[פוסט אורח] – מס ארה"ב – דברי הגולם על פנסיה אמריקאית

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

היום אני מביא לכם פוסט אורח מאת הגולם. הגולם מביא סקירה על אופציות השקעה בחשבונות פנסיוניים לאזרחים אמריקאיים הגרים בישראל.

אמ;לק: אזרחי ארה"ב שגרים בארץ יכולים להפחית את המס על רווחי הון בעזרת שימוש בחשבונות פטורים בארה"ב.

חשבונות עם הקלות מס בארה"ב

401k

בדומה לפנסיה בארץ, מעסיקים רבים בארה"ב מפרישים לפנסיה עבור העובדים.  במגזר הפרטי, קרן הפנסיה נקראת 401k (על שם סעיף 401 תת־סעיף k בפקודת מס ההכנסה).  במגזר הציבורי והצבאי ישנן קרנות זהות בעלות שמות שונים.  
בניגוד לפנסיה בארץ, המעסיק בארה"ב לא מחויב לפתוח קרן פנסיה לעובד, ולא להפריש את אותה הכמות שהעובד מפריש.  רק מעסיק אמריקאי יכול לפתוח חשבונות 401k.

IRA

בנוסף, קיימים חשבונות פרישה פרטיים, שמאפשרים לעובדים לחסוך מהשכר לגיל הפרישה, ללא התערבות המעסיק, בדומה לקופת גמל להשקעה.  חשבונות אלו מכונים IRA – Individual retirement account.  סך ההפקדות בשנה לְIRA מוגבל ל$5,500 עד לגיל 50 או $6,500 מעל גיל 50.  
ההפרשה יכולה להיות גם בדיעבד על השנה הקודמת, עד אמצע אפריל.

Traditional vs. Roth

לכל אחד מהחשבונות 401k וְIRA יש שני סוגים:

  1. מסורתי (Traditional) בו ההפקדות פטורות ממס הכנסה (מפחיתות את הברוטו), אבל כל המשיכות מהקרן לאחר גיל הפרישה מחויבות במס הכנסה (במשיכה לפני גיל הפרישה יש גם קנסות).  כך, המס נדחה ובד"כ גם קָטֵן.
  2. רוֹתֿ (Roth) בו ההפקדות חייבות במס, אבל הקרן צומחת פטורה ממס, ואת הרווחים ניתן למשוך פטורים ממס אחרי גיל 59.5 (או במקרים מיוחדים אחרים).

חשבונות פנסיה אמריקאיים עבור אזרחי ארה"ב תושבי ישראל

שכירים של מעסיק ישראלי

עבור שכירים אזרחי ארה"ב המועסקים על ידי מעסיק ישראלי, לא ניתן לחסוך בחשבון 401k, אך ניתן להפריש לIRAְ  עד המקסימום, כל עוד ההכנסה לא נוכתה עם החרגת שכר עבודה.  אם משתמשים בזיכוי מס זר, אין שום מניעה.

לרוב, מס ההכנסה הישראלי גבוה מהמס האמריקאי, וניתן להשתמש בזיכוי מס זר. אולם, במקרים מיוחדים (כמו סטודנטים שמקבלים מלגה שפטורה ממס בארץ וחייבת במס בארה"ב), המס האמריקאי גבוה יותר, אא"כ מחריגים את ההכנסה. במקרה כזה לא ניתן להפקיד לְIRA, אא"כ לא מחריגים את השכר ומשתמשים בפטורים האחרים (ניכוי סטנדרטי פטורים אישיים) כדי להיפטר ממס על הכנסה זו.

הפקדה לIRAְ מסורתי איננה מועילה להפחתת מס ההכנסה בארץ, ולכן היא איננה כדאית.  לעומת זאת, הפקדה לְIRA מסוג רוֹתֿ תפטור את המפקיד ממס רווחי הון על חסכונותיו בקרן זו, אם הוא יכול להרשות לעצמו לחכות לגיל 59.5.

לבעלי הכנסה גבוהה מאוד, יש הגבלה על היכולת להפריש לְרוֹתֿ, אבל ישנה דלת אחורית שמאפשרת להפקיד לIRAְ מסורתי ומיד להמיר לְרוֹתֿ.

