עתידי גם כן, כולל הדרך לחישוב המס המתחייב מהמכירה שלהם.

          אהבתי

  1. תודה רבה על כל התרומה שלך – אתה גדול!
    יש לי כמה שאלות:

    1. מילאתי את טפסי המס כקבצי PDF ואני מחפש דרך להגיש אותם AS IS..ראיתי שה IRS מציע כל מיני תוכנות\אתרים חינמים, אבל אני לא רוצה למלא דרכם אלא להשתמש בPDFים שמילאתי בעזרת האתר. האם הדבר אפשרי? אם כן, איפה עושים SUBMIT לטפסים האלה?

    2. אני לא ידעתי עד לא מזמן על הדברים שצריך למלא. הבנתי מרואי החשבון שצריך למלא 6 שנים FBAR ו 3 שנים 1040. הבנתי שגם צריך לכתוב מכתב שמסביר למה לא מילאתי (COVER LETTER). בהנחה ומילאתי את הטפסים, איך אני מגיש אותם "יחדיו"? אני ראיתי שיש אתר שמגישים בו את הFBAR בנפרד (כל שנה). איפה אני מוסר את המכתב שמסביר למה לא מילאתי?

    תודה רבה על הכל!!!!

    אהבתי

    1. 1. אני לא מכיר אתר כזה שניתן להגיש קבצי pdf שמולאו ידנית. אתה יכול לשלוח אותם בדואר רשום.

      2. לגבי ה-fbar כשאתה ממלא אותם יש לך בדף הראשון מן תיבה למלא סיבה למה זה באיחור. בפוסט שלי על מילוי fbar יש הסבר כיצד לעשות זאת. תוודא שהיית אכן חייב להגיש בכל שנה רלוונטית (חשבונות זרים בסכום כולל של $10,000 או יותר מתישהו במהלך השנה, לפי ההסבר בפוסט לגבי חישוב הסכומים)

      לגבי דוחות מס 3 שנים אחורה, אם אין לך חוב, אז אין בעיה, אתה פשוט מגיש, אין צורך במכתב הסבר. הבעיה מתעוררת אם יש לך חבות מס, ואז זה צובר קנסות וריביות ואז ניתן לצרף מכתב להפחתת הקנסות (על החוב המקורי והריבית לא יוותרו לך אבל יכולים לפרוס את זה).

      אהבתי

      1. שוב תודה רבה על התגובה שלך.

        1. עברתי על על הפוסטים שלך וראיתי שהמלצת על האתר freefilefillableforms.com להגשת 1040.
        נכנסתי לאתר ואכן, זה האתר הראשון שראיתי שאפשר למלא 1040 ולשלוח אותו ממש כמו שאתה מסביר כאן. כל שאר האתרים מציגים מאין שאלון מקוסטם שלהם שממפה דברים ל 1040.
        הבעיה באתר הנ"ל הוא שאפשר להגיש רק את הדוח של השנה (2015).
        היות והבנתי שאני צריך להגיש שלוש שנים אחורה (תקן אותי אם אני לא טועה), אני מחפש אתר כזה שיתן לי להגיש את דוחות 2013 ו 2014. האם אתה מכיר כזה אתר? איך אתה ביצעת את ההגשה הראשונה שלך?

        אני אשמח אם תוכל לעשות לי קצת סדר בבלאגן. אני לא מזמן שמעתי על כל הסיפור הזה לראשונה והבנתי שעליי להגיש את הדוחות עד ל 15 ליוני שזה ממש עוד יומיים.
        דיברתי עם מספר רואי חשבון. כל אחד אומר דברים אחרים. גם המחירים שלהם מאוד גבוהים היות והם מנצלים את מצבנו.
        הבלוג הזה הוא מאין מתנה ותודה רבה על ההשקעה שלך.

        כמה שאלות שיש לי ואולי תוכל לעזור לי:
        א. האם במסגרת תוכנית המחילה אני צריך להגיש 6 שנים אחורה FBAR ו 3 שנים אחורה 1040? חלק מהרואי חשבון אומרים שכן וחלק אומרים שלא. אני מניח שיש לחלקם אינטרס כי יותר טפסים = יותר כספים.
        ב. האם ההגשה צריכה להתבצע ביחד? או שאין קשר בין הטפסים גם שמדובר בהגשת מחילה?
        ג. האם יש אתר שמאפשר להגיש גם 1040 משנים עברו?
        ד. האם זה קריטי לדווח 3 שנים אחורה על 1040 או שאם ה IRS יצטרכו, הם כבר יבקשו ממני?
        ה. האם בכל זאת כדאי להיעזר ברואה חשבון? המצב שלי מאוד פשוט לכאורה כשכיר שרוצה להחריג את השכר שלו ותו לא.

