מס ארה"ב: תהליך גילוי מרצון (הפשוט) – Streamlined Procedure

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

עריכה (19/04/2021): למי שרוצה לראות דוגמא חיה של מישהו שעשה גילוי מרצון כולל כל השיקולים שלקח בדרך מוזמן לקרוא את הסיפור של Unsullied שהוא אחד הקוראים של הבלוג שנידב מזמנו לטובת כולם.

שלום לכולם, בפוסט זה אביא הסברים בעברית לגבי תהליך גילוי מרצון לאנשים שלא הגישו דוחות מס בשנים האחרונות.

לפני שנתחיל אומר שהגישה שאני נקטתי בה אז הייתה גישה של הגשה שקטה. כלומר, להגיש דוחות מס עד 3 שנים אחורה, ו-FBAR עד 6 שנים אחורה. כל אחד כמובן לפי חבות הגשה בפועל בשנים הללו.

עם זאת, בעקבות שינויים מהשנים האחרונות כנראה שיותר בטוח להגיש דרך תוכנית גילוי מרצון, במיוחד לאחר שה-IRS הפחית משמעותית את ההשלכות שלו, והוא מאוד דומה להגשה שקטה כעת, מלבד העובדה שחותמים על תצהיר שאתם מגישים באיחור ושהחוסר בהגשה הייתה לא בזדון.

אני לא יכול להגיד לכם במה לבחור, אז פשוט אביא את דברי ה-IRS (בעברית, כמובן), ואתם תחליטו.

מטרת תהליך גילוי מרצון

התהליך שמתואר למטה זמין לאנשים המצהירים שחוסר הדיווח על החשבונות הזרים, וחוסר בתשלום מס על חשבונות אלו לא נבע מכוונת זדון מצידם. תהליך גילוי מרצון עוצב כך שיספק למשלמי מיסים הנמצאים במצב זה:

  • תהליך פשוט להגשה של דוחות מתוקנים או מאוחרים, ו-
  • תהליך לתשלום מס וקנסות הנובעים מדוחות מתוקנים או מאוחרים, ו-
  • תנאים שנועדו לפתור את חובותיהם.

כפי שיתואר בהמשך, התהליך שהוצע לראשונה ב-1 לספטמבר, 2012, הורחב ושונה על מנת להתאים לקבוצה יותר גדולה של אמריקאיים. השינויים העיקריים שחלו בתהליך כוללים:

  • הארכת האפשרות להצטרף לתהליך לאזרחים שהם גם תושבי ארה"ב
  • ביטול של הסף המינימלי של חבות מס של לפחות $1,500
  • ביטול של הערכת הסיכון שהיה מקושר לתהליך שהוכרז ב-2012.

תנאי זכאות להצטרפות לתהליך Streamlined Procedure

התהליך נועד רק ליחידים, וכולל גם עזבונות של יחידים. התהליך מוצע גם לאזרחים הנמצאים בשטח ארה"ב וגם מחוצה לו.

הנישום חייב להצהיר שהתנהגותו הייתה לא מכוונת. הנישום, בין אם שהה בשטח ארה"ב או מחוצה לו, יהיה חייב להצהיר על כך שחוסר דיווח הכנסות, חוסר בתשלום מסים וחוסר הגשת דוחות, כולל FBAR, היה לא מכוון.

ה-IRS פתחו בבחינה של מצב המס שלכם. אם ה-IRS כבר פתח בבדיקה של דוחות המס שלכם או חשבונות שלכם שלא דיווחתם,  לא תוכלו להצטרף לתוכנית. תוכלו כמובן להתייעץ עם רו"ח או עו"ד במקרה זה. באופן דומה, אם ה-IRS פתחו נגדכם בחקירה פלילית, גם לא תוכלו להצטרף לתוכנית גילוי מרצון.

אם אתם זכאים להצטרף אבל כבר הגשתם דוחות לגבי השנים הרלוונטיות, עדיין תצטרכו לשלם את הקנסות שקבעו לכם בגין אותם שנים. כלומר, אם הגשתם דוחות באיחור, וקבעו לכם קנס (לא יקבעו לכם קנס אם אין לכם חוב מס), ומאוחר יותר גיליתם שיש סיכוי שתקבלו קנס מופחת אם תיכנסו לתוכנית, אז לא יוותרו לכם על הקנס המוגדל במקרה זה.

אתם צריכים מספר מזהה למס בתוקף. לאזרחים ותושבים אמריקאיים מדובר ב-Social Security Number – SSN. למי שאני זכאי ל-SSN אזי המספר המזהה נקרא ITIN. אם אין לכם ITIN, ניתן להצטרף לתוכנית רק אם היא מלווה בטופס בקשה ל-ITIN (טופס W7). מקווה לתרגם לכם את ההנחיות לזה בהקדם.

שמעתי שיש גם OVDP ויש גם Streamlined Procedue. במה לבחור?

מי שחושב שחוסר דיווח הכנסות, חוסר התשלום, וחוסר בדיווח על חשבונות נבע מפעולה מכוונת, ורוצים להבטיח שהם לא יהיו נתונים לתהליך פלילי, ו/או לקנסות כספיים כבדים יכולים לשקול להצטרך ל- Offshore Voluntary Disclosure Program. אני מקווה שאף אחד לא במצב הזה, אבל אם כן, ההמלצה שלי היא למצוא רו"ח שהוא גם עו"ד. רו"ח לא מחויב לסודיות וניתן להכריח אותו להעיד נגדכם.

אופי הטיפול תחת תהליך גילוי מרצון

דוחות מס שיוגשו תחת תהליך גילוי מרצון (בין אם מישהו בתוך שטח ארה"ב או מחוצה לו), יטופלו כמו כל הגשת דוחות אחרת. כתוצאה מכך, לא תקבלו כל אישור מה-IRS על הגשת הדוחות, והתהליך לא יכלול חתימה על הסכם סגירת תיק מול ה-IRS.

דוחות שיוגשו בתהליך הנ"ל לא יהיו חשופים לביקורת בצורה אוטומטית, אך ייתכן והם יבחרו לביקורת תחת תהליך בחירת דוחות לביקורת הרגילה ושתקפה לכל דוח מס שמוגש. כמו כן, הדוחות (כמו כל דוח), ייתכן ויבדקו שלמותם ועדכניותם כנגד מידע המתקבל מבנקים, יועצים פיננסיים ומקורות אחרים. לפיכך, הדוחות יכולים להיות חשופים לביקורת, קנסות נוספים ואפילו הליך פלילי, במקרה הצורך (אני מניח שזה נכתב כדי שמעלימי מס לא יכנסו בדלת האחורית ויקבלו קנס מופחת ופטור מחקירה פלילית בדרך זו). מי שחושב שחוסר ההגשה שלו הייתה מכוונת שיפנה לתהליך ה-OVDP ויפנה לעו"ד מוסמך.

לאחר שתגישו את הדוחות בתהליך גילוי מרצון, מצופה מכם לעמוד בכל הגשות עתידיות הקבועות בחוקף, לפי נהלי ההגשה הרגילים.

זכאות להצטרפות לתהליך לאמריקאיים החיים מחוץ לארה"ב

בנוסף לתנאים המפורטים לעיל, צריך לעמוד גם בשתי התנאים הבאים:

  1.  באחד משלושת השנים האחרונות לגביהם לא הגשתם דוחות מקום מגוריכם הראשי לא היה בארה"ב, וכמו כן הייתם פיסית מחוץ לשטח ארה"ב לפחות 330 ימים מתוך השנה. שהויות זמניות בארה"ב, ואפילו בעלות על בית בארה"ב לא בהכרח גורר שמקום מגוריכם היה בארה"ב. אם באמת מעניין אתכם אתם יכולים לקרוא עוד על מה נחשב "מקום מגורים ראשי" בקובץ הזה. תחפשו את המילה abode.
  2. בשנים הרלוונטיות, לא דיווחתם על הכנסה מחשבון זר ולא שילמתם מס בגין הכנסה זו לפי חוקי ארה"ב, ובנוסף ייתכן ולא הגשתם FBAR בגין חשבון זה. השמטות אלו היו חייבים להיות כתוצאה מהתנהגות לא-מכוונות. התנהגות לא מכוונת היא התנהגות שנובעת כתוצאה מרשלנות, הסח הדעת, טעות או שנבעה מחוסר הבנה בתום לב של דרישות החוק.

דוגמא 1: מר W נולד בארה"ב אך עבר לגרמניה עם הוריו כשהיה בן 5. הוא גר שם מאז, ואין לו מקום מגורים בארה"ב. מר W עומד בתנאי הראשון לגבי חוסר-תושבות.

דוגמא 2: אותו סיפור כמו בדוגמא 1, אבל הפעם נניח שמר W חזר לארה"ב ב-2014 וקבע שם את מקום מגוריו. שלוש השנים הרלוונטיות שחלפו ובהם לא הגיש דוחות מס היו 2013, 2014, 2015. מר W עדיין עומד בתנאי, היות ובאחד מהשנים הוא לא היה בשטח ארה"ב יותר מ-330 יום ולא היה לו מקום מגורים שם.

הנחיות להגשה לפי התהליך

כתוב שאם לא עובדים במדויק לפי ההנחיות, הדוחות יעובדו כאילו לא הוגשו דרך התהליך, ולכן לא יהיה פטור מהקנסות שהתהליך מציע.

  1. לכל אחת משלוש השנים האחרונות שלגביהם תאריך ההגשה עבר: (א) אם דוח המס לא הוגש בעבר, הגישו דוח מלא ומדויק על טופס 1040, ביחד עם דוחות מידע נוספים לפי הצורך (למשל 3520 לנאמנות זרה, 5471 לחברה זרה, 8938 לחשבונות זרים אם ערכם היה מעך סף מסוים), גם אם דוחות אלו אמורות להיות מוגשות בנפרד מטופס 1040 בשנה רגילה. (ב) אם הדוח כבר הוגש בעבר, ואתם רוצים לתקן אותו, הגישו דוח תיקון מלא ומדויק על טופס 1040X, ביחד עם דוחות המידע לפי הצורך שהוזכרו לעיל.
  2. בראש כל דוח (טופס 1040) בעמוד הראשון ובראש כל דוח מידע המפורט לעיל (רק אם אתם חייבים להגיש אותם), יש לכתוב בעט אדום "Streamlined Foreign Offshore" על מנת לציין שהדוחות מוגשים דרך התהליך. סעיף זה הוא קריטי על מנת להבטיח שהדוחות יקבלו את התנאים המיוחדים שהתהליך מבטיח.
  3. יש למלא ולחתום על טופס 14653 שהוא הצהרה על (א) שאתם זכאים להצטרף לתהליך, (ב) שכל ה-FBAR הוגשו (ראו סעיף 8 למטה), (ג) ושכל חוסרי הדיווח וההגשות היו לא-מכוונים. אתם צריכים להגיש גם את העותק המקורי החתום, וכמו כן לצרף העתק לכל דוח מס ודוח מידע המוגש דרך התהליך הזה. אין צורך לצרף העתק של הטופס ל-FBAR. אם לא תגישו טופס זה, או שהוא יהיה לא מלא או שיהיה חסר בו מידע, הדוחות יעובדו כאילו הוגשו לא דרך התהליך, ולא תהיו זכאים לתנאים המיטיבים של התהליך.
  4. יש לשלם את כל המס כפי שמופיע בדוחות המס שהגשתם, וכן ריבית על התשלומים המאוחרים. אם אתם מצרפים צ'ק, יש לרשום עליו את מספר ה-SSN שלכם. אם הריבית לא חושבה כראוי, ייתכן ותקבלו חשבון לתשלום נוסף, או לחלופין החזר מס. תוכלו לחשב את הריבית עם המחשבון הזה.
  5. אם אתם לא זכאים למספר SSN ואין לכם מספר ITIN, יש לצרף לכל הטפסים שאתם מגישים, גם טופס בקשה ל-ITIN (טופס W7).
  6. סעיף זה נוגע למדינות שיש באמנת המס שלה עם ארה"ב סעיף המאפשר לדחות הכנסות שהופקדו לחסכונות פנסיוניים. אין באמנת המס בין ישראל לארה"ב סעיף כזה (רק לאנגליה ובלגיה).
  7. את כל המסמכים שמילאתם לפי ההנחיות לעיל, ביחד עם התשלום (או אם שילמתם באשראי אז קבלה מהאתר ששילמתם דרכה), צריך להישלח בדואר (הגשות אלקטרוניות לא תתקבלנה) אל:

    Internal Revenue Service
    3651 South I-H 35
    Stop 6063 AUSC
    Attn:  Streamlined Foreign Offshore
    Austin, TX 78741

    הכתובת הזו מיועדת רק להגשות תחת תהליך זה. להגשות עתידיות יש להשתמש בכתובת הרגילה וכמובן שעדיף לעשות הגשה אלקטרונית באמצעות תוכנה ייעודית.

  8. עבור כל אחת משש השנים האחרונות שתאריך הגשת ה-FBAR עברה, יש להגיש FBAR לפי ההנחיות הרגילות בצורה אלקטרונית. בעמוד הראשון של ה-FBAR יש לבחור ב-Other תחת ההסבר לאיחור, ובקופסא שמופיעה לרשום:  "Streamlined Filing Compliance Procedures". להסבר בעברית להגשת FBAR פנו לפוסט הזה.

סיכום

אם בחרתם להגיש דרך תהליך גילוי מרצון או שלא, אני מקווה שאתם יישרתם קו עם חובות ההגשה שלכם, ומעתה והלאה תעמדו בחובות הללו ביתר קלות.