עצמאיים בישראל

עצמאיים יכולים לפתוח חשבון IRA בדיוק כמו שכירים.

מאחר ואין אמנת ביטוח לאומי (להלן: ביטו"ל) בין ישראל לבין ארה"ב, עצמאיים חייבים לשלם מס בריאות ודמי ביטו"ל לְSocial Security בארה"ב, בנוסף לדמי ביטו"ל ומס בריאות לביטו"ל בארץ.  ישנן דרכים בהן ניתן להקטין את המשכורת, ובכך גם את המס, אך היכולת להפריש לחשבונות הפנסיה פוחתת בהתאם.

עצמאיים או בעלי חברה שמעסיקה רק את בני הזוג, יכולים להפריש עד $18,000 + 20% מהרווחים לקרן 401k מסוג רוֹתֿ (או יותר, בהתאם לגיל הפורש וסוג החברה), בנוסף להפרשות לIRAְ.  ניתן להגדיל את ההפרשה עד ל$53,000 בעזרת פרצה שמכונה הדלת האחורית העצומה, אבל תחבולה זו הינה מסובכת על אף חוקיותהּ, ודורשת שיתוף פעולה של החברה שמנהלת את הקרן.

דיווח ומיסוי ברשות המיסים הישראלית

דעות רוה"ח חלוקות בקשר לשאלה האם משיכות מֵרוֹתֿ חייבות במס בארץ, בשל מחלוקת בפרשנות אמנת המס בין ישראל לארה"ב. עם זאת, מוסכם ביניהם שהקרנות לכל הפחות דוחות את המס עד למשיכה (מבלי להיכנס לסיבוך של PFIC).

יוצא מכך שאזרח ארה"ב תושב ישראל שהפקיד בכל שנה לIRAְ מסוג רוֹתֿ עד לגיל 65, ואז פרש מעבודה, ניתק תושבות ועבר לגור בארה"ב, יפטר לחלוטין ממיסים על רווחי הקרן, בין בישראל ובין בארה"ב.

מה ניתן להחזיק בחשבון פנסיה אמריקאי?

ניתן להחזיק ניירות סחירים בדומה לחשבונות חייבים במס, עם מספר הגבלות נוספות על מינוף ומכירה בחסר.

היכן ניתן לפתוח חשבון פנסיה אמריקאי?

אצל אותם ברוקרים בהם ניתן לפתוח חשבונות חייבים במס, ובאותן עמלות.  ברוקרים שדורשים מינימום לפתיחת חשבון חייב, אינם דורשים את אותו המינימום עבור חשבון פנסיה.  הברוקרים שעובדים עם תושבי ישראל הם:

  1. TD Ameritrade
  2. Charles Schwab
  3. Interactive Brokers (ניתן לפתוח גם דרך החברה הישראלית Interactive Israel)

תְּנָיַת־פְּטוֹר

כל המידע המובא בכתבה מיועד למטרות השכלה כללית בלבד, ואין בו כדי להחליף עצה של אנשי מקצוע מורשים.  למען הסר ספק, הכותב אינו איש מקצוע.  הנתונים המובאים בכתבה הם אסיף ממקורות שונים ברשת, ויתכנו בהם אי־דיוקים.  בהקשר זה, כמובן שאין לראות במידע המופיע כאן עצה או התוויה פיננסית.  אין לראות במידע המלצה להפסקה או שינוי של שימוש בקרנות/קופות/חשבונות מכל סוג שהוא.



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם.. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.

67 מחשבות על “[פוסט אורח] – מס ארה"ב – דברי הגולם על פנסיה אמריקאית

  1. במילים אחרות אפשר להפקיד לקרן roth, להיות פטור ממס בישראל, ולהזדכות על המס מול ארהב בעזרת זיכוי מס זר.
    בעת המשיכה של הרווחים (בגיל 60) ייתכן ותצטרכו לשלם מס בישראל אבל רוב הסיכויים שהחוקים בכל מקרה ישתנו עד אז…

    הערה נוספת: לא הבנתי בדיוק מה שכתבת על ביטו"ל. ישראלים צריכים לשלם ביטוח לאומי בארה"ב? פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה. וגם לא הבנתי בדיוק מה הקשר למאמר שלך

    אהבתי

    1. בחשבון roth שמים כספים שכבר מוסו והם צומחים פטורים ממס וגם פטורים ממס במשיכה (מבחינת מס אמריקאי), אין צורך בזיכוי מס זר.
      שים לב שנאמר שהפטור בישראל על משיכות רווחים מ-roth הוא ככל הנראה ולא וודאי, וזה היה חוות דעת של כמה רו"ח שכותב הפוסט התייעץ בהם.