        מתנצל שאני קצת מציק, אתה פשוט התקווה היחידה שלי כרגע.
        תודה רבה והמשך יום נעים.

        אהבתי

        1. אני מודה לך מאוד על המחמאות ומקווה שאכן האתר יעזור לך להגיש ולעמוד בחובותיך בסופו של דבר.

          1. לגבי הגשה רטרואקטיבית: לא ניתן להגיש בצורה אלקטרונית אלא יש לשלוח בדואר. את הכתובת תוכל למצוא בפוסט הזה. תוכל לחפש בלינק הזה, את הטפסים הרלוונטיים לכל שנה ושנה. יש להשתמש בטופס המתאים (למשל 1040 וכו') עבור השנה הספציפית אותה אתה מגיש (אם זה 2013, 2014 וכו').
          2. לגבי התאריך המתקרב, ניתן ממש בקלות לבקש הארכה עד ה-15 לאוקטובר. תקרא את הפוסט לגבי בקשת הארכה.

          מענה לשאלות שלך (עד כמה שאוכל):
          א. זה לא בשום מסגרת מחילה. מסגרות המחילה הם לרוב לאנשים שחייבים מס ובסכומים גבוהים, ולו רק בשביל שיכנסו למערכת ויתחילו לשלם מהיום והלאה. בעיקרון אם אין לך חבות מס, אז תגיש 3 שנים אחורה במידה והיית חייב את 1040 (ודוחות נוספים לפי העניין). תבדוק שאכן היית חייב להגיש לפי סך ההכנסה שלך. בפוסט הזה יש הסבר לסף המינימלי. לגבי FBAR, יש לבדוק עד 6 שנים אחרוה אם היית חייב.

          ב. ההגשה של ה-1040 נשלחת בדואר. אני הייתי שולח לפי הסדר (כלומר קודם את 2013), מחכה שבוע שבועיים ואז את 2014. לגבי 2015, תבקש הארכה ותגיש עד ה-15 לאוקטובר 2016.
          ההגשה של ה-FBAR היא אלקטרונית, וניתן להגיש אלקטרונית בגין כל שנה (השנה היא אחד הפרמטרים שצריך למלא). בדף הראשון של ה-FBAR יש תיבה שבה בוחרים את סיבת ההגשה המאוחרת (ואחת האופציות היא חוסר ידיעה).

          ג. אין אתר כזה. יש לשלוח בדואר. תשתמש בלינק שנתתי לך לעיל, כדי להוריד את הטפסים הרלוונטיים לשנה שאתה צריך להגיש עבורה רטרואקטיבית.

          ד. אם היית חייב להגיש (כלומר הכנסה מעל הסף המינימלי) אז צריך להגיש. עדיף להגיש ולא שיגלו שהיית צריך להגיש ושלא הגשת.

          ה. זו לא שאלה שאני יכול לענות עליה. אני מנסה לתת באתר את הכלים והמידע להגשה עצמאית, וכל אחד צריך להחליט אם זה מתאים לו להגיש עצמאית או לא. זה לוקח טיפה זמן בדוח הראשון שממלאים, ובשנים הבאות זה די זורם (עד שיש משהו חדש – כמו נישואים/לימודים/ילדים וכו' – אבל אז צריך להשקיע רק בללמוד את הטופס החדש).

          אתה ממש לא מציק! אני דווקא מאוד שמח שיש שאלות שכל קוראי האתר יוכלו ללמוד מהם.
          בכל מקרה, כדי להוריד לך טיפה מהמבלאגן, זה סדר הפעולות שהייתי מבצע:
          1. הגשת בקשה להארכה על 2015 (ממליץ עוד היום, יש לך עד ה-15 ליוני – עוד יומיים).
          2. הגשת ה-FBAR של 2015 עד ה-30 ליוני (עוד כשבועיים)
          3. מילוי ושליחת דוחות (1040) של 2013 ו-2014 (כל אחד במעטפה נפרדת, והייתי מחכה שבוע שבועיים בין המשלוחים)
          4. מילוי FBAR במידה ויש צורך אחורה עד לשנת 2009. את אלה אפשר לעשות גם אלקטרונית באתר של הגשת ה-FBAR.
          5. מילוי דוח 2015 עד ה-15 לאוקטובר – את הדוח הזה כבר תוכל להגיש אלקטרונית בדרך שתבחר (אם ב-freefillableforms או באחד מהתוכנות החינמיות/זולות שקיימות). אם אתה רואה שאתה מתעכב עם הדוחות האחרים והדדליין מתקרב, אז תתמקד בדוח של 2015 ואח"כ בדוחות הקודמים.