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חדד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל ייעוץ הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

214 מחשבות על “מס ארה"ב: תהליך גילוי מרצון (הפשוט) – Streamlined Procedure

  1. יש לשים לב למונח 'תאריך ההגשה עבר':
    עבור דוחות מס הכוונה ל 18 באפריל, אלא אם הגשתם בקשה להארכה. (לא אמצע יוני מכיון שבלי תצהיר מיוחד אין את ההארכה הזו).
    עבור דוחות ה Fbar כנראה שהכוונה ל אמצע אוקטובר, מכיון שהשנה הזמן מתארך אוטומטית למי שלא מגיש עד אמצע אוקטובר.
    כך שמי שמגיש השנה את התכנית אחרי ה 18 באפריל, צריך בעצם להגיש 3 שנים דוחות = 2014, 2015 ו 2016. ודוחות Fbar על השנים 2010 עד 2016 שזה 7 שנים ולא שש.

    אהבתי

      1. שלום רב
        יש לי מספר שאלות :

        אם ברצוני לדווח עוד בשנת 2019 במסגרת גילוי מרצון אצטרך להגיש 1044 עבור 2016, 2017,2018 ו – FBAR עבור 2013 , 2014, 2015, 2016, 2017, 2018. נכון ? בהנחה שהכל עובר בסדר עד מתי אני חייב להגיש FBAR ו 1044 לשנת 2019.

        ב- FBAR …כשאני מחשב את הערך הכספי של חשבון הבנק האם אני צריך להפחית הלוואות שיש לי ?

        ב 2015 פרשתי לגמלאות כך שעד 2015 לא קיבלתי כספים רק דו"ח שנתי מקרן הפנסיה המפרט את הסכומים (שלי ושל המעביד) שנצברו לזכותי בקופה . החל מ 2016 הפסקתי לקבל דוח שנתי והתחלתי לקבל לחשבון העו"ש בבנק תלוש חודשי. איך אני מדווח על כך ב- FBAR עד 2015 ומ 2016 עד היום.? באופן מעשי התלוש החודשי הפך להיות ההכנסה העיקרית בחשבון העו"ש.

        תודה מראש
        ישראל

        אהבתי

        1. אם ברצוני לדווח עוד בשנת 2019 במסגרת גילוי מרצון אצטרך להגיש 1044 עבור 2016, 2017,2018 ו – FBAR עבור 2013 , 2014, 2015, 2016, 2017, 2018. נכון ? בהנחה שהכל עובר בסדר עד מתי אני חייב להגיש FBAR ו 1044 לשנת 2019.

          נכון מאוד.
          את ההגשה עבור 2019 יש לעשות עד 15 לאפריל 2020. אך ניתן לקבל הארכה עד ה-15 לאוקטובר (ב-FBAR ההארכה היא אוטומטית ל-1040 צריך לבקש).

          ב- FBAR …כשאני מחשב את הערך הכספי של חשבון הבנק האם אני צריך להפחית הלוואות שיש לי ?

          לא מפחיתים את ההלוואות.

          לגבי שאלתך האחרונה, אתה אמור לקבל מקרן הפנסיה דוח יתרות כל שנה, ולדווח ב-FBAR לפי זה. תפנה אליהם ותבקש את זה.

          אהבתי

          1. משיחה עם נציג שרות של קרן הפנסיה שלי (קרן וותיקה מבטחים) מתברר שברגע שהחלטתי לא לפדות את הכספים עם פרישתו ובחרתי לקבל קצבה חודשית לכל החיים …"נמחקו" כל הכספים שנצברו על שמי ולא מונפק יותר דוח שנתי על שמי. זה אומר שהנכס הכספי היחיד שיש לי לדווח עליו ב- fbar ובטופס 1040 זה סכום הקצבה השנתי.
            אשמח להתייחסותך

            אהבתי

            1. בהחלט יכול להיות, אני לא בקיא מספיק בקרנות ותיקות. אולי כדאי לוודא את הטענה של הנציג באמצעות המסלקה הפנסיוניות (עולה 40 ש"ח אך יש דרכים לעשות בחינם דרך בנק לאומי, wobi ועוד).
              המסלקה תיתן לך את כל הנכסים הפנסיוניים הקיימים ברשותך.

              סכום הקצבה השנתי הוא הכנסה לא נכס.
              אם אין לך קרן פנסיה (לטענתם), אז הנכסים שאתה צריך לדווח ב-FBAR הם חשבון הבנק שלך וחשבון ההשקעות שלך.
              ב-1040 אתה צריך לדווח על הקצבה השנתית שקיבלת וכן על הכנסות מתיק ההשקעות (ככל שהיו).

              אהבתי

    1. היי,

      אם אני מגיש בימים אילו, על איזה שנים עליי להגיש fbar ודוח מס?
      מועד הגשה של ההצהרה זה 15 באוקטובר?
      מועד הגשה של הדוח מס זה 18 באפריל, אבל יש הערכה אוטומטית עד ה15 ליוני?
      האם הבנתי נכון?
      ועל פי מה שכתבתי, נכון לחודש פברואר 2019, אני צריך להגיש הצהרה על השנים 2012-2017 ודוח על 2015-2017, לאחר מכן עליי להגיש את ההצהרה ואת הדוח, עבור 2018, עד המועדים שפירטתי. אבל בנפרד מהתהליך גילוי מרצון, האם הבנתי נכון?
      ואם עד שהגיש כבר נעבור את אפריל אז אני אגיש את הדוח על 18-16 וההצהרה על 12-17?
      אשצח להכוונה כי כמו ששמת לב אני מבולבל 😉

      תודה!

      אהבתי

      1. אם בימים אלו, תצטרך להגיש לטובת גילוי מרצון דוח שנתי על השנים 2015-2017 וFBAR על השנים 12-17.
        את הדוח על 2018 אתה יכול להגיש עד ה15 לאפריל, 2019 עם הארכה אוטומטית עד ה-15 ליוני או לבקש הארכה עד ה-15 לאוקטובר (השנה אין חגים מיוחדים שדוחים את מועד ההגשה מה-15).
        את הfbar של 2018 אפשר להגיש עד ה15 לאפריל, 2019, אך יש הארכה אוטומטית עד ה15 לאוקטובר למי שלא מצליח להגיש בזמן.

        אם יעבור ה-15 לאפריל, אז תוכל להגיש אחורה רק על 2016-2017 אבל fbar עדיין תצטרך על 12-17 (כי פעם ההגשה של fbar הייתה עד ה30 ליוני).

        אכן ההגשה של 2018 ככל שתהיה בזמן (כולל הארכות) תגיש בנפרד מהגילוי מרצון.

        בהצלחה:)

        אהבתי

  2. שלום FINTRANSLATOR

    בפתיח כתבת "…הגישה האישית שלי היא שאם אין לכם חבות מס אז לנקוט בגישה של הגשה שקטה."
    האם לדעתך יש חיסרון כלשהו בערוץ הגילוי מרצון ? ואם לא התוכל להסביר /לנמק את גישתך האישית הנ"ל.

    אהבתי

    1. לדעתי מלבד המורכבות והצורך להקפיד על כל פרט ופרט, אין חיסרון בתהליך גילוי מרצון. להיפך, יש יתרון מובהק וזה הבטחה לא לקנוס בגין החוסר ב-FBAR קודמים.
      הגישה שלי היא שהגילוי מרצון נועד לאנשים עם חובות שרוצים לשלם אותם אבל עם קנסות מינימליים. נראה לי שזה תלוי בהרבה דברים. למשל מישהו בן 22 שמגלה על חובות ההגשה, לעומת מישהו בן 50 שעובד שנים רבות וצבר סכומים רבים בחשבונות.
      כנראה שעדיף להיכנס לתהליך לגילוי מרצון, במיוחד שהוא נותן וודאות (עד כמה שניתן) לגבי הקנסות על FBAR. כמובן שהפטור הזה מובטח רק למי שדיווח על כל ההכנסות מאותם חשבונות זרים. עדכנתי את הפוסט כדי לשקף זאת.

      אהבתי

      1. אני מניח ששמת לב לכך שאני שואל שאלות במספר מקומות בבלוגים שלך בנסיון להקפיד על רלבנתיות לנושא הבלוג. אי לכך לא זכרתי להודות לך על תשובתך כאן.
        תודה רבה על התשובות ובעיקר על הסבלנות והסובלנות.
        רוברט

        אהבתי

  3. האם עדין ניתן להצטרף לתוכנית גילוי מרצון? אם כן אז עד מתי? אם לא אז מה אמור לעשות מי שלא ידע שיש חובת הגשה ומעולם לא הגיש דוח?

    האם אדרש/ אוכל להגיש שבע שנים אחורה?

    אהבתי

    1. נכון לעכשיו האריכו את האפשרות להצטרף לתוכנית ללא הגבלת זמן לכל מי שעומד בקריטריונים (המפורטים בפוסט לעיל).

      תקרא את הפוסט לעיל. אתה תידרש להגיש דוחות מס (Tax Return) שלוש שנים אחורה, ודוחות על חשבונות זרים (FBAR) שש שנים אחורה. תעקוב אחרי כל ההוראות המפורטים בפוסט.

      אהבתי

  4. אם בחלק מה-6 FBARs שאני צריך להגיש, אני לא עובר את הרף ה-10,000$ בכלל החשבונות שלי,
    האם אני עדין מחויב להגיש אותם בכל זאת, לצרף מכתב הבהרה או משהו אחר?

    אהבתי

    1. הגשת FBAR גם אם כחלק מתהליך גילוי מרצון, צריכה להיעשות רק עבור שנים בנן היה נדרש. לכן במקרה שלך אם לא עברת את הסף בשנה מסוימת, אתה לא צריך להגיש FBAR עבורה.

      אם אתה מרגיש צורך הייתי מציין עבור אילו שנים הגשת דוח שנתי ועבור איזה שנים FBAR בטופס של הגילוי מרצון – טופס 14653. יש שם מקום לכתוב הסברים נלווים.

      אהבתי

  5. שלום,

    רציתי לשאול לגבי טופס 14653, האם כדאי לצרף מכתב מודפס המפרט את הסיבות לאי דיווח ההכנסות עד היום?
    או פשוט לרשום בכתב יד את הסיבות בעמוד השני של הטופס (יש שם חצי עמוד ריק)?

    תודה מראש

    אהבתי

  6. שלום רב,
    בימים אלו אני מסיים להכין את הדוחות במסגרת גילוי מרצון בעזרת ההוראות המפורטות שלך!!
    רציתי לדעת עד מתי ניתן להגיש את הדוחות? (לשנים 2014-2016 כמובן).

    תודה רבה על העזרה!!

    אהבתי

    1. כל הכבוד ובהצלחה!
      עקרונית כל הרעיון של גילוי מרצון הוא שאתה כבר מגיש באיחור ולכן אין דד-ליין.

      עם זאת, היות ואמורים להגיש שלוש שנים אחורה. אז אם נסתכל על תאריך ההגשה המקורי של 2014, שהיה ה-15 לאפריל 2015, נראה שיש לך עד ה-15 לאפריל 2018 להגיש.

      מה שכן יש לקחת בחשבון זה שאם ה-IRS פונה אליך לפני שאתה פונה אליו לגבי שנים חסרות, אזי לא תוכל להשתמש בהחרגת שכר זר על השנים הללו (זיכוי מס זר ניתן), ולכן יש עניין בהגשה מוקדמת ככל הניתן.

      אהבתי

      1. שלום רב
        אפשר לקבל הפניה למקור המידע לגבי כך שזיכוי מס כן יינתן גם אם ה irs יפנה אלי לפני שהספיק להגיש את הדוחות במסגרת ה streamlined…
        תודה , רוברט

        אהבתי

          1. קראתי …יותר נכון ניסיתי ובשלב מסויים התייאשתי.
            בכל אופן חיפשתי אך לא נתקלתי באיזכור של ה- streamlined.
            אז אני חוזר על שאלתי בצורה קצת אחרת : כתבת שאם ה IRS יפנה אלי לפני שאגיש את הדוחות הנדרשות בתכנית , אני לא אהיה זכאי להחריג שכר אך כן יתאפשר לי להשתתף בתכנית ולקזז מס זר. אז מאחר ואני ממילא לא יכול להחריג שכר כי ההכנסה היחידה שלי היא קיצבת פנסיה..אני למעשה לא מסתכן בדחיית ההגשה של ה streamlined עד שאלמד לעשות את זה לבד .
            היכן תעיתי בהבנת הנקרא.
            רוברט

            אהבתי

            1. על פניו, אם אתה בטוח שלא תהיה לך חבות מס, אז תיאורטית אין סיכון בדחייה.
              מצד שני, אם יש לך או לי טעות בחישובים, וכן יש לך חבות מס, אזי היא תצבור ריבית וקנסות שתלויות בזמן שעבר.

              דבר נוסף שרצוי לתת עליו את הדעת, אם יש לך חשבון שקיבלת ממנו הכנסה ולא דיווח על החשבון הזה ב-FBAR אז הם עלולים להחמיר איתך, לכן לא הייתי מתעכב יותר מדי.
              אמרת שיש לך חשבון השקעות עם מניות ישראליות, לא?
              אין משם הכנסות בשנים הרלוונטיות?

              אהבתי

  7. מגיש מחר בתהליך גילוי מרצון לאחר שסיימתי למלא את כל הטפסים הרלוונטים.