      לגבי ביטוח לאומי, עצמאיים אזרחי ארה"ב שיש להם עסק בישראל צריכים לשלם ביטוח לאומי גם בישראל וגם בארה"ב. מצד שני מקבלים קצבת זקנה משתי המקומות (בארה"ב יש דרישה לוותק של 10 שנים או 40 רבעונים לפני שניתן לקבל קצבת זקנה). הקצבה האמריקאית ככל הנראה תהיה יותר שווה.
      אם הביטוח לאומי האמריקאי קצת כבד, ישנן שיטות לא לשלמו אבל צריך להתייעץ עם רואה חשבון שמתמחה בזה, על מנת להקים חברה ולמשוך משכורת וזה דורש בירוקרטיה ועלויות אחרות, אז צריך לבדוק מה יותר משתלם לטווח הארוך.

      Liked by 1 person

      1. תוכל אולי להרחיב מה קורה בזמן משיכה לפני גיל 60? מבחינת מיסוי בארץ ומיסוי בארה"ב? ומה לגבי משיכה בשביל לקנות דירה בארץ?

        אהבתי

          1. אני לא מפריד השקעות בין הסלים השונים שאני מפקיד להם.

            אישית אני עם 100% מניות אז אני פשוט קונה אותו דבר גם בתוך ה-IRA.

            אבל אם היה לי רכיב אגחי, הייתי כנראה שם אותו בקרן פנסיה או ב-RothIRA.

            אהבתי

        1. לפני גיל 60:
          כל עוד אתה מושך לא יותר מהכמות שהפקדת, אין מס.
          בארץ (להערכתי) גם אין מס כי לא משכת רווחים. אבל זו נקודה שצריך להתייעץ עם רו"ח לפני ביצוע.

          לגבי רכישת דירה, ניתן למשוך עד $10,000 מהרווחים בשביל לרכוש דירה ראשונה. כלומר, ניתן למשוך את סכום ההפקדה + 10000 רווחים

          אהבתי

    2. שאלה בבקשה:
      האם שכיר אזרח אמריקני המתגורר ועובד בישראל, יכול לתכנן בצורה כלשהי לקבל בעתיד פנסיה אמריקנית – נביטוח לאומי אמריקני?
      האם יש דרך כזו?

      אהבתי

      1. אין דרך כזו בתור שכיר בארץ.

        אם תהיה עצמאי תצטרך לשלם בנוסף לכל המסים שלך בארץ גם 15.3% ל-social security.
        אם תשלם כך במשך 40 רבעונים (לא חייבים להיות רצופים), תהיה זכאי לקצבת זקנה משם.

        אהבתי

  2. למה להעדיף את החלק האגחי בroth לא עדיף את המניות שמשלמות דיביבדנד שם? בנוסף אין חישוב של מניות ארהב לעומת מהיות חול או מניות growth לעומת מניות וליו?

    אהבתי

    1. שוב, כרגע אני ב-100% מנייתי, אז זה אפילו לא רלוונטי אליי.

      אבל, אג"ח בחשבון ממוסה לאמריקאים ממוסה כהכנסה רגילה (טראמפ כנראה ישנה זאת) ובשנים של הכנסות גבוהות זה יכול להיות ממוסה ב-25% ומעלה (28%, 33%, 35%, 39.6%).
      בנוסף, זה יכול להיות מחויב בתוספת של 3.8% שהולך לממן את מערכת הבריאות האמריקאית. בכל מקרה אני לא מתכנן שאחוז האג"ח מהתיק שלי יעבור אי פעם 25% ולכן אני מוכן לספוג את זה שהוא יהיה בקרן הפנסיה שלי.

      מסכים איתך שבחשבונות פטורים ממס עדיף לשים קודם נכסים בעלי תוחלת תשואה גבוהה.