          בהצלחה!

          אהבתי

          1. אהלן, אני אמנם מגיב לפוסט ישן, אבל זה היה נראה לי המקום הרלוונטי ביותר. ניסיתי להירשם ל-freefillableforms אבל לא הצלחתי מכיוון שהם דורשים מספר טלפון ולא מקבלים מספר טלפון ישראלי (כזה עם 00), האם זו חובה שיהיה מספר ישראלי? והאם אני יכול להשתמש במספר טלפון של מישהו שאני מכיר בארה"ב?

            אהבתי

  2. אוקיי, אני כמו שחשבתי, אין דרך להגיש את דוחות 2013\2014 באינטרנט.

    אצלי כל ה FBARS כבר מוכנים ואגיש אותם כבר בימים הקרובים דרך האתר.

    לגבי ה 1040, כמה שאלות אחרונות:

    1. למה צריך למלא "רק" 3 שנים אחורה? מכיוון שאין "תהליך מסודר" של הגשה מאוחרת זה נראה לי מוזר למלא רק 3 שנים ולא על כל השנים שלא מילאתי. האם יש הוראה מדוייקת לשלוח 3 שנים אחורה? או שזה סתם המצאה של רואי החשבון כאן?

    2. המלצת לבקש הארכה – הארכה ממה בדיוק? עד היום לא מילאתי אפילו טופס אחד. זה נראה לי מצחיק לבקש הארכה ולא פשוט למלא את הטופס.

    3. המלצת להגיש את הדוחות בסדר כרונולוגי – קודם 2013 ואז… האם יש סיבה מיוחדת לדבר?

    4. אם עד היום לא הגשתי דוחות בכלל, האם זה יהיה נורא לאחר גם את 2015?

    מה שאני חשבתי לעשות בקשר ל 1040 זה להגיש את 2015 בימים הקרובים, ואם ה IRS יצרו איתי קשר, למלא את מה שהם יבקשו, או לחילופין להגיש את 2015 היום ולשלוח בדואר את 2013-2014.
    רק שאני לא רוצה לירות לי כדור ברגל. אני שמעתי על ה FATCA ממש לא מזמן. הרבה אמריקאים שאני מכיר אפילו לא שמעו על זה ומי שאני מכיר שמדווח הוא כזה שמרוויח 1000$ על כל ילד.

    האם ה IRS אי פעם פנו אלייך? האם הם נחמדים או "אלימים"?
    אותי מעצבן שאין מידע מסודר על זה ואין רואי חשבון מטעם ממשלת ארה"ב שיעזרו לנו לבצע את המהלך. מעצבן אותי נורא לראות רואי חשבון מתעשרים על סמך המצוקה שלנו.

    תודה רבה שוב על הכל!!!

    אהבתי

    1. 1. ההתיישנות על דוחות מס היא 3 שנים, אלא אם כן יש חשד סביר להעלמת הכנסה רצינית (יותר מ-25% מההכנסה), ואז יש ל-IRS 6 שנים לרדוף אחריך.

      2. ההארכה היא על הגשת הדוח (1040) של 2015. כפי שכתבת, הדדליין לאזרחי חוץ הוא עוד יומיים (15/6/2016). ניתן מאוד בקלות לבקש הארכה של עוד 4 חודשים. תלך לפי ההוראות בפוסט שלי, די פשוט. אם יש לך אתר שאתה עובד איתו הם אמורים גם לספק לך להגיש הארכה בצורה אלקטרונית ללא בעיה.

      3. ככה המליץ לי מכין דוחות מס שדיברתי איתו לפני שהחלטתי להגיש לבד. נראה לי גם הגיוני בסך הכל.

      4. אין לי מושג. נראה לי שאם יש לך אופציה עדיף להתחיל לעמוד בחובות ההגשה כמה שיותר מהר.

      לגבי החזרי מס על ילדים, זה נכון. מתוכנן על זה פוסט בהמשך.