    רוצה להודות לך על ההסבר המפורט.
    מעורר השראה. עזרת לי בגדול
    ת-ו-ד-ה
    זה הכל

    אהבתי

  8. מתורכמן יקר,
    ראשית המון תודה לך על כל המדריכים זה ממש עזר לי
    אחרי שקראתי לא מעט אספתי מספר שאלות
    אשמח אם תוכל לעזור לי בהם

    FBAR – כרגע הבנתי שאצרטך לשלוח 6 שנים אחורה טפסי FBAR – האם נכון להיום זה טפסים של 2012-2017 או 2011-2016 ?
    בנוסף, המינמיום שקראתי הינו שיהיה בסה"כ השוטף הינו 10000$ לכל ההכנסות מכל החשבונות יחדיו
    השאלה שלי היא מה קורה אם באחת מהשנים האלו אין את המינימום ?
    בהגשת דוחות מס : בדומה לFBAR,נכון להיום איזה שנים אני צריך לשלוח ? 2015-2017 או 2014-2016 ? בכל מקרה – בשנת 2016 לא עברתי את הרף, כיצד לנהוג ?
    פשוט הבנתי ש2017 זה עד מחר (17.4.2018) וכנראה שלא אספיק להגיש, האם אצטרך לבקש הערכה בעזרת טופס 4868 או שמשום שאני מגיש דרך תכנית גילוי מרצון התאירכים פחות קריטיים ?
    לגבי הטופס הזכאות לתכנית – סעיף 4 במדריך לתכנית .

    "יש לשלם את כל המס כפי שמופיע בדוחות המס שהגשתם, וכן ריבית על התשלומים המאוחרים. אם אתם מצרפים צ'ק, יש לרשום עליו את מספר ה-SSN שלכם. אם הריבית לא חושבה כראוי,
    ייתכן ותקבלו חשבון לתשלום נוסף, או לחלופין החזר מס. תוכלו לחשב את הריבית עם המחשבון הזה"

    לא הבנתי על איזה מס מדובר – כי את כל המס שרשום בטפסי 106 שילמתי
    האם זהו מס אחר ?
    פשוט לא הבנתי את הסעיף ואת המשמעות של הריביות

    לא הבנתי עדיין היכן וכיצד שולחים את טופסי ה 1040

    אהבתי

    1. שלום

      אני שמח שאני יכול לעזור אך מהשאלות שלך עולה שעדיין יש קצת חוסר סדר ואנסה לפשט כאן את העניינים.

      1) לגבי הגשות FBAR, נכון להיום 6 שנים אחורה כולל גם את שנת 2011. אז אתה צריך עבור השנים 2011-2017. גם עבור 2017 כי עכשיו ממש זה תאריך ההגשה שלו (ועד ה-15 לאוקטובר 2018).

      2) בהגשת דוחות מס, היום הוא יום ההגשה האחרון עבור שנת המס 2014, אז תיאורטית היום אתה חייב להגיש את 2014, ומחר כבר לא ורק החל מ-2015.

      3) בתור תושב ישראל יש לך חודשיים נוספים אוטומטית (עד ה-15 ליוני, 2018) להגשה. אם אתה חושב שלא תגיש עד אז, כדאי לך להגיש הארכה (עד 15 לאוקטובר, 2018). אם חס וחלילה יש לך חוב מס בדוח שמוגש באיחור בלי הארכה, זה גורר קנסות.

      4) לגבי המס – ייתכן מאוד ובגלל שלא דיווחת על ההכנסות שלך לארה"ב שיש לך חבות מס לארה"ב. אם היית רק שכיר באותם שנים, הסבירות לכך נמוכה. אם היו לך הכנסות נוספות, כגון פדיון קרן השתלמות, או שכירות על דירה בארץ וכן הלאה, שהמאפיין שלהם שהם פטורים ממס בארץ אך לא פטורים ממס בארה"ב, ייתכן ונוצרה לך חבות מס בשנה מסוימת.
      חבות מס שלא משולמת בזמן חייבת ריבית פיגורים וכן קנסות.
      לכן עבור מי שמגיש בתהליך הגילוי מרצון, ומגלה שבאחד מהשנים הייתה לו חבות מס, צריך לשלם את המס הזה כולל הריביות והקנסות.

      את טפסי ה-1040 (+נספחים ומכתבים נלווים) כפי שמצוין בפוסט יש לשלוח אל:
      Internal Revenue Service
      3651 South I-H 35
      Stop 6063 AUSC
      Attn:  Streamlined Foreign Offshore
      Austin, TX 78741

      בנימה אישית, תיקח עוד כמה ימים כדי לקרוא לעומק את הפוסטים בבלוג שלי לפני שאתה מתחיל למלא. אם אתה עדיין מרגיש מבולבל אתה מוזמן לשאול עוד שאלות כמובן, ובמקרה הצורך לפנות למישהו עם נסיון למילוי הטפסים.

      אהבתי

  9. שלום ותודה למתורגמן על כל הבלוג!
    רק מפנה תשומת לב למקרה שעוד מישהו מסתבך עם זה,
    לפחות אצלי, טופס 14653 לא נפתח בדפדפן כרום, אבל באקספלורר כן.

    אהבתי

  10. היי,

    שאלה בנוגע למשלוח המסמכים במסגרת תהליך הגילוי מרצון.
    סיימתי להכין את כל הטפסים והשאלה שלי היא איך אני אמור לשלוח את טפסים? או מה הדרך המומלצת למשלוח? דואר רגיל? שליחים?או ש=לשלוח דרך חברה פרטית?
    מה אתה ממליץ?

    תודה
    אלכס

    אהבתי

        1. התקבל – החברה ששלחת דרכה תגיד לך.

          נקלט במערכת – אתה יכול לחכות חודש-חודשיים ואז להתקשר
          1-267-9411000+ ולשאול, ממליץ להתקשר בדיוק ב-13:00 שעון ישראל

          אם שנות ההגשה הן אחת מ4 השנים האחרונות תוכל גם לבקש סיכום הדוח (תחפש get transcript בגוגל)

          אהבתי

          1. היי,

            תגיד, אין דרך אחר לוודא קליטת מסמכים. מייל למשל?
            הזמינות שלהם, במיוחד בימים אילו היא אפסית…

            אהבתי

  11. מתורגמן יקר,
    אני אזרחית ארה"ב שגרה בארה"ב. יש לי מספר שאלות לגבי תהליך הגילוי מרצון:
    1) האם יש שוני בתהליך או במשמעות שלו לאנשים המתגוררים בארה"ב, לעומת אזרחים אמריקאים המתגוררים בארץ?
    2) במידה והגשתי מיסים ויש לי קופות גמל שלא דווחו בתקופה הרלבנטית (גם לא בטופס 8938), אך גם לא נפדו, האם אני צריכה להגיש טופס 1040 מתוקן? זאת אומרת, האם הייתה עלי חובה לדווח על קופות גמל אלו, או האם כל עוד לא היה פדיון לא הייתה עלי חובת דיווח ולכן אין צורך בטופס 1040 מתוקן?
    3) האם יש איזשהם יתרונות להגשה שקטה על פני הליך הגילוי מרצון?

    אהבתי

    1. שלום ליאור,

      1) אכן יש הבדל: תוכלי לראות כאן את ההנחיות לתושבי ארה"ב. ההדל הכי מהותי הוא שלתושבים אין פטור "אוטומטי" מקנס על חוסר הדיווח.
      הייתי מתייעץ עם יועץ מס בעל ניסיון בתחום הזה כדי לבחון את האופציות שלך.

      2) זו שאלת השאלות. יש כאלה שמדווחים רק בעת פדיון, ויש כאלה שמדווחים בשוטף על הרווחים. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות וסיכונים משלו.
      יועץ המס שתלכי אליו יוכל לעזור לך גם בזה.

      3) היות ואין לי שום נסיון עם גילוי מרצון מלבד שעזרתי לכמה חברים שלי, ואליהם ספציפית לא פנו אני באמת לא יודע לענות לך על השאלה הזו.
      מכיר גם אנשים שעשו הגשה שקטה. מצד שני, אין לי שום נסיון עם אנשים שעשו רילוקיישן.

      אהבתי

      1. היי ליאור ומתורגמן,
        כמו ליאור, גם אני אזרחית אמריקאית ורק לאחרונה הבנתי שעלי לדווח על חשבון הפנסיה וקרן השתלמות שיש לי מתקופת שירותי בצה"ל. לאחר התייעצות עם יועצת מס פה, עדיין לא ברור האם עלי לדווח על השנה הנוכחית ועל השנים הקודמות דרך ה-FBAR, או האם עלי לדווח ואף לשלם מיסים על חשבונות אלו בטופס 1040 מתוקן. קיבלתי תשובות שונות מיועצת המס בנקודות זמן שונות בשבועות האחרונים. היא חוקרת ובודקת את הנושא כי היא אינה בקיאה בתקנות המס הבינלאומיות, ונראה כי זהו נושא מורכב ומסובך, ורציתי לבדוק עם ליאור- האם קיבלת תשובות חד משמעיות איך לדווח על חשבונות אלו והאם יש צורך לשלם עליהם מיסים?
        תודה רבה!

        אהבתי

  12. היי,
    אם היינו בארהב במשך 50 יום ב2018,
    וב 2016-2017 לא היינו בכלל, האם עדיין אפשר להגיש במסגרת תוכנית הסטריימליין?
    תודה

    אהבתי

  13. היי, תודה רבה על כל המידע!

    התחלתי בתהליך של גילוי מרצון, והגשתי FBAR לשנים הרלוונטיות אחורה.
    לצערי פספסתי את סעיף 8 שציינת לעיל בפוסט, ובסיבה שבגינה רשמתי את ההגשה המאוחרת, הייתה שלא ידעתי (ולא תחת אחר – Streamlined Filing Compliance Procedures).

    עשיתי זאת ממש לאחרונה, וטרם קיבלתי אישור סופי שה-FBAR הוכר (כלומר קיבלתי מייל ראשוני שציין שהטופס התקבל, אך טרם קיבלתי מייל שני (שאמור להגיע תוך יום -יומיים) שה- FBAR הוכר).

    שאלתי היא כזאת,
    האם לדעתך כדאי לשלוח מייל לכתובת BSAEFilingHelp@fincen.gov ולבקש מהם לשנות את סיבת ההגשה המאוחרת (תחת ההנחה שאני מתחיל בתהליך גילוי מרצון), או שמא עדיף לא לשלוח את המייל (ולהשאיר את הסיבה לחוסר המילוי כ- לא ידעתי) בכדי לא לעורר בעיות שעלולות להיות (חשיפה לביקורת למשל)?

    אהבתי

  14. הי,
    אני מעוניין לסגור את כל הפערים שיש לי מול הIRS
    אין לי חובת דיווח על השנים 2017 – 2019 כי הרווחתי פחות מהסף.
    יש לי חובת דיווח על FBAR.
    האם אני יכול לדווח על הFBAR כstreamlined procedure בצורה אלקטרונית, מבלי לשלוח בדואר טופס 14653?

    אני מתכננן לדווח על הFBAR בstreamlined process כדי להמנע מקנסות, ולדווח על הכנסה מ2019 בצורה רגילה כדי לקבל את המענק של 1200$ בגין הקורונה. יש משהו שאני צריך לשים לב אליו?

    תודה רבה!!!

    אהבתי

    1. אם יש לך רק FBAR להגשה, תוכל לפעול כמתואר כאן.

      בגדול מגישים רק את הFBAR, בוחרים בעמוד הראשון את סיבת האיחור ורושמים הסבר קצר על האיחור.

      על כל שנה מגישים FBAR נפרד.

      אהבתי

  15. מתורגמן יקר,
    את טופס 14653 כתבת שצריך לצרף לכל דוח ודף מידע.
    מה הכוונה לכל דף מידע?
    לצרף העתק לכל אחד מ f1040s6, f1040s1, f2555ez, f8965 ?
    למרות שאני שולח את כולם ביחד?
    תודה

    אהבתי

    1. הכוונה שמצרפים העתק לכל שנה שאת מגישה. במעטפה שמים:
      1. טופס 14653 חתום
      2. דוח שנתי שנה א' פלוס העתק של 14653 מחובר באטב (לא להדק)
      3. כנל לגבי דוחות שנתיים לשנים ב+ג

      דוח מידע – לפעמים צריך להגיש דוחות מידע למיניהם כמו 3520, 5471 והם מוגשים בנםרד מה1040, אז אם את מגישה דוחות מידע כאלה, אז לצרף גם אליהם עותק של ה14653.

      אהבתי

      1. היי, כהמשך לשאלה של מור,
        מהו בדיוק אופן ההגשה?
        עד שקראתי את זה הייתי בטוח שזה פשוט מעטפה אחת גדולה עם כל הדוחות, שהם מסודרים לפי הסדר.
        עכשיו אני מבין כך:
        צריך לשים את כל הטפסים של שנה מסויימת, יחד עם העתק של 14653 מחוברים באטב,
        בנוסף צריך את המקור של 14653,
        ואם יש דוחות מידע שמדווחים בנפרד מ-1040 – לצרף גם להם העתק של 14653 עם אטב.
        כל זה במעטפה אחת (גדולה מסתבר).

        ויש לי גם שאלה בקשר ל-14563 – ממה שכתבת בהנחיות, נראה שהפרדת בין המקור (החתום) לבין ההעתקים. מה הכוונה? הם לא חתומים? או שהכוונה שהם לא מקוריים?

        אהבתי

        1. אני עברתי שוב על כל השאלות שלך שנוגעות לגילוי מרצון.
          האם היו לך בשנת 2017 או 2018 הכנסות מחשבון זר?
          אם לא, אין לך צורך בגילוי מרצון, אלא תוכל לעשות הגשה שקטה על 2017, 2018 (פשוט משלוח של כל אחד מהם במכתב נפרד).
          מה שכן, חשוב לשלוח את 2019 בזמן כדי שהוא לא יהיה באיחור.
          אפילו יכול להיות שתוכל לשדר את 2019 (לילדים שלי אני משדר עם MTM על החיסכון לכל ילד שלהם).