      אהבתי

  3. בארץ יש שני סוגים של קרן נאמנות, פטור וחייב. איך אפשר לדעת מה נחשב רוט? אם זה פטור, אז זה לכל הפחות יתן לכסף לגדול בלי תשלום מיסים. אבל אם זה חייב, אז בארץ ימסו אותו כל שנה גם ככה ואז זה מאבד את הכדאיות.

    אהבתי

    1. תודה על השאלה.

      חשוב להבדיל בין קרן נאמנות שהיא מוצר השקעה, ל-Roth IRA שהוא חשבון השקעות. ב-Roth אתה יכול לרכוש אי אילו מוצרי השקעה כולל קרנות נאמנות (לפי מה שבית ההשקעות מציע לך).

      שמעתי על שתי תיאוריות מאיפה מגיע הפטור ממס בחשבון Roth בהיבט הישראלי. הראשון הוא מתוקף אמנת המס שגורסת שלא ניתן למסות חשבונות פנסיוניות יותר ממה שמדינת המקור ממסה.
      התיאוריה השנייה גורסת שהפטור נובע דווקא מהדין הישראלי כפי שהוא מתאפשר בקופת גמל להשקעה.

      אני אישית יותר מתחבר לראשון, ורוה"ח שדיברתי איתו ואחרים שחברים שלי דיברו אותם ציינו את אמנת המס כמקור לפטור בישראל. כמובן ממליץ לכל אחד לקבל חוות דעת משלו (וכמובן לשתף בפורום).

      אהבתי

      1. מעניין. לא היכרתי את הקופת גמל להשקעה (וכנראה לא אכיר יותר מדי כי זה PFIC) אבל זה נשמע כמעט כמו רוט. אז אם אני חושב שלא צריך לגעת בכסף זה עד גיל 60, אז זה עדיף על השקעה רגילה. זה גם אומר שלא אצטרך לדווח כל שנה לא לארה"ב ולא לישראל על רווחי הון, דיבדנדים וכו.

        אהבתי

  4. משהו אחד לא הבנתי – אם אני משקיע בקרן אמריקאי דרך roth ira, אז הדיבדנדים ורווחי הון מחולקים במשך השנה (כמו בכל קרן אמירקאי) אבל אוטומטית מושקעים מחדש, נכון? אז מה מונע מישראל להגיד שכספים אלה קיבלתי והשקעתי מחדש, ולכן מחוייבים במס בארץ?

    אהבתי

    1. הם לא בהכרח מושקעים מחדש, זה תלוי בברוקר שאתה פועל דרכו.

      בכל מקרה זה לא משנה לשאלת המיסוי. חוות הדעת שקיבלתי הוא שזה חשבון פנסיוני ולפי אמנת המס ישראל לא יכולה למסות את החשבון יותר ממה שארה"ב ממסה אותו, והיות וארה"ב ממסה ב-0% אז גם ישראל.
      כאמור, זו חוות דעת אחת שאני קיבלתי ואני ממליץ לכל אחד לברר בשביל עצמו.

      אהבתי

      1. שוחחתי עכשיו עם רוא"ח והוא אמר שהוא לא בטוח שישראל לא תקח מס על הרווחים בroth ira. הוא אמר שבאותה מידה שאפשר לקרוא לזה פנסיה, אפשר להגיד גם שזה לא פנסיה לפי חוקי ישראל. (הרי ארה"ב כל הזמן עושה את זה לגבי פנסיות ישראליות שאינן פנסיות לפי החוק האמירקאי). הוא לא אמר לא להשקיע ברוט, רק שזה לא פשוט.

        אהבתי

  5. אני לא מבין. אני מדווח הל הפרשות לפנסיה בארץ כל שנה על ה1040 שלי כי פנסיה ישראלית אינה מוגדרת כפנסיה לפי החוק האמירקאי. אבל הפוך זה עובד? על פנסיה אמריקאית יש פטור לשלם מיסים לישראל? או שאני מבלבל פה בין הפרשות לפנסיה ותשואה בתוך הקרן?