      ה-IRS מעולם לא פנו אליי. סטטיסטית אין הרבה סיכויים (פחות מ-2% עוברים ביקורת בשנה, ורוב רובם הם אלה עם הכנסות מטורפות).
      לדעתי זה לא עניין של נחמדים או אלימים. אם יפנו אליך ישלחו לך מכתב, ויהיה לך זמן מסודר לענות לו. זה בדרך כלל יגרור תרגום לאנגלית של טפסי 106, חשבונות בנק וכד'.
      אם הגשת הכל בסדר אין לך מה לדאוג. אני לא יכול להבטיח לך שלא יפנו אליך. רק חשוב להיות מסודרים עם כל המידע והטפסים.

      FATCA לא אמור להיות מקור לדאגה אם תתחיל להגיש הכל מהיום. הבנקים לא מדווחים ל-IRS אחורה אלא החל מעכשיו.

      מידע (באנגלית אמנם) ניתן למצוא כאן: https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers
      וגם אצלי בבלוג 🙂

      אהבתי

      1. כן, גם אני הבנתי שמדובר על שש שנים של FBAR ו 3 שנים של 1040.
        עכשיו יצא לי לדבר עם כמה מומחים (בתשלום) שממלאים את הדוחות וכל אחד הביא לי תשובה אחרת. זה ממש מעצבן שאין מסמך שאומר בדיוק מה צריך לעשות.

        אחד המליץ לי להגיש הכל אחרי ה 30 לחודש בגילוי מרצון.
        הוא טען שבגילוי מרצון צריך לעשות הכל באופן מדוייק ולא להגיש דוחות בתפזורת ולא לדבר על דחייה. הוא אמר שיש כללים ברורים מאוד לגילוי מרצון וכל תזוזה ימינה או שמאלה עלולה לבוא רק לרעה.
        הוא טען שאחרי שמיישרים קו, מגישים כמו שצריך בשנה העוקבת ואין בעיות.
        הוא ציין שצריך לשלוח את טפסי המס (1040) למקום מסויים בתוספת מכתב המסביר על הבחירה שלי בגילוי מרצון.
        הוא ציין גם שצריך להעלות את ה FBARS דרך האתר ובמכתב לכתוב שזה נעשה.
        הוא קרא לזה streamline disclosure.

        האם מישהו מכם יודע לאיזה כתובת צריך לשלוח את ה 1040 במסגרת התוכנית? האם אתם יודעים על המכתב הזה קצת יותר?
        חיפשתי קצת ברשת אבל באמת שיש בלאגן אטומי. אני מרגיש שגם אם אלך לעשות את הדוח"ות דרך רואה חשבון, יכול להיות שאאלץ לעבור עליהם ולבדוק שהוא אכן מכיר הכל.

        תודה רבה לכם פינטראנסלייטור ואיתמר, אתם אלופים.

        אהבתי

  3. בלינק שצירפת רשום שהם יבקרו שלוש שנים בלבד אלא אם יש בעיות מיוחדות.
    הדרישה לפי הספר בהתאם ללינק שצירפתי היא לדוחות של שש שנים.

    אהבתי

  4. לגבי גילוי מרצון, לדעתי כל עוד אתה לא חייב להם כסף ולא מבקש מהם כסף בגלל זיכויים בגין ילדים אין מה לחשוש.
    בכל מקרה אם אתה חושש לך לרואה חשבון אמריקאי שגר בארץ (היזהר מחאפרים)
    לגבי ההארכה, מדובר באישור אוטומטי שמס הכנסה האמריקאי נותן וחבל לא להשתמש בו. כדאי לבקש הארכה ואז לשקול את צעדיך במתינות

    אהבתי

    1. איתמר צודק, אבל החששות של ממלא הטפסים מוצדקות, רו"ח "דוחפים" לכיוון של התהליכים המורכבים יותר כי זה יותר כסף בכיס שלהם. עם זאת, היות ואני לא מכיר את המצב הפיננסי של ממלא הטפסים ועל כמה הכנסה מדובר, קשה לדעת אם הוא אכן צריך ללכת לרו"ח (ועדיף אחד שהוא גם עו"ד כדי שיהיה חסינות), או שפשוט יכול להגיש בשקט על שנים עברו ולהתחיל להגיש כל שנה מעכשיו.

      כעיקרון, גילוי מרצון נועד לאנשים שיש להם משהו לגלות, קרי העלימו מס/חשבונות זרים.