          אענה על שאלתך בכל מקרה:
          אכן צריך להפריד כל שנה לאטב שונה.
          אתה צריך לחתום רק על ה-14653 המקורי, ולצרף העתק (של הטופס החתום) ביחד עם כל דוח לכל שנה.
          כלומר הם כן חתומים, רק לא מקוריים.

          אהבתי

          1. אם אני יחתום על כל אחד בנפרד, זה יהיה בעייתי? כי אין לי סורק, כל שלא אוכל לסרוק את הטופס המקורי ולהדפיס העתקים שלו.

            לגבי גילוי מרצון – מהי הכנסה מחשבון זר? הכנסה מקופת קמל להשקעה נחשבת? גם אם כן למזלי עבור השנים 2018-2017 לא היו לי קופות גמל להשקעה.
            לגבי הגשה שקטה – תוכל להרחיב על זה? איך זה עובד? האם אפשר לשלוח את הדוחות של 2018-2017 יותר מאוחר? עכשיו אני "בלחץ" של להספיק הכל עד מחר בצהרים, ואני גם ישלם עבור משלוח בדואר רשום 140 שקל. אפ אפשר לא להיות בלחץ ולשלם פחות למשלוח של הדואר מן הסתם זה עדיף. למי בכלל אמורים לשלוח? מה כותבים ב-FBAR? כרגע כתוב לי שהאיחור זה במסגרת גילוי מרצון.

            אהבתי

            1. אם תגיש את הFBAR והדוח של 2019 עד ה15/10, אז בעצם לא איחרת על 2019 ואתה לא צריך גילוי מרצון.
              גם אם לא הגשת בקשה להארכה על 2019, ותגיש את הFBAR בזמן (15/10) אז אתה לא חייב גילוי מרצון עבור 2019.
              אז בסדר עדיפויות FBAR של 2019 בהקדם האפשרי שכולל את שתי קופות הגמל להשקעה.
              אחר כך דוח שנתי של 2019 (בהגשה אלקטרונית דרך התוכנה).

              לאחר מכן להגיש FBAR של 2014-2018 במסגרת של delinquint procedure – לחפש בגוגל מה רושמים בהערות של הFBAR (אם כבר הגשת ורשמת גילוי מרצון, תגיש תיקון).

              לאחר מכן ובנחת את הדוחות של 2017-2018, פשוט כהגשה שקטה בלי גילוי מרצון. הגשה שקטה, זה פשוט לשלוח בדואר, בלי עט אדום ובלי טופס 14653.
              אם כבר יש לך משלוח פדקס מוזמן, והדוחות מוכנים, תשלח.

              אבל את 2019 ממליץ לך להגיש אלקטרונית כדי להיות זכאי למענק קורונה בהקדם.

              אהבתי

              1. עוד לא הבנתי מהם "הכנסות לא מדווחות בחשבונות זרים", והאם יש לי כאלה.
                גם לא מצאתי מה לכתוב בסיבת האיחור ב-FBAR עבור delinquint fbar filing procedures.

                אהבתי

              2. הכוונה להכנסות מחשבונות זרים.
                הכוונה לדיבידנדים, ריבית, רווחי הון, פדיונות של קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות וכל הכנסה אחרת שמופקת מחשבון זר.

                לפי מה שהצהרת כאן, יש לך כאלה רק ב-2019 וכמו שאמרתי, כל עוד תגיש את ה-FBAR של 2019 בזמן (עד מחר), אין בעיה.

                בסיבת האיחור ל-FBAR-ים של 2014-2018, אתה פשוט מפרט שלא ידעת מעולם על חובת ההגשה, ושמעת על זה רק לאחרונה בעיתונות (משהו בסגנון). משהו כזה.

                אגב, זה הנוהל של ה-Delinquint FBAR Procedures

                אהבתי

              3. לגבי טופס 14653, לגבי עניין המקורי וההעתק, תוכל לחדד האם מותר לחתום בכתב יד גם בהעתקים?
                פשוט אין לי סורק בבית.

                אהבתי

            2. גם זכור לי שאמרת שיותר בטוח גילוי מרצון, כי יש שם ויתור על קנסות של FBAR.
              אני מצטט "אי הגשת הדוח עלולה לגרור קנסות כבדים – מינימום של 10,000$ או 50% מיתרת החשבון הגבוהה ביותר באותה שנת מס, לכל חשבון לא מדווח, ועל כל שנה שאינה מדווחת!"
              האם בהגשה שקטה יש גם ויתור על הקנסות האלה?

              אהבתי

              1. שים לב שבטופס 14653 אתה מצהיר שהיו לך הכנסות לא מדווחות בחשבונות זרים.
                היות וזה לא המצב לא בטוח שגילוי מרצון הכרחי, הוא כן יותר בטוח.

                שים לב שיש delinquint fbar filing procedures למצבים שאין לך הכנסות לא מדווחות מחשבונות זרים, אז ההסקה שלי היא שבמקרה זה גילוי מרצון מיותר.

                כמובן לשיקולך הבלעדי.
                היות וכבר מילאת את ה14653, אולי כבר כדאי לך להגיש אותו. מצד שני זה אומר שבוודאות מענק הקורונה ידחה לך להגשה של דוח 2020 (לא סוף העולם כמובן).

                אהבתי

  16. היי,
    קודם כל תודה על הפוסטים המעשירים, והנוחים.

    אני כרגע נמצא בתהליך פירוק שותפות, במקביל הבנתי שאני צריך להגיש את הדחות להיכנס לתוכנית גילוי מרצון,
    אני אוסף את כל המסמכים הדרושים ונערך לכך.
    אקראתי המון תגובות ופוסטים שכתבת אך לא הצלחתי למצוא מענה ברשת כלל לגבי הנושא של שותפות וחשבתי שאולי תוכל לענות לי על שאלה…

    האם ידוע לך על נושא שותפות עסקית ותשלומי ביטוחי לאומי כפולים,
    כעצמאי הבנתי כבר שאני מחוייב בדמי ביטוח לאומי כפולים,
    השאלה היא אם הייתי בשותפות והמשכורת שלי הייתה קבועה במשך 10 השנים האחרונות, אך ללא תלוש משכורת האם ייתכן שאני יכול לקבל פטור מתשלום דמי הסושייל סקיוריטי ל 3 השנים האחרונות?

    אשמח לדעתך, או אם יש לך רעיון עם מי אוכל להתייעץ בנושא ספציפי זה.

    תודה רבה מראש על הבלוג המצויין הזה

    אהבתי

    1. שלום וברוך הבא
      הבלוג במבנה הנוכחי שלו לא מתעסק במיסוי עצמאיים ושאר ישויות עסקיות לצרכי מס.

      אם אתה רוצה פרטי יועץ מס שאני ממליץ עליו אתה מוזמן לפנות אליי אל fintranslator1040 (אצל) gmail נקודה com

      אהבתי

  17. מתורגמן יקר,
    אם לא הגשתי מעולם ואני חייב לפי הקריטריונים להגיש את שני הדו"חות,
    תוכל להגיד לי כדי שאהיה בטוח על אילו שנים אני אמור להגיש את הדו"חות והFBAR במידה ואני מגיש לפני ה-15/07/20? ואם אני מגיש אחרי?
    אני קצת מסתבך עם הדחייה של הקורונה..

    אהבתי

  18. שלום רב ותודה על האינפרומציה המשובחת והמסודרת הזו !
    אני כרגע מגיש דוחות 2017,2018 עבור אשתי במסגרת תכנית גילוי מרצון,
    אני זוכר משהו שראיתי שאם אשתי דווחה בעבר בשנים 2017,2018 כתלויה על אביה, היא אינה צריכה למלא בשנים אלו טופס 8965? אני זוכר נכון או שאני טועה?

    אהבתי

    1. משהו לא ברור לי.

      אשתך דיווחה שהיא תלויה של אביה? או שהוא דיווח שהיא תלויה שלו בדוח שלו?

      ואתה בטוח שהיא צריכה גילוי מרצון? האם באחד השנים 2017-2019 גם לא הגישה FBAR וגם היה אמור להופיע לה בדוח הכנסה פאסיבית מאחד החשבונות הישראליים שלה?

      לגבי 8965 אכן אם היא תלויה, אבא שלה הוה צריך לרשום אותה ב8965 שלו ולכן היא לא צריכה.

      אהבתי

      1. תודה על התשובה.
        לגבי השאלה הראשונה טעות שלי בניסוח כמובן אביה דיווח עליה כתלויה,
        לגבי השאלה השנייה לא הבנתי מה שכתבת, לפי מה שהבנתי -ואולי אני טועה- זה שאם היא הכניסה ממשכורת מעבר לרף 12,200 $ בשנה היא חיייבת בהגשת דוחות כרגיל, אני טועה?
        למעשה היא לא הגישה בשנים אלו לא FBAR ולא דוחות שנתיים,

        אהבתי

        1. הספים לתלויים מעט שונים, אבל אם הרוויחה מעל $12,200 אז בכל מקרה יש לה חבות הגשה (על 2019), $12,000 על 2018, ו-$10,400 על 2017.

          לגבי הדוחות והFBAR הבנתי שהיא לא הגישה, אך האם הייתה חייבת להגיש?

          ובהנחה והייתה חייבת בFBAR בשנה מסוימת, האם באחד מהחשבונות הישראליים הייתה הכנסה (ריבית/דיבידנדים/רווחי הון וכו)?

          אהבתי

          1. לפי הספים האלו היא הייתה חייבת להגיש דוחות שנתיים,
            דוחות FBAR היא גם הייתה חייבת להגיש בשנים אלו,
            לגבי השאלה האם היה לה הכנסה מאחד מהחשבונות הישראלים התשובה היא לא, ההכנסות שהיו לה בשנים אלו זה משכורת חודשית וחשבון מניות אמריקאי.

            אהבתי

  19. שלום. בטרם אגיש באמצעות התהליך הנ"ל, שאלה לי.
    בטופס 14653 מצויין הדבר הבא
    If I seek a refund for any tax or "
    interest paid for the omitted income that I am reporting on my amended income tax returns because I feel that my payments were made
    beyond the assessment limitations period, I understand that I will forfeit the favorable terms of the Streamlined Procedures"

    אני כן מצפה להחזר על לימודים (לשנת 2018). האם זה יפגע בתהליך הגילוי מרצון?
    ואשמח אם תוכל להתייחס להבנתך את הסעיף הנ"ל

    אהבתי

    1. לפי מה שהבנתי מהפסקה הזאת, לא. מדובר כאן על מישהו שלא דיווח על הכנסות מסוימות, עכשיו בתהליך גילוי מרצון הוא שילם מעבר למה שצריך על אולם הכנסות (ליתר בטחון, או מתוך לחץ) ועכשיו הוא ירצה להגיש דוח מתקן כדי לדרוש החזר על אותו מס עודף.

      זה לא המקרה שלך.

      אתה בטוח אגב שאתה חייב גילוי מרצון?
      היו הכנסות פאסיביות מחשבונות ישראליים שהשמטת?

      אהבתי

  20. תודה רבה על התגובה!
    התחלתי לעבוד ולהרוויח מ2016 ולא דיווחתי מאז. אציין שבכל השנים 2016-2019 אין לי חבות מס.
    כמו כן ההכנסות שלי רק מישראל.
    מכיוון שלא דיווחתי על ההכנסות, אני חושב שצריך דיווח מרצון. האמנם?

    אהבתי

    1. בוא נגיד ככה, גילוי מרצון זה לא רעיון רע, עם זאת טיפה יותר מסובך בירוקרטי.
      הסיבה שאנשים הולכים לגילוי מרצון, לרוב, הוא בגלל ההבטחה לחוסר בקנסות FBAR, במידה והיה בנק ששילם לך ריבית או כל הכנסה אחרת, ולא דיווח על הבנק הזה ב-FBAR בזמן (קנס של $10,000 או 5% משווי החשבון, הגבוה מביניהם).
      בהנחה ולא היו הכנסות כאלה (מבנקים שלא דווח ב-FBAR), הסיכון לקנס יורד ולכן על פניו לא חייבים את ההגנה הזאת מפני קנסות ואז לא חייבים גילוי מרצון.
      במקרה כזה אפשר פשוט לעשות מה שנקרא הגשה שקטה.
      לגבי FBAR זה מתבצע ככה
      לגבי דוחות המס, אתה פשוט שולח בדואר את הדוחות עד 3 שנים אחורה.

      בקיצור החלטה שלך, יש לך כאן את כל השיקולים שאתה צריך.

      אהבתי

  21. רציתי לומר תודה רבה על הבלוג הזה, על הזמינות שלך לשאלות כאן, ממש לא מובן מאליו.
    הגשתי סוף סוף את הדוחות 3 שנים אחורה בתהליך גילוי מרצון.
    תודה רבה!

    אהבתי

    1. כיף לשמוע שלקחת אחריות ועשית לבדך את הדוחות.
      אשמח לשמוע גם בהמשך אם הכל נקלט כמו שצריך (הם לא מודיעים לך, אחרי כחצי שנה תתקשר לשאול).
      1-267-941-1000+

      אהבתי

  22. היי המתורגמן,
    1) בדוח ה-FBAR, תוכל בבקשה לחדד מה אני מזין בשדה סיבת איחור (אם בכלל) של שנת המס הנוכחית?
    כלומר עבור השנים 2014-2018 אני בוחר "Other"' ובתיבה כתוב: "Streamlined Filing Compliance Procedures".
    השאלה מה לגבי הדוח של 2019? האם להשאיר אותו ריק (כי לכאורה אני לא מאחר, אני מגיש את הדוח של השנה)? אני מתכוון להגיש אותו בימים הקרובים, בתקווה שאספיק עד ל-15.10, ולא ביקשתי דחייה רשמית.