    אהבתי

      1. עכשיו אני חושב להעביר את הפנסיה מהראל 1.25% מהפקדה ו-0.15% מצבירה למיטל דש ברירת מחדל מסלול מדדי מהיות עם 1.31 מהפקדה ו-0.001% מצבירה. להראל יש מסלול מניות אבל ראיתי 7% מושקע בבנק דיסקונט, לא נשמע לי הסגנון של jl collins (או שלי). האם אתה חושב שזה הגיוני? (פעם ראשונה שאני מזיז פה דברים אז מפחד קצת). שאלה כללית: אם אני מזיז את הפנסיה למסלול אחר \ חברה אחרת \ קופת גמל, האם בחירה מסויימת חושפת אותי יותר לבעית pfic (לעומת עכשיו שאני מניח שלקרן פנסיה אין בעיה כזו). ואותה שאלה לגבי קרן השתלמות.

        יש לך המלצה לגבי איפה לשים את החיסכון הפנסיוני \ קרן השתלמות לאמריקאים ולפי השיטה של collins?

        אהבתי

        1. לדעתי, שלושת האופציות לחיסכון פנסיוני שקולות ביחס (הפוטנציאלי) שה-IRS יתן להם (אם וכאשר). לכן, אני לא רואה צורך להבדיל בינהם ומבחינתי זה אותו דבר, לכן מה שתניח לגבי אחד מהם צריך להיות תקף לאחרים (להוציא קופת גמל להשקעה שהוא לא חיסכון פנסיוני פרופר).

          הכי קרוב לעצה של ג'ים קולינס הוא כמובן להיות בחשבון בניהול אישי (IRA) ופשוט לקנות VTI. מסלול מחקה מדד sp500 של IBI הוא במקום שני (גילוי נאות: רוב החיסכון הפנסיוני וכל קרנות ההשתלמות שלי במסלול הזה עד שאעבור ל- IRA), במיוחד כי הם רוכשים עבורך חוזים עתידיים שבוודאות לא נחשבים PFIC.
          שים לב שאם אתה עובר לקופת גמל אתה צריך לדאוג לביטוחים השונים בהנחה ויש לך בהם צורך!!!

          הקונצנזוס הוא אמנם שאין בעיית PFIC בחשבונות פנסיוניים (נכון לעכשיו), אך הם עלולים להחליט שכן בכל רגע. לכן, אני משתדל לבחור מוצרים שאין בהם PFIC.

          אהבתי

  6. דיברתי היום עם סוכן ביטוח מטעם החברה שבה אני עובד. אני לא יודע איזה אינטרס יש לו אבל הוא אמר כמה דברים. הוא אמר ש דמי ניהול בקופת גמל הרבה יותר גבוהים מבפנסיה, וצריך לפי החוק לקנות ביטוחים נוספים. הוא אמר לי שאם כבר אני מפריד בין ביטוח לבין חיסכון אז עדיף ביטוח מנהלים ששם הדמי ניהול הם פחות מבקופת גמל. ב-IBI, אני רואה שדמי ניהול מצבירה ממוצעים הם 0.58% והיום אני משלם בהראל 0.15% מצבירה ו-1.5% מהפקדה. שאלתי אותו על ברירת מחדל של מיטב דש והוא אמר שאפילו אם דמי הניהול הם נמוכים, צריך גם לקרוא את התקנון של כל קרן פנסיה. הוא טוען שבהראל אם אתה מת בגיל 67, אז משלמים מינימום 15 שנה ליורשים, ואצל מיטב דש, מפסיקים מיד. האמת שהסתכלתי בתקנונים ולא מצליח להבין אותם.

    איך אתה מבין שב-ibi זה הולך לפי חוזים עתידיים? אני חשבתי שזה תעודות סל. בכל מקרה, למה זה לא נחשב pfic?

    אהבתי

    1. כתבתי זאת בעבר, אך אדגיש שוב: במעבר מקרן פנסיה לקופת גמל יש לבחון את כל ההשלכות. ההשלכות העיקריות שאני מכיר הן:
      1) אין ביטוחים מובנים בקופת גמל, ואם צריך אותם יש לרכוש אותם בנפרד. (לדעתי זה לא חיסרון).
      במאמר מוסגר זה גם אומר שאין איזון אקטוארי בקופת גמל.
      2) אין אג"ח מיועדות בקופת גמל, אבל מי שמשקיע במסלול מנייתי, אני גם לא בטוח שזה בהכרח חיסרון.
      3) דמי ניהול מהצבירה לרוב יותר גבוהים בקופת גמל, מצד שני אין דמי ניהול מהפקדה שעבור בעלי משכורות מעל הממוצע יכול להיות סכום גבוה. מי שיצטרף לקבוצת רכישה של קופת גמל בניהול אישי יהנה מדמי ניהול זולים משמעותית ממה שמוכר בתחום.
      4) ישנם עוד המון השלכות שהן פרטניות ולא כלליות, וכל אחד צריך לבחון את המצב האישי שלו.