      אין בהכרח בעיה לבקש זיכוי בגין ילדים, כמובן אם אתה זכאי לזה. להיפך, דווקא אחרי 3 שנים כבר לא ניתן להגיש בקשות להחזרי מס והזיכוי הולך לאיבוד. הנסיון להקטין ראש ולהגיד אני לא מבקש מהם כלום והם לא יבקשו ממני כלום, לא תעבוד להערכתי. אם יעלו עליך (ועכשיו עם FATCA זה קל מתמיד). אבל שוב אנחנו נכנסים פה למצבים היפותטיים.

      להערכתי הדחייה שציין הרו"ח של ממלא הטפסים היא לא ההארכה הסטנדטית שניתן לבקש כל שנה, אלא משהו משפטי שקשור לגילוי מרצון.

      אהבתי

      1. המצב שלי מאוד פשוט ואני לא חייב לארה"ב מס (לפחות לא לפי שיטת "החרגת השכר").
        אני לא גם מסתיר שום דבר. הדבר היחיד שבעייתי אצלי זה שגיליתי באיחור על חובת ההגשה.
        והבעיה הנוספת היא שאני לא יודע לאן אני צריך לשלוח את הדוח"ות במסגרת ההגשה המרוכזת. ראיתי כל כך הרבה כתובות באתר של ה IRS ולא ראיתי כתובת אחת שהיא רלוונטית לדוחות באיחור או ל STREAMLINE DISCLOSURE.

        לגבי חאפרים ורואי חשבון, אז די ברור שרואי חשבון יקרים יותר. האם אנשים בפרופיל של IRS ENROLLED AGENTS הם מספיק טובים? או שהם נחשבים ל"חאפרים" עליהם דיברתם?

        אהבתי

        1. המצב שלך דומה להרבה מאוד אנשים, שמגלים שהם חייבים במילוי הטפסים לאחר כמה שנים.
          אני לא שמעתי על מישהו שהגיש רטרואקטיבית שלוש שנים, שלא היה חייב מס, ושעשו לו משהו.
          תמיד יש את האפשרות שתהיה ה-0.1% שכן עושים לו ביקורת. אבל האפשרות הזאת קיימת גם אם תגיש דרך רו"ח. ביקורת לא בהכרח אמר שתהיה חייב כסף. רק שיבדקו לעומק את ההכנסות והחשבונות שלך.

          Enrolled Agent, זה מישהו שהוסמך ע"י ה-IRS להגיש דוחות מס. לרוב הוא מכיר את החוק פחות טוב ולכן יוכל לעזור לך בחלק הטכני של המילוי. רו"ח עדיפים אם יש איזשהו תכנון מס שצריך לעשות.

          אהבתי

          1. אוקיי.

            בהנחה ואני יודע למלא את הטפסים, לאן אני אמור לשלוח אותם? האם ידועה לך הכתובת?
            בנוסף, אני אמור לצרף COVER LETTER שמסביר שלא ידעתי על המצב. יש לך דוגמא לאחד כזה?

            שוב, תודה רבה.

            אהבתי

            1. בהנחה ואתה לא חייב, ולא מצרף תשלום, יש לשלוח ל:
              Department of the Treasury
              Internal Revenue Service
              Austin, TX 73301-0215
              USA

              ה-cover letter מתייחס ל-Fbar שפעם היה ניתן להגיש רק בדואר.
              כיום ניתן להגיש אלקטרונית, ויש אופציה בעמוד הראשון של ה-fbar לנמק את סיבת האיחור בהגשה.
              תקרא את הפוסט שלי בעניין, זה מופיע שם בבירור.

              אהבתי

              1. לא על זה. הבנתי שצריך להעלות את ה FBARS כרגיל ולציין שם את מה שכתבתי בפוסט.
                בנוסף להגיש 1040 על 2013,2014,2015 כאשר צריך לצרף להם מכתב הסבר על הכל. אולי הוא סתם מרח אותי, אני פשוט לא יודע.
                בנוסף, איך מוודאים שהמסמכים אכן הגיעו ל IRS? במדינת ישראל, הדואר כל כך גרוע שאי אפשר לדעת. האם הם שולחים לך מייל אישור אפילו אם ההגשה היא ידנית?

                תודה רבה.

                אהבתי

              2. לא יודע אם הוא מרח אותך, יכול להיות שהוא התכוון לגילוי מרצון.

