הגשת דוחות ל-IRS באיחור לשנת המס 2015

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

ימיליוני אזרחים אמריקאיים מבקשים תוספת של שישה חודשים להגשת הדוח השנתי שלהם ל-IRS. אם אתם אחד מאלה, יש לכם עד יום שני, ה-17 לאוקטובר להגיש. דבר זה נובע בגלל שהתאריך הרגיל של ה-15 לאוקטובר נופל בשבת. אם עוד לא הגשתם הנה כמה דברים שצריך לזכור לגבי ההגשה הקרבה:

  • ניתן להגיש אלקטרונית. מלבד מצבים מסוימים, רוב האנשים יכולים להגיש בחינם את הדוח דרך האינטרנט, או בתשלום סמלי של כמה דולרים. על פי IRS.com התוכנית הזו תהיה קיימת רק עד ה-17 לאוקטובר. הדרך הזו נחשבת אחת הבטוחות להגשת הדוחות.
  • הפקדות של החזר מס.  אם אתם זכאים להחזר מס ויש לכם חשבון בנק אמריקאי, ניתן לבקש את ההחזר לחשבון על ידי מילוי פרטי החשבון בטופס 1040, שורה 76:
    1040-line76
    בהיעדר חשבון אמריקאי ישלחו לכם את ההחזר בצ'ק בדואר וזה יקח מלא זמן.
  • תשלום חובות ל-IRS. במקרה הפחות סביר שאתם חייבים כסף ל-IRS, ניתן לשלם באשראי. פירטתי לגבי אופציות התשלום השונות כאן.
  • החזרי מס. אם יש לכם ילדים אמריקאיים, או ששילמתם על לימודים גבוהים במוסד מוכר ב-2015, יש סיכוי טוב שתקבלו החזר מס. לגבי החזר מס לילדים הסברתי איך מקבלים כאן, ולגבי החזר מס בגין הוצאות לימודים כאן.
  • אל תוותרו על הטבות מס וזיכויים. זיכויים מורידים את חבות המס שלכם ועל חלק אפילו ניתן לקבל החזר (ראו סעיף קודם). הזיכויים הרלוונטיים לישראליים הם בעיקר, זיכוי מס זר (חלק 1, 2, 3, 4, 5), זיכוי בגין הוצאות טיפול בילדים, זיכוי/החזר בגין ילדים, זיכוי/החזר בגין הוצאות על לימודים גבוהים.
  • שמרו העתק של הדוח השנתי. על פי התקנות יש לשמור את הדוחות וכל מסמך תומך (תלושי שכר, טפסי 106, טפסים מהבנק), למשך שלוש שנים מיום הגשת הדוח. בנוסף זה יקל עליכם את ההגשה לשנת המס הבאה. למשל, ברוב המקרים לדוח המס של 2016 יש לדעת את ה-AGI של 2015.
  • הגישו בזמן. אם אתם חייבים במס (לא סביר, אבל אפשרי), הגישו בזמן כדי להימנע מקנסות על איחורים וריבית על החוב.

אז איך מגישים?

  1. הולכים לעמוד הייעודי של סדרת מס ארה"ב בבלוג.
  2. בודקים אלו טפסים רלוונטיים עבורכם.
  3. ממלאים לפי ההנחיות בבלוג או לפי ההנחיות של הטפסים עצמם (הם באנגלית).
  4. שולחים אלקטרונית אם מילאתם בתוכנה, או שולחים בדואר למקרה שאתם לא יכולים להשתמש בתוכנה.

נזכיר שהכתובת למשלוח הוא:

Department of the  Treasury
Internal Revenue Service
Austin, TX  73301-0215
USA

אם יש לכם שאלות, אתם כמובן מוזמנים לשאול בתגובות כאן, או בכל פוסט רלוונטי אחר בבלוג.

בהצלחה!!!

 



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.

12 מחשבות על “הגשת דוחות ל-IRS באיחור לשנת המס 2015

  1. אולי בשביל לשאול את השאלה בצורה יותר מסודרת, לאור העובדה שרק לאחרונה גיליתי כי אני צריך להגיש דיווח על מיסים השנה (ובפעם הראשונה) ולאור ההערכות הדרושה בהכנת הטפסים וכו' למעשה רק כעת אני עובר לשלב מילוי הטפסים הרלבנטים. לציין גם כי מן הסתם עד היום לא הגשתי בקשת הארכה.