      אני אתייחס לדבריו של סוכן הפנסיה שלך ממקום העבודה: נכון, דמי הניהול יותר גבוהים, אבל יותר נכון להסתכל על עלות כוללת ולא רק על רכיב אחד של העלות. עלות כולל היא דמי ניהול מהצבירה ומההפקדה, הוצאות ניהול השקעות, ועלות אלטרנטיבית. באף אחת מקרנות הפנסיה לא מצאתי מסלול מחקה מדד, גם באלה שטוענות שהן מחקות מדד, יש שיקול דעת למנהל, ולכן אופי ההשקעה הייתה יותר חשובה לי מכל דבר אחר. לכן עברתי לקופת גמל מחקה מדד SP500 של IBI, המעסיק שלי רוכש עבורי ביטוח א.כ.ע ואני רוכש עובר עצמי ביטוח חיים. לא ראיתי צורך להיכבל לקרנות הפנסיה רק בגלל שהן מציעות ביטוחים זולים, לדעתי זה להסתכל על הצד הלא נכון של העוגה, לקבל החלטה כל כך משמעותית לגבי ההון הצבור שלנו רק בגלל שזה מגיע עם איזה צ'ופר בזול.

      ב-IBI אתה יכול לקבל 0.5% בלי להתמקח.

      העניין הזה עם התקנון הוא גם בעייתי, נניח ועכשיו אני מת, אשתי צריכה להתחיל לקרוא תקנונים ולהבין מה היא אמורה לקבל??? במקום זה אני רוכש ביטוח חיים שהוא אחד הביטוחים הכי פשוטים שקיימים בשוק, אם אני מת, היא מקבלת סכום וזהו. בנוסף, ככל שהצבירה שלנו והשווי הנקי שלנו עולה, אני מוריד מהביטוח חיים (למשל על כל 100,000 שהשווי שלנו עולה, אני מוריד 100,000 מהביטוח), אז העלות שלה קטנה עם הזמן.

      לגבי האינטרס של סוכן הביטוח, אתה יכול פשוט לשאול אותו מה מודל התגמול שלו. אם הוא מספר לך ישירות, אז כנראה שהעצות שלו הן סבירות (וגם אז לא בטוח שהמקצועיות שלו היא הכי טובה), אם הוא מתחיל להתפתל, כנראה שהוא מרוויח כסף מהעצות שלו, ולכן הוא לא באמת לצידך.

      לגבי חוזים עתידיים, לא הבנתי את זה משום מקום. התקשרתי לשאול אותם. הם אמרו שהם רוכשים חוזים עתידיים ישירות בבורסת ניו-יורק. ד.א. זה מה שרוב תעודות הסל עושים.
      חוזה עתידי לא נחשב PFIC כי חסר לו את מרכיב ה-Company מתוך Passive Foreign Investment Company, אתה לא רוכש יחידות בעלות בחברה, אלא רוכש התחייבות.

      Liked by 1 person

      1. תודה רבה על הפוסט המפורט.
        אני אזרח אמריקאי, ורוצה לנצל את אופציית הroth במלואה. ניסיתי לפתוח חשבון דרך IB (ללא המתווך הישראלי) וגיליתי שאין אפשרות לפתוח roth ira בהיותי תושב ישראל (על אף היותי אזרח אמריקאי).
        האם דרך הברוקרים האחרים זה אפשרי? מה יהיו העלויות של מהלך כזה דרך ברוקרים אחרים (אין להם חשבון בנק בארץ כמו לIB).
        תודה!

        אהבתי

        1. לי יש ב-TD Ameritrade.
          תוכל להשתמש ב-IB רק כצינור מעבר כספים (במצב זה כדאי לפתוח אותו דרך חברת Captrader בשביל להימנע מה-$10 החודשיים – עמלת המרה שם היא $3.75).