    אהבתי

  23. היי, שלחתי בקשה להארכה באפריל אבל עכשיו כשהתפניתי למלא את הטפסים אני פתאום לא בטוח שהתקבלה.
    יש לי דרך לברר את זה?
    אם לא התקבלה – השנה היא השנה הראשונה שאני חייב בדיווח, ואת ה-FBAR הגשתי באפריל. האם לדעתך כדאי לעשות הגשה שקטה או גילוי מרצון?
    תודה רבה!

    אהבתי

    1. תוכל להתקשר
      1-267-941-1000+ ולברר.

      בנוגע לגילוי מרצון, היות ואחת מהיתרונות שלו זה שמבטיחים לך פטור מקנסות FBAR, ואתה כבר הגשת FBAR אז לדעתי לא צריך גילוי מרצון, אלא פשוט להגיש את דוח 2019 בהקדם האפשרי.

      אהבתי

  24. היי המתורגמן,
    אני בבעיה – אין לי את הדוחות עו"ש של חשבון הבנק שלי לכל ה-6 שנים האחרונות. יש שירות בנקאי שמאפשר שליחה בדואר של הדוחות האלה (שעולה כסף אגב, שזה עוד סיבה למה לא כל כך בא לי), אבל ייקח לו זמן להגיע לתיבת דואר, ואני צריך להגיש כבר בימים הקרובים.
    האם זה יהיה נכון למלא ב-FBAR את שורה 15a? שמשמעותה "Maximum account value unknown"?

    אהבתי

  25. היי המתורגמן,
    עכשיו שמתי לב לזה שאי אפשר להגיש בצורה אלקטרונית את טופס 1040 במסגרת תוכנית גילוי מרצון (אלא אפשר רק בדואר).
    1) האם להגיש את דוחות ה-FBAR בהקדם, או לחכות שאשלח את הטפסים של 1040? (ל-3 השנים האחרונות)
    2) האם זה ישפיע על הזכאות שלי למענק הקורונה? הרי אני מניח שלא אספיק להגיש בזמן, באופן שזה יגיע אליהם לפני ה-15.10.2020 (אגב לא ביקשתי הארכה, אז אני לא יודע אם זה בכלל רלוונטי).

    אהבתי

    1. 1) עדיף שיהיו בסמיכות.

      2) מאוד יתכן והם לא יבדקו את דוח 2019 או 2018 עד ה15 לנובמבר ולכן לא תקבל את מענק הקורונה בעקבות הגשת 2018 או 2019, אלא תצטרך לבקש את מענק הקורונה בדוח של 2020 שתגיש בשנת 2021.
      אין קשר להארכה, אם דוח 2019 יקלט עד ה15/11 אז יקלט הזכאות שלך למענק קורונה כבר השנה.

      אהבתי

      1. רק מוודא – האם לא ניתן להיעזר בתוכנה אלקטרונית? כלומר האם אין תוכנה שממלאת קובץ PDF שאותו אוכל להדפיס ולשלוח בדואר?

        אהבתי

        1. ממה שאני מכיר, כל התוכנות מאפשרות למלא דוחות של שנות עבר, ואז תוכל להדפיס אותם ולשלוח.
          תוודא אבל שהתוכנה גם תומכת ב-14653 של גילוי מרצון אם רלוונטי.

          (עריכה: מבדיקה זריזה נראה שהתוכנות לא תומכות בטופס 14653 של גילוי מרצון)

          אהבתי

  26. היי המתורגמן,
    מעולם לא שלחתי מכתב בדואר רשום. כשהתקשרתי אליהם היום, הם אמרו ששליח יגיע אליי לאסוף את המסמכים, ואני אצטרך לכתוב לו בצורה ברורה לאן לשלוח.
    השאלה היא האם צריך פשוט להעתיק בכתב יד את הטקטס שאמרת:
    "Internal Revenue Service
    3651 South I-H 35
    Stop 6063 AUSC
    Attn: Streamlined Foreign Offshore
    Austin, TX 78741"
    או שאולי יש הפרדה לשדות? כי הפורמט הזה לא אומר לי כלום, אם יבקשו ממני לפרק אותו לשדות לפי פורמט ישראלי – אין לי מושג מה לעשות.

    אהבתי

  27. היי המתורגמן,
    שמתי לב שטופס 14653 הוא משנת 2017.
    הסתכלתי באתר
    https://apps.irs.gov/app/picklist/list/priorFormPublication.html
    (שראיתי במקום אחר שזה אתה שמשמש לאחזר טפסים משנים עברו), ולא מצאתי את הטופס בכלל.
    האם זה בסדר?
    באתר הרשמי גם מופיע קישור לטופס הזה משנת 2017
    https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/u-s-taxpayers-residing-outside-the-united-states
    רק מוודא שזה בסדר, כי אני רגיל ששאר הטפסים מתעדכנים כל שנה, אפילו אם אין להם שינוי בפורמט.

    אהבתי

  28. היי המתורגמן,
    1) בהנחיות להגשה לפי התהליך כתבת:
    "בראש כל דוח (טופס 1040) בעמוד הראשון ובראש כל דוח מידע המפורט לעיל (רק אם אתם חייבים להגיש אותם), יש לכתוב בעט אדום "Streamlined Foreign Offshore" על מנת לציין שהדוחות מוגשים דרך התהליך."
    רוצה לוודא שהבנתי נכון – בראש כל טופס (למשל 1040, 1040s1, 1040s6, 1040sb, 2555, 2555EZ, 8621) או רק בטופס הראשי – 1040?
    2) תרגמתי את טופס 14653 (ושלחתי לך את התרגום במייל, אולי תרצה לצרף אותו לבלוג), ושם כתוב:
    "ציין סיבות ספציפיות לאי דיווחך על כל ההכנסות, אי תשלום המס, ואי הגשת הטפסים הנדרשים, כולל FBAR. כלול את כל הסיפור כולל עובדות חיוביות ולא טובות. סיבות ספציפיות, בין אם הן חיוביות ובין אם לא טובות עבורך, צריכות לכלול את הרקע האישי שלך, הרקע הפיננסי שלך וכל דבר אחר שלדעתך רלוונטי למחדלך לדווח על כל ההכנסות, לשלם את המס, ולהגיש את כל הטפסים הנדרשים, כולל FBAR.
    בנוסף, הסבר את מקור הכספים בכל חשבונות / נכסיך הפיננסיים הזרים. לדוגמא, הסבירו אם ירשתם את החשבון / הנכס, האם פתחתם כשאתם מתגוררים במדינה זרה, או שמא הייתה לכם סיבה עסקית לפתוח או להשתמש בו. והסבר את אנשי הקשר שלך עם החשבון / הנכס כולל משיכות, פיקדונות והחלטות השקעה / ניהול. ספק סיפור שלם על חשבונך / הנכס הפיננסי הזר שלך. אם הסתמכת על יועץ מקצועי, ציין את שמו, כתובת ומספר הטלפון של היועץ וסיכום הייעוץ. אם לנישומים נשואים המגישים הצהרה משותפת סיבות שונות, ספק את הסיבות האישיות עבור כל אחד מבני הזוג בנפרד. השדה שלמטה יתרחב באופן אוטומטי כדי להתאים את הצהרת העובדות שלך."
    כלומר, ממה שאני מבין, צריך לצרף למעטפה נספח לטופס 14653, עם ה-"סיפור" הנ"ל. אני מבין נכון? האם הסיפור הזה צריך להיות מצורף לכל העתק של 14653? או רק לטופס המקורי ?(שאינו מצורף באטב לטפסים של שנה מסויימת)
    3) בדף האחרון של 14653 יש מקטע "For Estates Only". מה התרגום של זה? האם אני צריך למלא את המקטע הזה?
    4) בטופס 14653 נראה שיש התעסקות עם חתימות דיגיטליות. אבל משהו לא מסתדר לי. הרי את הטופס הזה לא שולחים בצורה דיגיטלית, אלא מדפיסים ושולחים בדואר. האם החתימה הדיגיטלית שווה משהו שהיא מודפסת? כאשר החתימה הדיגיטלית בכלל שמורה אצלי במחשב ולא נשלחת לאף אחד? מה ההיגיון?

    אהבתי

    1. 1) רק על ה1040
      2) רק למקורי
      3) לירושות בלבד. ירושה שנמשכת על פני כמה שנים, הנאמן צריך להגיש דוח שנתי גם כן בכל שנה ולפעמים הם לא יודעים זאת, ולכן מתגלגלים לגילוי מרצון. לא רלוונטי אליך.

      4) תדפיס ותחתום. לא יודע מה זה החתימה הדיגיטלית הזאת, זה נשמע כמו משהו של התוכנת acrobat שלך.

      אהבתי

  29. היי המתורגמן,
    בחרתי להגיש בתוכנית גילוי מרצון.
    אני רק מוודא משהו לגבי FBAR.
    עד 2018 לא הייתה לי חובת הגשה ל-FBAR כי לא עברתי את הסף של 10000$.
    לכן, גם במסגרת התוכנית, אין לי חובת הגשה על השנים האלה, נכון?
    נראה לי שזאת השאלה האחרונה שלי בשנה הזו 🙂

    אהבתי

  30. אחרי התייעצות, התחרטתי, ובחרתי בתוכנית הגשה שקטה במקום.
    לכן הגשתי ברגעים אלה את ה-FBAR לשנת 2019 (סוף סוף) ואת דוח 1040 לשנת 2019 (סוף כל סוף) דרך התוכנה olt.com.
    סטטוס ההגשה שלי כרגע הוא "FEDNOTFILED", או בתרגום "לא הוגש".
    יש לזה סיבה? זה יתעדכן עד מחר?

    אגב, היה שלב שבו רצו לעשות לי "אימות", וביקשו את ה-AGI מהשנה שעברה, או את ה-Self-Selected PIN מהשנה שעברה. השארתי את שניהם ריקים, כי טרם הגשתי. מקווה שעשיתי נכון.

    אהבתי

    1. ממליץ לך לפנות לשירות הלקוחות שלהם, אני לא מכיר את הסטטוס הזה, ולא מצליח למצוא רשימת סטטוסים שלהם.
      קיבלת מייל אישור שזה הוגש. ממה שאני זוכר מקבלים מייל אחד בתחילת התהליך, ומייל נוסף כשזה נקלט סופית.

      אם אין לך AGI משנה קודמת ממלאים 0 (זה גם כתוב שם בהנחיות).

      אהבתי

      1. השנה הממשק של OLT ג'ינרת לי טופס אחר בשם Schedule E Page2.
        https://ibb.co/3yy0nJ2
        נראה שהטופס הזה לא מכיל שום מידע, הוא רק ענה על שאלה ב-"לא", ואז כל השדות מלאים באפסים.
        האם זה כי עשיתי טעות בזמן השימוש ב-OLT או שהשנה הוא ג'ינרת את זה לכולם? האם זה בעייתי שהוא ג'ינרת לי את הטופס?

        אהבתי

  31. היי שלום, אני רוצה להודות לך על הבלוג הזה! בלעדיו לעולם לא היה לי את הסבלנות לנסות להבין לבד. בהחלט עשית לי סדר בראש. יש לי מספר שאלות. בהנחה שאני לא כלכך מעוניינת בתהליך גילוי מרצון…נראה לי שאם אין צורך עדיף
    אני עברתי לתקופה לארהב ( כרגע לא עובדת) והגשתי דוח מס וגם FBAR עבור 2019.
    אם חסרים לי 2015-2018,וכל הFBAR כי מעולם לא הגשתי עד היום.
    -בשנת 2016 לא היתה לי חובת דוייוח מס שנתי
    אך כן השתחרר לי כנראה פיקדון כי בטופס 867 כתוב
    בשדה 78* (15%) : 34
    בשדה 043* סהכ מס שנוכה במקור: 5
    -ובשנת 2017 אני חייבת בדוח מס שנתי.
    ולפי טופס 867 :
    בשדה 78* (15%) :2
    בשדה 043* סהכ מס שנוכה במקור: 0
    -בשנת 2018, אין כלום בטופס 867.
    כלומר אין פקדונות אך חייבת בהגשת דוח מס שנתי.
    1. כיצד היית פועל? בהנחה שהמספרים כה זעירים
    2. האם אפשר להגיש בכלל על החרגת שכר עבור שנים שעברו מזמן?
    3. הבלוג שלך זה התורה שלי.. עם זאת הסתבכתי קצת עם ההבנה של דוחות הפקדונות שלי. אני מנסה בכלל להבין מה היה הרווח בכל שנה מהפיקדון איפה אני רואה זאת?

    אשרייך!!

    אהבתי

    1. 1 בגלל שלא היה צריך דוח על 2016, אין צורך ב-Streamlined. הייתי עושה FBAR באמצעות Delinquint Procedure ומגיש את דוחות 2017 ו-2018 בצורה שקטה בהנחה והיית צריכה.

      1. ניתן, מלבד אם ה-IRS פנו אלייך לגבי דוחות עבר, ומנעו ממך את השימוש בזה (מותר להם).

      2. נשמע ששדות 78 זה הריבית מהפיקדון. תזכרי שעל פקדון אין רווח, יש ריבית שמשולמת ומדווחת כל שנה ב-867.