                בהגשה אלקטרונית מקבלים אישור מיידי. בהגשה ידנית, תגיש בדואר רשום ותעקוב ותוודא שזה אכן הגיע.
                כמו כן, תתקשר אליהם חודשיים-שלושה אחרי כדי לוודא שזה נקלט במערכת.
                המספר:
                1-267-941-1000
                מומלץ להתקשר בדיוק ב-13:00 כי אז הקו נפתח (6 בבוקר בניו יורק) ואם לא תתקשר בשעה הזאת תחכה הרבה זמן בממתינה.

                כמו כן, אתה יכול לקבל מהם סיכום שנתי (Transcript) – בלינק הזה. ניתן לבקש את האישור עד 4 שנים אחורה.

                אהבתי

  5. שלום,

    דבר ראשון ממש תודה על הפוסטים.

    יש לי בעיה קטנה, מילאתי את הטופס בצורה ממוחשבת, אני לא כ"כ יודע כיצד עליי להגיש (פרט לשליחה בדואר). בכל האתרים שניסיתי הוא מבקש קבצי W2 אבל אין לי כאלו קבצים :/ אשמח אם תוכל לעזור לי בנושא
    bar.dubovski@gmail.com

    אהבתי

    1. לצערי אני לא מכיר את כל האתרים. רובם אמורים לתמוך בהכנסות "זרות".
      יכול להיות שיש להם אזור אחר בהם ממלאים הכנסות זרות, ואז הוא יודע לא לבקש w2.
      בכל מקרה אם ממלאים ידני תלך לפי ההנחיות בפוסט של הכנסה רגילה

      אני אישית ממלא ב-olt.com ושם יש להם מקום למלא הכנסה ממעסיק זר. תבדוק כמובן שהאתר מתאים לכל הצרכים שלך.

      אהבתי

  6. שלום,

    אני חווה קצת קושי עם האתרים שמשמשים למילוי באינטרנט, בכל אחד מהם (מהחינמיים) אני נדרש למלא את השכר שלי, אך הם דורשים טפסי W2 שכמובן אין לי.

    אני כבר מילאתי את כל הטופס באופן ידני, האם יש דרכים נוספות שפשוט אפשר לשלוח את הטופס ממוחשב? או יש דרך אחרת להתגבר על ה-W2?
    אשמח לעזרה

    אהבתי

  7. שלום,
    בהנחה ושום דבר אחר לא רלוונטי, האם אני יכול לעצור אחרי חלק 3 (הכנסה מעבודה) אם אין לי השקעות ושאר ירקות? האם אני אמור להשאיר את שאר הטופס ריק? האם אני צריך למלא אפסים בכל מיני מקומות? האם צריך לחתום איפשהו?
    זה נראה לי ממש מוזר שאני ממלא רק 10% מהטופס ומכל השאר מתעלם. אני מבין אנגלית והכל, אבל יש כאן מונחים טכנים שקצת גורמים לי לאבד מהבטחון שלי.

    תודה רבה על עבודת הקודש!!!

    אהבתי

    1. אתה סוכם את ההכנסות שלך בשורה 22 ומעתיק את הערך לשורה 37 ו-38 וממשיך משם.

      הפוסט הזה (למעלה) מכיל את כל המידע לו תצטרך כדי להשלים את הדוח.

      אהבתי

      1. אממ אוקיי. יש לך אולי דוגמא של טופס מלא עם הערכים הללו?
        בשורה 22 כביכול התאפסתי.
        בשורה 37 אני עדיין 0. וכנ"ל בשורה 38 ממה שאני מבין.

        מה אני בדיוק אמור למלא בשורה 47? הרי אין לי שום דבר בשורות 44-46 או שפספסתי כאן משהו.
        בשורה 70 אני צריך למלא משהו (אולי 0) אם לא שילמתי מקדמות או שאני אמור להשאיר ריק?
        את שורות 74-79 אני צריך למלא באפסים? או להשאיר ריקות? לא שילמתי מקדמה ל IRS.

        לגבי ה Third Party Designee במידה ואני מסמן NO, אני צריך למלא את הפרטים שלי?

        אני מצטער על השאלות "הצעירות". אני לא ממש רואה חשבון ואני לא רוצה להתעסק עם ה IRS.
        אני מנסה להבין אם חצי הדוח שלי אמור להישאר ריק או להתמלא באפסים.
        אני מנסה להבין אם אני ממלא אותו נכון.