          אהבתי

          1. ממה שראיתי, Ameritrade גובים עמלות שערורייתיות לחשבון roth.
            4 דולר לכל קנייה, 500 דולר על משיכה מהחשבון…
            זו טעות שלי או שאלה באמת העמלות שהם לוקחים?

            תודה

            אהבתי

  7. Just thought you'd be interested, from the website of P Stein:
    Teudot Sal becoming PFICs – Until recently, the recommendation for investors trying to stay away from the negative US tax effects of Passive Foreign Investment Companies (PFICs) was to invest in Exchange Traded Notes (Teudot Sal). This has changed, however, and starting in mid-2018, Teudot Sal will need to be reported as PFICs. American investors should consider selling their holdings in Teudot Sal before the end of the year to avoid unnecessary complications arising from the new status. It is recommended that you consult with an expert as to how this should be done and examine the alternatives.

    אהבתי

  8. תודה, הוא לא כל כך נותן מקור לטענה.

    בכל מקרה, אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בתעודות סל (גם מסיבות מיסוי וגם סיבות אחרות).

    למי שרוצה להיפתר מתעודות הסל, יש נייר עמדה של ה-IRS מ-2008 שגורס שרווחים מתעודות סל זרות מוגדר כריבית.
    אבל לא הייתי רוכש תעודות סל חדשות בהתבסס על זה.

    אהבתי

  9. היי,
    תודה רבה על הפוסט המעניין!
    שאלה שעלתה לי בהקשר הפנסיה – מה בנוגע לפנסיות ישראליות? האם קיים איזשהו הסדר שמאפשר להפקיד לפנסיה ישראלית כשכיר מבלי להיכנס לבעיות מבחינת מס בארה"ב?
    רו"ח סיפר לי על קרנות ספציפיות של הפניקס שמוגדרות כ-US Approved בעקבות הסכם עם האמריקאים, אבל לא מצאתי חומר בנושא בשום מקום.
    תודה!

    אהבתי

    1. אין הסדר, גם לא לקרנות הללו של הפניקס (שהם בסך הכל קופת גמל או ביטוח מנהלים שמנהל אותם מנהל השקעות ואתה משלם לו המון כסף).
      מה שיש זה גישות, וכרגע הIRS לא שלל ולא אישר את הגישות הללו.
      הגישות אומרות:
      1) הפקדות מעסיק מדווחים כל שנה, רווחים רק בפדיון
      2) מדווחים גם על הפקדות המעסיק וגם על הרווחים בזמן הפדיון (שזה משיכת הקצבה)

      אהבתי

  10. תודה על הבלוג המדהים.
    לגבי הערתך האחרונה בנוגע לקרן פנסיה ישראלית.
    למה לא לדווח על רווחי קרן הפנסיה בכל שנה? עוד לפני המשיכה?

    אהבתי

  11. אבל אם הבנתי נכון את המאמרים שלך בבלוג, אם אחכה לדווח על הרווחים בזמן משיכת הפנסיה אהיה מחויב גם ריבית עבור כל השנים בהם הרווחתי את הכסף(כמו שהסברת בpfic). לא ככה?

    אהבתי

  12. תודה. כנראה פספסתי את זה בבלוג שלך.
    תוכל להפנות אותי למקום בו אתה מסביר את העניין הזה של ה employee trust?

    אהבתי

  13. שלום רב ותודה על פועלך 🙂
    כשמפקידים לחשבונות פנסיה כמו Roth או 401K אז רווחי ההון פטורים ממס.
    אבל נגיד שאני עובר לישראל בשלב מסוים שהקופה פעילה – האם יש סיכוי שיבוא מס הכנסה ויבקש מס רווחי הון על הכסף שהקופה עושה כל שנה?

    תודה

    אהבתי

    1. על פי אמנת המס, ישראל לא יכולה לגבות ממך יותר מס ממה שהיה נגבה ממך אילו היית נשאר בארה"ב.

      הם תמיד יכולים לבקש, השאלה היא כמה הם יקנו ממך את הטענה על האמנה, ואם לא יקנו תצטרך להפעיל עורך דין מיסוי.

      בעיקרון זה פטור בארץ, בפרקטיקה אני אדע עוד לפחות 35 שנה.