      אהבתי

  32. אז ממה אני מבינה, אם אני חייבת מס על הכנסות מהחשבון הזר שזה כביכול הריבית אין צורך בstreamline?
    הכנסה מחשבון זר אינה הכוונה לקופות גמל להשקעות שאני לא מנהלת.״ נגיד הראל ״ אחראים עליו…(חיסכון מההורים מגיל אפס )
    לגביי החרגת שכר, ללא זאת אני כנראה אהיה חייבת מס על משכורת..מה לעשות במקרה כזה?
    הגשתי השנה עם רוח ללא החרגת שכר 2019 והוא לא כתב ״ויתור החרגה״ כפי שכתבת בפוסט. לעומת זאת בשנת 2014 הגשתי עם החרגה.
    האם אם 2017 נחשב באופן רציף מ2014 אני עוד זכאית להחרגה אמן?:)
    ואם לא, אז הם לא מתחשבים במס ששילמתי כבר בארץ על המשכורת אני מגישה עם החרגה את הדוח ושם כמובן אין זיכוי מס על מה שהוחרג..

    תודה רבה על המענה גם בפוסט הקודם!

    אהבתי

  33. שאלה נוספת, אם אני הכללתי השנה בהשראתך את ההפקדות לפנסיה והשתלמות כדיווח על הכנסה. האם כך אצטרך לדווח לגבי השנים הקודמות שאני משלימה?
    ( ומתי אתה ״מתקזז״ איתם על מה שדווח בעבר כשישתחרר הכסף)
    ועוד שאלה נוספת, הרןאה חשבון שלי הגיש השנה את החודשיים שעבדתי בפועל ב2019 בארץ פלוס את חודש דצמבר 2018. וטען כי צריך לקחת בחשבון את מועד ההפקדה ״בתכלס״ ולא את החודש שבו עבדתי וכך נקראת שנה קלינדרית. ואצלך בבלוג כאשר משתמשים בטופס 106 הוא למעשה כולל את ינואר עד דצמבר 2016, כלומר בשונה מגישת הרו״ח שלי. האם יש הבדל? ואני מניחה שחייב להיות עקבי אם לא

    תודה תודה ושוב תודה

    אהבתי

    1. אכן מומלץ שאם את מתכוונת לכלול את הפקדות המעסיק, שגם בדוחות השלמה זה יתבצע כך.

      לגבי העניין של תזמון ההפקדות, לדעתי בביקורת ה-IRS יסתכל על ה-106. כמובן שתמיד תוכלי להציג את רשימת ההפקדות ולציין שאת הולכת לפי הזמן הקלנדרי.
      כל עוד את עקבית אין בעיה עם זה.

      אהבתי

  34. תודה רבה.
    ולגביי השאלות בפוסט מעליו.
    1. סליחה על הבורות אבל ככל שקראתי את הבלוג התבלבתי יותר… קופות גמל להשקעה אצל ״הראל״ הן לא הכנסות כל עוד לא פדיתי את הכסף נכון?

    כל עוד איני חייבת במס (כן חייבת דיווח) אין צורך בstreamlied ? רק את התהליך של FBAR.
    איך בעתיד נתקזז על הכסף שמושכים בניכוי ההפקדות שדווחו?

    אהבתי

      1. מצד אחד זה נכון מצד שני קופת גמל להשקעה היא מוצר מאוד בעייתי להחזקה עבור אמריקאים.
        הייתי בוחן איך להיפתר ממנו במהרה (גם במחיר של לשלם מעט מס היום כדי להמנע מהמון מס בעתיד).

      מה שאת כתבת הוא לא נכון ב100%. ככל ויש לך שילוב של שנה בשלושת השנים האחרונות, שהיית חייבת בהגשת דוח, ובדוח היה אמור להופיע הכנסה פאסיבית מחשבון זר כלשהוא, ובנוסף לא הגשת FBAR עבור אותה שנה, זה גורר "צורך" בשימוש ב-SL.

      אבל כמו שכתבתי, לא בטוח שבמצב שלך (הפסקת הגשות ואז חזרה) שאת בכלל זכאית להשתמש בSL.
      כמו שכתבתי ההצעה שלי נעה בין להגיש SL ולקוות שיקנו הסבר על כך שהשנים ללא דוחות גרמו לך לא לשים לב ב2017 בתום לב, לבין להתייעץ עם יועץ מס אחר (כזכור אני לא יועץ מס מוסמך)

      אהבתי

      1. אוקיי. תודה על התשובה. חשבתי שבפוסט הקודם לא הייתי ברורה שאומנם הגשתי בעבר 1040 אך מעולם לא FBAR.
        לפי מה שאני קראתי על מנת לעשות את תהליך SL
        “You must owe” taxes.

        אז נראה לי שאלך על הdelinquency FBAR.
        ואשלים את הדוחות בהגשה שקטה.
        יש לי אומנם ריבית של 2 ש״ח ב2017 זה נראה לי שטויות.

        יש לי עוד שאלות ברשותך:

        1.אם אני דיווחתי ב2019 על הפיצויים שלי שמשכתי, אין צורך בדיווח שלהם בשנים קודמות שאני משלימה כרגע נכון?

        2.אם אני לא מדווחת ב2016 דוח שנתי, איך ״מתקזזים״ עם ההפקדות מעסיק לפנסיה/השתלמות שכן מדווחין בהמשך..כלומר האם בעת המשיכה נגיד אתה בא ואומר…הנה דיווחתי כך וכך נשאר לי כך וכך לא מדווח?

        3.אם אני בוחרת באופציה של החרגת שכר, עדיין אפשר לקחת זיכוי מס זר על ביטוח לאומי? או לפחות לנסות?

        שוב, תודה.

        אהבתי

        1. אני חייב להבהיר משהו. אין דבר כזה "חובה" לעשות SL.
          יש אפשרות לעשות SL אם עומדים בתנאים מסויימים, ובתמורה מובטח לך פטור מקנסות.
          לכן לכל היותר, ניתן לגבר על באיזה מצבים מומלץ לעשות SL.
          אין חוב זה לא מצב מספיק בשביל להימנע מקנסות של ה-FBAR, אלא היעדר הכנסות מחשבון זר (בשנה בה הייתה חובת הגשה).

          נראה אבל שעשית ניהול סיכונים לפי סיבולת הסיכון שלך והבנת מה ההשלכות האפשריות, וקיבלת החלטה.

          לגבי השאלות:

          1. נכון

          2. לא בדיוק. הולכים לפי אחת הגישות. תיאורטית גם אם לא דיווחת כלום כל השנים, ולא עשו לך ביקורת (הווה אומר שקיבלו את הדוח השנתי שלך כמו שהוא), את עדיין יכולה ללכת לפי השיטה השנייה בעת המשיכה. עם זאת, לא מומלץ. עדיף לדבוק בשיטה אחת וללכת לפיה. כשמשנים שיטה, לפי סיבולת הסיכון שלך אם לעדכן דוחות 3 שנים אחורה או לא.

          3. אין קשר בין הדברים. תמיד אפשר לנסות לקחת את ביטוח לאומי כזיכוי מס זר. אך אם אין לך הכנסות (כי החרגת הכל), אז למה הולך זיכוי המס הזר?

          אהבתי

          1. היי, תודה על ההבהרה.

            "תיאורטית גם אם לא דיווחת כלום כל השנים, ולא עשו לך ביקורת (הווה אומר שקיבלו את הדוח השנתי שלך כמו שהוא), את עדיין יכולה ללכת לפי השיטה השנייה בעת המשיכה."
            האם אתה יכול להבהיר מה הכוונה?
            לא החרגתי שכר ב2019 חשבתי אולי לנסות להעביר את הזיכוי הזה מ2018.
            או
            לחלופין למקרה שלא יאשרו את ההחרגה חשבתי כדאי כרשת ביטחון.
            לצורך החידוד של החוד 🙂 אמרת לי להתייעץ ושלדעתך אולי תהיה בעיה להצהיר שלא ידעתי בSL. מדוע?

            אהבתי

            1. אני לא מצליחה לערוך את התגובה שלי לעיל. יש אופציה כזאת?
              רציתי לתקן שיהיה מספור ולהוסיף :
              שאני עוד די מתלבטת לגבי איזה תהליך לבחור…התייעצתי עם רו"ח אחד שרק רצה כסף והרבה מאוד,
              ובקושי התייחס למקרה הספיציפי שלי.
              והרו"ח שלי, שעזר לי ב2019.
              קצת פחות מבין בכל העניין הזה ובאופן כללי על תושבים זרים. אבל כן אמר לי שFBAR delinquent,
              זה עבור דוחות שהוגשו כבר בעבר.ופחות המקרה שלי.

              לכן התעניינתי לשמוע את דעתך(בשאלה 3 למעלה), ולא כלכך מבינה (למרות שקראתי באתר) אם אני בכלל מתאימה לSL . בגלל שהגשתי דוחות שנתיים בעבר.

              אהבתי

              1. אני יכול לערוך, אבל זה הרבה עבודה, אז פשוט אענה על שתי השאלות 🙂

                אני לא יכול להמליץ לך באיזה גישה ללכת, רק להציג את שתי הצדדים ואת השיקולים (כפי שעשיתי עד כה). עכשיו את מכירה את השיקולים, ויכולה להחליט לפי סיבולת הסיכון האישית שלך.
                בנוסף, יש סיכוי סביר שאת לא יכולה לעשות SL ולכן בכל מקרה תצטרכי לעשות הגשה שקטה ולקוות לטוב.
                כמו שאת כתבת, את מעריכה את הסיכון שהם יקשיחו עמדות בגלל $1 ריבית, כסיכון לא גבוה.

                אהבתי

              • הבהרה: הדיווח על הסכומים בקצבת הפנסיה לא תלויה במה דיווחת בעבר, אלא במה את מאמינה שהחוק אומר בשנת הדיווח.
                לכן, תיאורטית, את היית יכולה להאמין שלא צריך לדווח הפקדות מעסיק כל השנים, להגיע לשנת הפרישה, ולהגיד "אתקן שלוש שנים אחורה ואכלול הפקדות מעסיק, ומעכשיו אדווח כאילו כל השנים הללו דיווחתי הפקדות מעסיק"
                אני אישית לא ממליץ על זה כי זה מסריח מחוסר תום לב, ובנוסף זה לא חסר סיכון לחלוטין (כלומר, אי אפשר לדעת כמה אחורה הם ירצו לבדוק – למרות ההגבלה של 3 שנים על התיישנות).

              • הסיבה היחידה שלא יאשרו החרגה זה אם הם פנו אלייך לגבי הגשות חסרות. היות וזה לא המצב הם לא יכולים לשלול ממך את הזכות להחריג שכר.

              • לגבי זיכוי מס זר מועבר, ברגע שאת מחריגה שכר, זה מקטין לך את כמות המס הזר שאת יכולה להעביר לפי האחוז של ההכנסה שהחרגת.
                אם החרגת את כל ההכנסה שלך, אז לא יהיה לך זיכוי מס זר להעביר.

              • לגבי ה-SL, היות והגשת בשנים עברו, יהיה קשה לשכנע אותם שלא היית מודעת לחובת ההגשה.

              אהבתי

              1. תודה רבה . עזרת לי המון.

                בנושא אחר, אשמח לדעת מדוע אמרת שקופות הגמל להשקעה בארץ שיש לי הן לא כדאיות? (אמי הפקידה ב1999 סכום חד פעמי והיום הוא באזור המאה אלף)

                וגם יש לי קרן השתלמות מהעבודה שעזבתי עם מעט כסף וכמובן הפנסיה.
                האם גם הן לא כדאיות?
                אם תרצה שאגיב בפוסט אחר, תוכל להכווין אותי לאן זה קשור?
                תודה

                אהבתי

              2. לגבי קופות הגמל להשקעה וקופות הגמל הנזילות (יש לך מהסוג השני) הסיבה שהן לא טובות לאמריקאיים מפורטות כאן.

                אם קרן השתלמות היא קרן השתלמות במעמד שכיר, אז אין אם זה בעיה כי זה נחשב בחסות המעסיק.
                לקרן השתלמות במעמד עצמאי יש מחלוקת.

                אהבתי

  35. שלום
    סיימתי כעת למלא את כל המסמכים ושלחתי בדואר, אחרי הרבה שנים ש"סחבתי" את זה, נעזרתי המון בבלוג,
    תודה רבה!
    טעות אחת שעשיתי שאני מקווה שהיא קטנה: הידקתי את הדיווח והעתק של טופס 14653 של כל שנה במהדק… רק אחר"כ קראתי פה בתגובות שהמלצת לא להדק אלא להשתמש בסיכה משרדית, מקווה שזה לא כזה קריטי.

    אהבתי

  36. שלום למתורגמן הפיננסי!
    קודם כל תודה רבה רבה על הבלוג שלך!
    בזכותך אני מסיים עכשיו לראשונה (אחרי שמעולם לא התעסקתי עם ה IRS לפני) למלא את כל הדוחות 1040 לשלוש שנים אחורה ו FBAR ל 6 שנים אחורה ומתכוון לשלוח הכל בחודשיים הקרובים במסגרת הליך הגילוי מרצון והכל עפ״י ההנחיות שלך מהבלוג.
    רציתי לשאול:

    1) אני אגיש במסגרת הליך הגילוי את דוחו״ת 2017,2018,2019 (מודפסים באותה מעטפה ועם משלוח לארה״ב).
    האם אפשר לשלוח באותה המעטפה גם את הדו״ח על 2020 (אשר הוא נחשב כדו״ח רגיל שלא במסגרת ההליך ויהיה מוכן בטח לשליחה בטח תוך חודשיים שלושה) או שיש להגיש אותו באופן נפרד? (כי בשני המקרים הדוחו״ת מגיעים הרי לאותה הכתובת).