        אגב, יש לי איזה פינה לא סגורה בקשר לרווחי הון ופק"מים.
        במידה וההכנסה שלי הייתה נמוכה (נאמר 20K שנתי) ואני מתקזז עם הטופס ez2555, אבל הרווחתי עוד 300 דולר על ניירות ערך ובפק"מ בבנק, אשמח לדעת איך אני בדיוק מתקזז עליהם.

        בשורה 22, הייתי אמור להיות 0 אם לא היה לי את הרווח של ה 300 דולר, נכון? עכשיו אני אמור לכאורה להיות עם 300 דולר שם. האם זה מתקזז ב AGI איכשהו? קראתי קצת את החלק ולא ממש הבנתי איפה אני מקזז את הרווחים הזעומים הללו.

        שאלה אחרונה היא, אם הרווחתי 300 דולר, ושילמתי כאן בארץ 15 אחוז מס. האם ה 45 דולר ששילמתי כמס נחשבים? או שאני צריך להצהיר רק על 255 דולר לאמריקאים?

        תודה רבה רבה, אני מניח שהשאלות שאני שואל מעט מציקות, מצד שני אני מניח שהם עוזרים לכאלה שלא יודעים למלא את הדוחות לבד.

        אהבתי

        1. אין לי דוגמה אבל ברמת העיקרון השארת תא ריק הוא כמו מילוי -0-.
          הייתי רק רושם -0- בתאים 47,ו-78 בשביל הסדר הטוב שיראו שאתה לא חייב.

          אתה לא מתקזז על הרווחים אבל לא תצטרך לשלם מס. שים לב שבשורות 39 ו-41 אתה מחסיר את הניכוי הסטנדרטי והפטור/ים אישי/ים. אם אתה רווק הסכום הזה הוא $10,300 כך שזה בהחלט גדול מה-300 שהרווחת.

          לגבי הדיווח עצמו אתה מדווח על כל ה-300.
          לגבי ה-45 מס ששילמת אתה יכול למלא טופס 1116 כדי להעביר את המסים האלה קדימה (עד עשר שנים) לשנה שתהיה חייב (בתקווה שלא יקרה לך) אך הטופס הזה מסובך ודורש מעקב והתעסקות מרובה ולהבין את הפוסטים שלי שכתבתי. אופציה סבירה היא לא למלא את זה עכשיו ואם תגלה ב-10 השנים הקרובות שיוצא שאתה כן חייב בשנה כלשהיא תוכל לתקן את הדוח של השנה כדי כן למשוך את הזיכוי הזה.

          אהבתי

          1. אוקיי, אז אני מתקדם בזכותך 🙂

            לצורך העניין אם אני חוזר על מה שכתבתי על בשורה 22 כתוב לי 300 דולר ולכן גם בשורה 37. זהו למעשה ה AGI שלי? כלומר ה AGI במקרה שלי הוא הרווחים מהשקעות בלבד, כי על ההכנסה שלי התקזזתי.

            בשורה 39 לא סימנתי כלום.
            בשורה 40 לא ממש הבנתי מה אני אמור לכתוב. האם אני אמור לכתוב 6,300$ כפי שהם כותבים בטופס (אתה משום מה כתבת 10,300$ לרווק, אולי טעית? אולי אני לא הבנתי?)?
            בשורה 41 אני אמור לבצע חיסור של מה שכתבתי ב 40 פחות 300. זה לא אמור לצאת 0? כאן הבלבול שלי.

            למעשה, אחרי שורה 37 אני הייתי שמח אם תוכל בבקשה להדריך אותי מה לרשום אם זה לא יהיה מוגזם ממני לבקש. אני צריך למלא 3 שנים אחורה לי ולאחויות שלי ואני מפחד לעשות טעויות.

            תודה רבה.

            אהבתי

            1. בשורה 39 אתה לא רושם דבר אלא אם כן אתה עיוור או שנולדת לפני ה-2 בינואר 1951.