      אהבתי

  14. יש איזו אפשרות להחריג הכנסה זרה ועדיין להיות זכאי להפרשה ל-ROTH?
    אולי להחריג רק חלק מההכנסה הזרה ולהשאיר $6,000 לא מוחרגים? זה אפשרי בכלל?
    אם יש לי הכנסות משכר דירה וכדו' שלא ניתן להחריג אותם, זה יתן לי זכאות להפריש ל-ROTH? או שכל ההכנסות שלא ניתן להחריג, גם לא נחשבות כהכנסה לגבי הפרשה ל-ROTH?
    ואולי יש אפשרויות אחרת?

    אהבתי

    1. יש אפשרות תיאורטית, אבל הבנתי של-IRS יש זכות לדרוש החרגה מלאה או כלום, ומכיר שהם ביטלו לאנשים בפועל.

      לא ניתן להפקיד ל-ROTH בגין הכנסה שלא מעבודה.

      אהבתי

  15. נאמר לי ע"י רו"ח ישראלי ומישהו בקישור המצורף שישראל ממסה רווחים כל שנה עבור Roth שהופקד לתוכו כסף בתור תושב ישראל. זה שונה ממה שרשמת בכתבה. שמעת דעה כזו?

    https://www.hasolidit.com/kehila/threads/%D7%A8%D7%95-%D7%97-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%9C%D7%A5-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%98%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%98-%D7%90%D7%96%D7%A8%D7%97-%D7%90%D7%A8%D7%94-%D7%91.27467/#post-609400

    אהבתי

      1. זה פוסט אורח, והכתוב בו משקף את דעותיו של הכותב.

      2. הכותב כתב שעשה סקירה של גישות שונות, והציג אותם. בכל מקרה אין לראות את הפוסטים כאן באתר כייעוץ מס.

      3. אכן הגישה שאתה שמעת היא הבטוחה ביותר.

      4. שמעתי גם דעות כמו שאתה קיבלת.

      5. לא חושב שזה מבטל את היתרון של Roth, עדיין יש ערך כלכלי לא מבוטל בהורדת נטל המס האמריקאי, גם אם לא מוריד מהישראלי.

      אהבתי

  16. שאלה בתחום דומה – קצבת זקנה.
    בעלי עצמאי בארץ, ובמגמה להגיע ל 40 רבעונים בדיווחים לארה"ב.
    יש לציין שיש לי שליטה מסויימת, אולי כמו כל עצמאי, בסכום המדווח.
    היכן אוכל לקבל מידע על הסכום החודשי הצפוי להגיע?
    השאלה שלי מתמקדת בעיקר ביחס ההפרשה כאן לעומת הקצבה הצפויה.
    אם אגדיל כאן – כמה יגדל לי כשאקבל.
    והאם יש ענין להגדיל ההפרשה לקראת הפרישה?
    האם יש גיל שיותר שווה להפריש בו?
    תודה רבה!

    אהבתי

    1. יש פה מחשבון של ה-SSA שאפשר לשחק איתו.
      ככל שמפקידים קרוב יותר לפרישה, ה"החזר" יותר טוב בגינו (כי מקבלים יותר מהר את הקצבאות מאשר אם מפרישים בשנות ה-20 לחיים).

      אהבתי

  17. עוד שאלה, לגבי בן זוג.
    אם בן זוג של העצמאי המדווח לארה"ב גם אזרח ארה"ב, האם מקבל גם פנסיה, בהתחשב בעובדה שלא דיווח הכנסות על עצמו.
    או במקרה של פטירת המדווח, האם מקבל משהו?

    אהבתי

    1. בן זוג שאינו מבוטח זכאי לקצבה השווה לעד מחצית מהקצבה של בן הזוג המבוטח.
      המחצית זה בגיל 67 (מה שנקרא Full Retirement Age), אפשר לקבל החל מגיל 62, אך בצורה מופחתת.
      ניתן לראות מחשבון כאן.

      אהבתי

      1. תודה!
        שכחתי לשאול, האם משנה אם בן הזוג המבוטח הוא האיש או האשה? (שמועה לא מבוססת אמרה שרק אם הגבר הוא המבוטח)

        אהבתי

כתיבת תגובה