    2) בנוגע ל FBAR: מה עושים במידה ואני לא יודע בדיוק את ערכי המקסימום בחשבונות לאורך 6 השנים האחרונות וגם ואין לי כוונה לנסות לחלץ את המידע הזה (מדובר על להוציא המון דפי חשבון שנים אחורה במחיר יקר מאוד מהבנק. לגבי הקרנות פנסיה/השתלמות ישנה הנחה שסכום המקסימום הוא סכום סוף השנה אם לא הייתה משיכה אך זה לא חייב להיות נכון) אך כן יודע פחות או יותר הערכה על סכום זה?
    כמה זה משנה אם כותבים סכום שהוא נכון כמה אלפי דולרים לפה או לשם ב FBAR? נשמע שזה מעורר פחות חשד מאשר לרשום ״סכום לא ידוע״ ב FBAR ואפילו אולי כדאי לרשום בטעות סכום מעט גבוה יותר ממה שהיה באמת. הרי על FBAR אין חבות מס אלא רק חבות דיווח.

    3) בדומה למה שהתחלת לעשות ב 2019, אני גם אדווח על הפרשות מעסיק לפנסיה ולקרן השתלמות כדי להיות בצד הבטוח וכי עדיין יחד עם דיווח סכומים אלו אין לי חבות מס כיוון שהפרשות אלו מתקזזות כרגע עם הניכוי הסטנדרטי. אך מה יקרה במעבר עבודה לשכר גבוה יותר בו הפרשות המעסיק עשויות כבר שלא להתקזז עם הניכוי הסטדנרטי? איזה עוד ניכוי יכול לקזז הפרשות מעסיק לקרנות השתלמות/פנסיה?
    בנוסף, אני שואל את עצמי אבל מה יקרה בשנים של משיכה בפועל של קרנות השתלמות/פנסיה? אני לא אצטרך לדווח על רכיבי הקרנות כהכנסות בדו״ח של אותה שנת משיכה כיוון אוכל לטעון: ״היי תראו כבר דיווחתי על הפרשות שלי ושל המעסיק לקרנות בכל הדוחו״ת של שנים עברו״, אך כן אצטרך לדווח ולשלם מס על התשואה שעשו הקרנות ממועד ההפקדה עד למועד המשיכה בפועל? נשמע בעייתי ודי מעצבן (ועוד מדובר הרי ב PFIC).

    4) במידה ויש בן/בת זוג לא אמריקאי/ת ולא תחת מסגרת המיסים האמריקאיים – נשמע כמו פתרון ממש נוח ופשוט לנהל השקעות דרכו/דרכה וכך להימנע מדיווחים רבים ל IRS ומה״איסור״ להשקיע ב PFIC. עד כדי כך פשוט….?

    שוב, תודה רבה על הבלוג וההשקעה שלך!

    אהבתי

    1. שלום רב ותודה על המחמאות!

      1) עדיף שלא, אתה לא רוצה לבלבל בין הגשת גילוי מרצון להגשה רגילה.
      אגב, את ההגשה של 2020 ממליץ בחום (במידת האפשר) לשדר בצורה מקוונת. הטיפול בדואר נוראי ב-IRS מאז שלא פתחו 2 מליון מעטפות במרץ אפריל, והם בפיגור מסיבי שם (טוענים שיגיעו ויטפלו בהכל).

      2) הדבר היחיד שאני יכול להמליץ לך היא למלא בצורה מדויקת את ה-FBAR.
      כמו בסעיף 1, אל תחסוך כמה עשרות/מאות שקלים בשם החיסכון.

      3) תקרא כאן. בנוסף להחרגת שכר, יש כלי חזק שנקרא זיכוי מס זר.
      בשביל שהפקדות מעסיק יעלו על $12,200 (41,480 ש"ח ב-2020), המשכורת שלך צריכה להיות מעל 23,000 ש"ח לחודש. בשכר כזה בלאו הכי יותר משתלם לעשות זיכוי מס זר, כדי להעביר מסים עודפים לשנים הבאות.

      בשנים של משיכה, אתה מדווח רק על רכיב הרווח של הקצבה (חברת הביטוח תוכל לתת לך את הנתון הזה). לשכיר לא מדובר ב-PFIC.

      4) זהו אכן פתרון פשוט ויעיל ורבים משתמשים בו.

      אהבתי

      1. תודה רבה על התשובה!

        בקשר לנקודה 3 – האם בחירה בהחרגת שכר משמעותה שאי אפשר להשתמש בכלל בשום זיכוי מס זר כולל זיכוי ספציפי על מס רווחי הון (ודיבידנדים) שנוכה כבר במקור מהמברוקר בישראל? או שאולי אפשר גם להחריג שכר וגם להזכות על מס רווחי הון 25% שנוכה במקור בישראל? (אם כן אז איך עושים את זה? לא מצאתי הסבר בחלק 5 של ׳רווחי הון׳ וגם לא בחלק של ׳זיכוי מס זר׳).
        הרי אם יש נוסף על המשכורת גם רווחי הון, אז תספיק כבר משכורת נמוכה מ 23,000 ש״ח כדי לעלות על הניכוי הסטנדרטי ואז יהיה עדיף לבחור בזיכוי מס זר למרות שהמשכורת נמוכה מ 23,000 ש״ח? אני מבין נכון?

        ובמשיכה של קרנות – אם לא מדבור ב PFIC אז במה כן? באחזקות ארוכות טווח? תחת איזו קטגוריה מדווחים על רכיב הרווח של הקצבה? יש סיכוי שהוא יהיה חייב במס בארה״ב?

        שוב המון תודה!

        אהבתי

        1. הבחירה בין זיכוי מס זר להחרגת שכר היא אבסולוטית רק בתנאי שיש רק הכנסה מעבודה.
          הסיבה היא שהחרגת השכר מורידה באופן יחסי את זיכוי מס הזר שזמין לך.
          אם למשל, יש לך 40,000 הכנסה מעבודה ו-10,000 מדיבידנדים, והחרגת שכר אז תוכל להשתמש רק ב-20% מהמסים הזרים ששילמת.
          ההסבר לזה הוא ההסבר לגבי שורה 12 בטופס 1116 (אם אני לא טועה בפוסט השני של זיכוי מס זר).

          אכן לפי הדוגמא שנתת אתה הבנת נכון, בפועל אני מפרסם כל שנה את הערכים בהם עדיף לעבור מהחרגה לזיכוי לא קשר לניכוי הסטנרדטי, וזה בערך 14,000 (שאז המס הישראלי עולה על האמריקאי, ואז אתה מתחיל לצבור זיכוי מס זר עודף לשנים הבאות).

          לגבי המשיכות, אני לא מכיר מישהו שמדווח עליהן כ-PFIC. הסיבה ששמעתי היא שהן נחשבות Employee Trust כלומר שזה בחסות המעסיק ולכן לא מסתכלים על תוכן ההשקעות עד שהכסף ממש עובר אליך (לעצמאים מן הסתם זה לא תופס – אבל לדעתי רבים בונים על חוסר הידע של ה-IRS על תוכניות פטורות ישראליות ולכן מדווחים באותו אופן גם כן).
          מבחינת קטגוריה – אפשר לשים בשורה 5 של 1040. את הסכום המלא ב-5a ואת הסכום שחייב במס בשורה 5b.
          אפשרות נוספת זה לשים את זה בשורה 8 של Schedule 1 – כלומר Other Income. ועל הקו לרשום Foreign Pension Payout.

          יש סיכוי שיהיה חייב במס בארה"ב. זה תלוי בכמה מס תשלם על זה בישראל. בפועל יש תחום צר של בין קצבה של 8,000 ל-12,000 שתהיה חובת מס בארה"ב מעל מה שתשלם לישראל (אבל זה לפי נתוני מיסוי של השנה ואי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד).

          אהבתי

          1. 1) נראה לי שהבנתי תודה.
            אז אם אחדד את הדוגמא שלך: אם ההכנסה מעבודה היא 40,000, ו – 10,000 הכנסה מדיבידנד ומחריגים שכר אז קיבלת 20% כי 20%=1/5=(10,000+40,000)/10,000 ?
            ואז, אם בארץ שילמתי כבר 25% מס על דיבידנד של 10,000, כלומר שילמתי כבר 2,500 מס בארץ, אז אוכל להזדכות בארה״ב רק על 20% מתוך סכום זה כלומר להזדכות בארה״ב על מס רווחי הון של 5,000 בלבד?

            2) יכול להיות שישראלים-אמריקאיים שיצאו לפנסיה בארץ משלמים מיסים מתוך קצבת הפנסיה שלהם לארה״ב?
            ונשמע שכדאי לשים לב מתי (איזו שנה) וכמה מושכים מתוך קרנות השתלמות כדי למנוע חבות מס.

            3) ועוד שאלה אחרונה – אם אדחה את ההגשה שלי במעט לאחרי 15 אפריל אז במסגרת הגילוי מרצון אצטרך לשלוח אז דוחו״ת 2018,2019,2020 במקום 2017,2018,2019? או מתי בדיוק הדד-ליין להגשה שבו גילוי מרצון יהפוך לדוחו״ת 2018-2020 במקום דוחו״ת 2017-2019?

            אהבתי

            1. 1) 500 אבל כן 🙂

              2) בהחלט, זה משהו שקורה אבל הוא מוגבל יחסית (מאות דולרים לשנה)
              בהחלט כדאי לתכנן פדיונות קרנות השתלמות (גם לא חייבים לפדות הכל בבת אחת)

              3) מומלץ לקרוא את הדוגמא של Unsullied הוא מתייחס בדיוק לזה

              אהבתי

              1. צודק, זה 500 התבלבלתי שם עם אפס אחד 🙂
                ואסתכל על הדוגמא (נראה שבאמת אמצע אפריל הוא הקובע).
                תודה!

                אהבתי

  37. היי מתורגמן 🙂
    אשמח להבין מה כוונתך ב: "אתם צריכים להגיש גם את העותק המקורי החתום, וכמו כן לצרף העתק לכל דוח מס ודוח מידע המוגש דרך התהליך הזה".
    האם הכוונה היא לצרף את כל טפסי 106 והריביות על בסיסן בוצעו החישובים?

    אהבתי

    1. אין קשר ל-106.

      הכוונה הייתה שאת טופס 14653 בו מפרטים את כל הסיבות לזה שהצטרכתם לעשות גילוי מרצון, מגישים גם את המקור וגם מצרפים עותק לכל דוח שנתי.
      למשל אם אתה עכשיו עושה גילוי מרצון על 2017, 2018, 2019, אתה מגיש את טופס 14653 המקורי שמילאת, וכמו כן מצרף עותק לדוח של 2017, עותק לדוח של 2018 ועותק לדוח של 2019.

      אהבתי

  38. שלום מתורגמן,

    אני נמצא בשנה השלישית שלי בשירות קבע, לאחר 4 שנות לימודים אקדמאיים ו-3 שנות שירות חובה.
    כלומר לא היה לי יותר מ10000 דולר עד שהנכנסתי לשירות קבע ולכן להבנתי אני צריך להגיש FBAR על שנים 2018 ו-2019.
    לגבי 1040 – בעבר התייעצתי עם רו"ח והוא אמר שאני צריך להגיש 1040 על 2019 בלבד. זה נכון? מדוע? אני לא מצליח למצוא סיבה לזה.

    תודה רבה!

    אהבתי

    1. אני לא יודע לענות בשמו של הרו"ח. אם הייתה לך חובת הגשה, אז מומלץ מאוד להגיש 3 שנים אחורה (בתלות בסוגי ההכנסות, זה יקבע אם כדאי גילוי מרצון או שאפשר להסתפק בהגשה שקטה). ממשה שאני מכיר על משכורות קבע, הן בוודאות יגרמו לך להיות מחויב הגשה בגלל גובה ההכנסה.

      לגבי FBAR כנ"ל, מסתכלים על שנים קלנדריות, אם בשנה כלשהיא הערך המקסימלי של החשבונות עלה מעל $10,000 בזמן כלשהוא במהלך השנה, יש חובת FBAR לאותה שנה.

      אהבתי

  39. שלום מתורגמן,
    אני בעיצומה של הגשת תהליך גילוי מרצון, ושמתי לב תוך כדי מילוי ה-1040 שההכנסות הגולמיות שלי שלי באחת מהשנים לא עוברות את סף ההגשה (10,400$). האם ניתן פשוט לא להגיש את הטופס עבור אותה שנה כחלק מהתהליך? אם כן, האם עליי לציין זאת במקום מסויים שזו הסיבה שבגינה לא מילאתי את הטופס?
    תודה!
    ינאי

    אהבתי

    1. אכן אין צורך להגיש עבור אותה שנה, אבל יש כאלו שיגישו בכל מקרה כדי לא להסתבך עם הסברים. אני מניח שמדובר בדוח פשוט.
      אם אתה לא מגיש, אכן תציין בטופס 14653 שזו הסיבה שאין את הדוח הזה בחבילה.

      אהבתי

  40. שלום יעקב, אשתי אזרחית ארה"ב וישראל, מתגוררת בארה"ב משנת 1990, היא הפכה תושבת קבע ב-1994 ואזרחית ב-2005. לאחרונה נזכרה בכך שיש לה חסכון פנסיוני (לא גדול) בישראל, שפתח המעביד בעת שהתגוררה ועבדה בישראל. אין הפקדות משנת 1989, והיא לא משכה מעולם כספים מהחסכון הזה.
    היא מבינה עתה שעליה להתייחס לחסכון הזה מול שלטונות המס של ארה"ב. איך עליה לנהוג?
    תודה מראש
    יואב

    אהבתי

    1. אם הערך של סך החשבונות שלה מחוץ לארה"ב הוא מעל $10,000 היא צריכה להגיש FBAR בכל שנה.
      אם הערך של סך החשבונות מחוץ לארה"ב מעל $200,000 ליחיד או $400,000 לזוג – אז צריך לצרף טופס 8938 לדוח השנתי כל שנה. הסבר על צרות של עשירים כאן.
      כאשר תפדה (בין אם קצבה או הוני) היא תצטרך לדווח על סך הסכום שפדתה בכל שנה בדוח השנתי שלה בארה"ב.