              בשורה 40 אתה מזין $6,300 שזהו הניכוי הסטנדרטי לרווקים.
              בשורה 41 אתה מחסיר את ה-6300 מה-AGI שלך.
              אמור לצאת (6000) – סוגריים מציינים מספר שלילי.
              בשורה 42 אתה רושם 4000 שזה הפטורים האישיים שלך.
              בשורה 43 אתה מחסיר את שורה 42 משורה 41, אמור לצאת (10,000).
              אבל כתוב שאם המספר שלילי אז רושמים -0-
              שורה 44 ממלא 0
              שורה 47 ממלא 0
              שורה 78 ממלא 0
              חותם

              שים לב שבשורות 40 ו-42 יכולים לצאת ערכים אחרים כתלות בסטטוס ההגשה ומספר האנשים במשק הבית (אולי רלוונטי לאחיותיך)

              אהבתי

  8. לגבי ביטוח בריאות או/ו 8965:
    בשיחה שניהלתי עם המשרד הבינ"ל של ה-IRS בפילדלפיה (זמינים 6AM-11PM Eastern Time) לפני ~שנתיים, הנציג אמר לי:
    "ב-2014 נוסף ל-1040 שורה מס' 61 בה אתה נשאל לגבי Health Care. אתה יכול לסמן את Full Year Coverage אם היה לך Minimum Essential coverage. אם יש לך ביטוח בריאות פרטי בישראל אז יש לך Minimum Essential coverage".

    אני מפרש זאת כי מי שנמצא בקופות החולים, ועל אחת כמה וכמה בביטוחים המשלימים של קופות החולים – יש לו Minimum Essential coverage, יכול לסמן את ה-checkbox ולהימנע מטופס 8965. מה דעתך?

    אהבתי

    1. בהתחשב בזה שלוקח פחות מדקה למלא טופס 8965, זה ממש לא משהו שהייתי אפילו שוקל

      החל משנה הבאה כנראה שגם לא תצטרך לדאוג לטופס 8965

      אהבתי

      1. אוקיי, better safe than sorry… צריך להסב את תשומת לבו של ה-IRS לקיומו של ה-8965 היכןשהוא על ה-1040? מה למשל מסמנים בשורה 61 ?

        אהבתי

  9. היי, שמתי לב שמחר היום האחרון להגשה עם הארכה. שלחתי בדואר רשום -14 ביוני, אבל אין לי שום מושג אם זה בכלל הגיע ל IRS – יש דרך לדעת? מה כדאי לעשות?
    נכנסתי לאתר שבודקים את מצב ה refund וזה אומר שזה עדיין ב processing – זה אומר שזה התקבל?
    שאלה אחרונה – שלוש שנים הקודמות הגשתי דרך חברה – האם אמור להתקבל איזשהו אישור מה IRS לגבי ההגשה?
    תודה!

    אהבתי

    1. היי, שמתי לב שמחר היום האחרון להגשה עם הארכה. שלחתי בדואר רשום -14 ביוני, אבל אין לי שום מושג אם זה בכלל הגיע ל IRS – יש דרך לדעת? מה כדאי לעשות?

      אפשר להתקשר ל- 267-941-1000 ולברר. ממליץ להתקשר בדיוק בשעה 13:00 שעון ישראל (הם נפתחים בשעה 6 בבוקר ET ואחרי כמה דקות כבר צריך להמתין הרבה זמן בטלפון).
      דרך נוספת שתיקח יותר זמן היא להזמין תדפיס של החזר המס (יכול לקחת חודש +) כאן

      נכנסתי לאתר שבודקים את מצב ה refund וזה אומר שזה עדיין ב processing – זה אומר שזה התקבל?

      כן. אחרת היה נותן לך הודעת שגיאה שאין לו במסד הנתונים החזר מס כזה.

      שאלה אחרונה – שלוש שנים הקודמות הגשתי דרך חברה – האם אמור להתקבל איזשהו אישור מה IRS לגבי ההגשה?

      לא. הם מודיעים לך רק אם יש בעיה. ממליץ לך בכל מקרה להזמין את ה-Transcript מהלינק לעיל (ניתן עד 4 שנים אחורה).
      ככה גם יהיו לך הנתונים המלאים שדווחו, ותוכל לוודא שזה באמת התקבל.

      אהבתי

  10. תודה רבה, בהחלט עוזר לעשות סדר.

    אתה מתכוון ל return transcript? או ל account transcript?
    האם יש דרך להזמין לכמה שנים ביחד?

    אהבתי

    1. הכוונה ל- return transcript.

      Account transcript זה עבור מי שרוצה לראות בנוסף גם היסטוריית תשלומים (היות ואנחנו ברובנו לא חייבים במס אז פחות רלוונטי).

      לא ניתן להזמין לכמה שנים ביחד, צריך להיכנס מחדש כל פעם ולהזין שנה אחרת.

      אהבתי

כתיבת תגובה