    השאלות שלי הן מה לדעתך הצעדים שמומלץ לי לבצע כעת? מה ההשלכות של האיחור (בהנחה ואני לא חייב במס)?

    אהבתי

    1. על הגשה באיחור יש שתי סוגי עונשים: 1. ריבית פיגורים, 2. קנס על האיחור.
      הקנס על האיחור יותר משמעותי ולכן מומלץ להגיש בזמן גם אם אתה יודע שיש לך חוב.
      ריבית הפיגורים היא הריבית בארה"ב (0.25%) + 3% = סה"כ 3.25% שנתי (כרגע).

      אבל שניהם (גם הקנס וגם הריבית) קשורים לחוב עצמו ולכן אם אין חוב אז אין קנס ואין ריבית. לכן אם אין חוב, אין ממש משמעות להגשה באיחור.

      עם זאת, אני עדיין ממליץ להגיש בזמן, וזאת משום שחוק ההתיישנות על הגשת הדוחות לא מתחילה עד שמגישים. אחרי שמגישים ל-IRS יש 3 שנים לעשות ביקרות לדו"ח שלך, או 6 שנים במקרה שהחסרת סכום משמעותי מההכנסות.

      לכן, במצב שלך הייתי מגיש בכל מקרה גם באיחור, וגם אם יש חוב הייתי מגיש כי ככל שמחכים הקנס והריבית גדלים יותר (יכולים להגיע עד ל-47.5% מהחוב סה"כ).

      אהבתי

      1. היי, קודם תודה רבה!!!

        אם אני מבין אותך נכון, כל מה שנותר לי הוא להגיש את הדוח עצמו (וכמה שיותר מהר) ומן הסתם אין לי צורך להגיש בקשה על איחור שכבר קיים.

        אהבתי

    1. שלום וברוך הבא!
      אין רשומה כזאת, וכנראה גם לא תהיה. פשוט לא עשיתי זאת ואני לא רוצה לרשום משהו ללא הנסיון האישי שלי.

      מה שכן יש לי מנסיון אישי זה כשהגשתי בפעם הראשונה. פשוט הגשתי 3 שנים אחורה, בעיקר בגלל חוק ההתיישנות שהוא לרוב 3 שנים. אני מכיר עוד אנשים שפעלו כמוני ועד היום לא קיבלנו פנייה שהיינו צריכים לפעול דרך הגילוי מרצון.

      כמובן, שאין שום הבטחה שלא נקבל דרישה כזאת בעתיד. אבל, צריך לזכור שגילוי מרצון מיועד לאנשים שרוצים להסדיר חוב. לרוב הישראלים אין חוב והם רק לא הגישו (לרוב בגלל חוסר ידיעה). כל עוד אין חוב גם אין קנסות, וההגשה 3 שנים אחורה היא בעיקר בשביל הסדר הטוב.

      אם יש לך חוב, וכל עוד הוא לא מכוון או שאין יסוד פלילי אז כדאי לפנות לרו"ח שיכניס לתוכנית גילוי מרצון.

      אהבתי

    1. אין לי בעיה אם אנשים שרוצים לעשות את הגילוי מרצון, להיפך, זה כנראה המסלול היותר בטוח, וכרגע נראה שהוא גם לא קשה וכולל תוספת של טופס אחד בלבד (מעבר להגשה של דוחות מס 3 שנים אחורה ו-FBAR 6 שנים אחורה).

      כפי שכתבתי, מהנסיון האישי שלי, הגשתי פשוט בלי הטופס הנוסף, ובינתיים לא קיבלתי שום מכתב בעניין (להיפך, קיבלתי החזרי מס על ההגשות הרטרואקטיביות). אבל אכן נראה שעדיף להוסיך את הטופס של גילוי מרצון (טופס 14653 – https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/f14653.pdf)

      אהבתי

      1. אז קדימה – כתוב פוסט על ההליך של גילוי מרצון, ישנם כמה דברים שצריך לעשות מלבד הטופס הזה, וגם הוראות מילוי (הכתיבה עם העט האדום וההסבר ב FBAR ועוד):
        https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/u-s-taxpayers-residing-outside-the-united-states.

        בהצלחה!
        וכל הכבוד על היוזמה!

        (גילוי נאות אני ממלא דוחות מס אמריקאים בתשלום (בעל רשיון EA), אבל מאוד מאוד בעד פרסום הוראות לאלו שמסוגלים לעשות זאת לבד)

        אהבתי

כתיבת תגובה