      אהבתי

      1. תודה יעקב. מבקש הבהרה – לאור העובדה שהיא לא דווחה עד עתה על החשבון הזה, האם היא פשוט מתחילה לדווח מעכשיו בדרך שהסברת, או שהיא צריכה לפעול לפי הפרוצדורה המתישה של STREAMED PROCEDURE? מזכיר שמעולם לא פדתה מהחשבון הזה.
        תודה מראש

        אהבתי

        1. גילוי מרצון הוא לרוב עוזר כאשר יש שנה בה לא מילאנו FBAR והייתה הכנסה חייבת בדיווח מחשבון שצריך להיות בFBAR, שלא דווחה.
          בכל מקרה אין חובה לעשות גילוי מרצום, הוא פשוט מאפשר הגנות מסוימות מקנסות.

          אכן במקרה שלה לא הייתה הכנסה חייבת בדיווח.

          אם הייתה חייבת בFBAR על שנים קודמות, יש לקרוא את ההנחיות בFBAR Delinquint Procedured.

          אם הייתה חייבת בטופס 8938, אז כדאי כבר להתייעץ עם רואה חשבון.

          אהבתי

  41. למתורגמן היקר שלום רב,

    בעזרת הבלוג האדיר שלך השלמתי את כל דוחות המס שלי במסגרת תהליך הגילוי מרצון אז קודם כל רציתי להגיד לך המון תודה!

    שלחתי דוחות במסגרת התהליך עבור 2017, 2018, 2019 וצירפתי כבר למעטפה גם את דוח 2020.
    עפ״י המעקב בדואר החבילה עם כל הדוחות התקבלה אצל הנמען לפני כמעט 3 חודשים (הנמען זו כמובן הכתובת לגילוי מרצון באוסטין, טקסס, 78741).
    התקשרתי אליהם היום לברר מה קורה עם הדוחות שלי, והנציגה אמרה לי שהיא בכלל לא יכולה לגשת לתיק שלי כי הגשתי פעם ראשונה אז אין לה איך לבדוק אם הדוחות שלי בכלל התקבלו, אז בינתיים אני בכלל עוד לא במערכת. בנוסף, היא לא יכלה לתת לי אפילו הערכה גסה לכמה זמן זה אמור לקחת לעבד את הדוחות שלי אם הם אכן הגיעו. הדבר היחיד שהיא הציעה לי זה להתקשר שוב עוד חודשיים לברר.

    מהניסיון שלך, יודע כמה זמן זה אמור לקחת?
    אני מפחד שאני מבחינתי עשיתי הכל אבל זה תקוע לגמרי אצלם ואין לי שום דרך לגלות את זה.
    אני כרגע רק מחזיק אצבעות שהחבילה באמת נמסרה כמו שצריך ושמתישהו הם יגיעו לטפל בה.

    תודה שוב!

    אהבתי

    1. אם קיבלת הודעה שהחבילה הגיעה זה טוב. חשבו גם לשמור את הספח של המשלוח כדי להוכיח תאריך.

      מה שכן, זמני טיפול בדברים שנשלחים בדואר בזמן האחרון נע בין 6-8 חודשים.
      החודשיים שהם לא טיפלו בכלום במרץ ואפריל 2020, גרם להם לעיכוב משמעותי בכל דבר שנדרשת בו טיפול ידני.

      אהבתי

      1. אבל לא היית לי ברירה אלא לשלוח בדואר חבילה פיזית נכון?
        ככה הם הרי מבקשים שמגישים בפעם הראשונה בגילוי מרצון.

        אהבתי

        1. נכון, לא הייתה לך ברירה. אבל בכל זאת תצטרך להיאזר בסבלנות 🙂
          את 2020 היית יכול לשדר כדי לקבל יותר וודאות (ואם לא קיבלת את שני המענקים הראשונים, אז לקבל אותם יותר מהר).

          אהבתי

  42. היי
    ראשית תודה על הבלוג הנהדר
    תענוג לקרוא על הנושאים המסובכים בצורה כל כך רהוטה
    שנית, אני אזרח ארה"ב, עד לשנת 2020 לא הייתי חייב בהגשת דוחות מס בארה"ב – הכנסה נמוכה מתחת לתקרה
    העניין הוא שגם את FBAR לא הגשתי אף פעם.
    האם ניתן להגיש במסלול של גילוי מרצון רק דוחות FBAR ?

    אהבתי

      1. תודה על התשובה.
        דוח FBAR הינו על כל יחיד ויחיד?
        דהיינו בני זוג ששניהם אזרחי ארה"ב, ומלבד החשבון המשותף, ברשותם גם חשבונות נפרדים (גמל, השתלמות), צריכים כל אחד להגיש בנפרד FBAR ?

        אהבתי

        1. אכן כך. את החשבון המשותף הם יכולים לרשום רק בFBAR של אחד מהם (והוא בתורו צריך להחתים את בן הזוג השני שהוא מרשה לו לשדר נתונים של שניהם – על טופס 114a. אין צורך לשדר גם את הטופס הזה אלא רק לשמור אותו).

          אהבתי

  43. הי, קודם כל תודה רבה על המלאכה המרובה וההשקעה. זה לא מובן מאליו!
    שאלתי היא: האם אני צריך למלא טופס W9 כל שנה מחדש עבור כל מוסד פיננסי שאני מושקע בו? לדוגמה קופת גמל/קרן השתלמות וכו'?

    אהבתי

  44. היי,

    תודה רבה על כל מלאכתך המרובה והמועילה.

    רציתי לשאול:

    במידה ובשנת 2019 ו-2020 לא עברתי את רף ההכנסות המחייב דיווח (12,200$ – 2019, 12400$ – 2020), אז אם אני רוצה להגיש לפי שיטת הגילוי מרצון מה שעלי לעשות הוא לשלוח בדואר רשום לכתובת שצירפת את כל מסמכי מס ההכנסה לשנת 2018 ולמלא באתר FBAR לשנים 2015,2016,2017,2018,2019 ו-2020? האם הבנתי נכון?
    במידה ואני אשלח להם את המעטפה עם מסמכי המס של 2018 לפי שיטת הגילוי מרצון האם והיכן עלי לציין שלא מילאתי את הטפסים בעבור השנים 2019 ו-2020 מאחר ולא הגעתי לרף ההכנסות המינימלי? והאם עלי להוכיח זאת או לשלוח אסמכתות כלשהן?
    אם אשלח להם את המעטפה עם מסמכי המס של 2018 נניח ביום חמישי 30/12/2021 – מן הסתם שזה יגיע גם במשלוח מהיר לפחות 5-6 ימים לאחר מכן, דהיינו בתוך שנת 2022. האם זה עדיין יצא בסדר שסיימתי לדווח ושלחתי לפני סיום שנת המס 2021?

    אהבתי

    1. למה אתה חושב שאתה צריך להגיש גילוי מרצון?
      האם היו לך הכנסות פאסיביות כלשהן (דיבידנדים, ריבית, רווחי הון) בשנת 2018 מבנק או בית השקעות ישראלי?

      לגבי שאלתך השנייה, אין שום הכרח שזה יגיע בשנת 2021 דווקא.

      אהבתי

      1. בשנת 2018 היו לי יותר רווחי הון ודיבידנדים מאשר הכנסה מעבודה.

        אבל למען האמת גם בתצורה הרגילה של מילוי כל הדוחות יוצא לי שאין לי חבות מס בפועל, ככל הנראה מפני שרווחי ההון והדיבידנדים כמעט כולם ממוסים באופן המועדף, לאור אחזקה של מעל שנה באלו שמכרתי ואחזקה שעמדה בנוהל Qualidied Dividends.

        עכשיו אני עושה בדיקה נוספת על כל התהליך והמסמכים לוודא שלא טעיתי ושאכן אין לי חוב לשלם בפועל.

        אם אכן כך – האם אין תועלת או צורך להגיש בשיטת הגילוי מרצון, ואז עדיף לי פשוט להגיש דרך תוכנת הOLT את כל הדוח של 2018 ולמלא 6 שנים לאחור את הFBAR?

        אהבתי

        1. יש דיון ער לגבי אם הגילוי מרצון מביא תועלת רק במקרה של חבות מס או בכל היעדר דיווח הכנסה פאסיבית מחשבון זר כאשר לא דווח החשבון הזר בFBAR.

          אני מתלבט אם פשוט להציע לך לעשות הגשה שקטה על 2018, או אפילו כלום היות ובאפריל עוברים 3 שנות ההתיישנות על 2018.

          אני אעדכן אם אתקל בתשובה יותר חד משמעית.

          אהבתי

        2. שאלה חשובה, האם יש חובת 8938 לשנת 2018?
          לרווקים/נשואים המגישים בנפרד/ראש משק בית זה אומר סך נכסים זרים מעל $200,000 בסוף שנה או מעל $300,000 מתישהו במהלך השנה.
          לנשואים המגישים ביחד התקרה כפולה.

          בנוסף, האם יש חובת 8621 (על מכירה של או קבלת דיבידנד מ-PFIC)?
          האם יש חובת 3520 על אחזקה של נאמנות זרה (פנסיה/השתלמות לעצמאיים למשל)?

          אם אחד מאלו כן, הייתי הולך על הגילוי מרצון. אחרת, הייתי מחכה שההתיישנות תגיע.

          אהבתי

          1. אני לא מגיע לסכומים שציינת, ולאחר מעבר מספר פעמים על הנחיות כל מילוי טפסי המס, לא נתקלתי בטופס 8938.

            ב2018 לא היה לי PFIC ולא הייתה לי נאמנות זרה – שום קרן חיסכון/השקעה עצמאית. (קרנות החיסכון אצלי הם כשכיר).

            מבחינתי, חשבתי שמאחר ולא עמדתי בחובת ההגשות שלי עד כה, אז כדאי לי להגיש 3 שנים אחורה דוחות ו-6 שנים FBAR וכך להתיישר איתם. ואז התברר לי שב2019 ו-2020 לא עברתי את רף ההכנסות.

            ב-2021 אצטרך להגיש דוחות שכן עברתי את רף ההכנסות, אך חשבתי אולי כבר לסיים את המחויבות שלי לדיווח כלפיהם כבר עכשיו.

            אז חשבתי שגילוי מרצון יוביל אותי ליישור קו. יש איזו סיבה כלשהי שלא להגיש גילוי מרצון? או סיבה שכן עדיף לי להגיש את 2018 דרך תוכנת הOLT?

            אהבתי

            1. גילוי מרצון גוזל זמן ומשאבים. יש את טופס 14653 ובו צריך לגלול סיפור חיים שלם שבו מתואר איך לא פעלת בזדון, איך צברת את כל הנכסים שלך וכן הלאה, כביכול כדי להוכיח שלא ידעת על חובות ההגשה ושאין לך שום חוב.

              הגשה שקטה של 2018 יכולה להיות סבירה במצב שלך, עם זאת אין יכולת לשדר עם OLT על שנים קודמות.
              אפילו ליועצי מס אין יכולת לשדר על 2018, היות והתוכנות המקצועיות גם מוגבלות ב3 שנים אחורה, אז נשאר לך בדואר.

              אם זה לא נראה לך יותר מדי טרחה, ה SL עשוי להיות טוב ומבטיח פטור מקנסות. בנוסף, מומלץ להגיש את דוח 2020 כדי לקבל את מענק הקורונה על אותה שנה (כ-$1800).

              אם אכן תלך בSL תסביר פשוט בטופס 14653 שב2019 הכנסותיך הסתכמו בX ולכן לא הגשת דוח שנתי.

              אהבתי

  45. אני מבין אותך. ובמיוחד שלאור העובדה שאין לי חוב מס בפועל, אז הגשה שקטה של הדוחות 3 שנים לאחור ו-6 שנים FBAR יכולה להיות סבירה ומספיקה.

    לגבי שנת 2020:
    עצם העובדה שאגיש דוח, אפילו שאני לא מחויב בו – מאחר ולא עברתי את הרף, היא זו שבגינה אהיה זכאי לקבל את מענק הקורונה ברטרו?

    אהבתי

      1. אוקיי. רק לוודא – לאור דבריך כאן הפוסטים שכתבת על מענקי הקורונה בשנת 2019 ו-2020:

        בטוח שכדי לקבל ברטרו את שני מענקי הקורונה (1800$) אני לא מחויב למלא גם את טפסי 2019?

        אהבתי

        1. בטוח.
          הם השתמשו בנתונים של 2019 (ובהיעדרן בנתונים של 2018) כדי לחשב כמה מגיע לך כי הם רצו להוציא את זה מהר לאוכלוסייה בלי לחכות למליון טפסי מס.
          בלי קשר לזה החקיקה הייתה ב2020, ולכן הם הגדירו שזה זיכוי מס נוסף עבור 2020, ומי שלא קיבל בזמנו כי לא הגיש מעולם ולא ניצל את הNON-filers tool (שהיית יכול לנצל בזמנו), אז צריך להגיש דוח 2020 בשביל לקבל.

          אהבתי

  46. גם תוהה לעצמי ברמת הנראות איך זה יראה שאני אגיש במעטפה אחת שאשלח בדואר את שנת 2018, את 2019 לא, ואת 2020 כן רק בשביל המענק אפילו שגם ב2020 לא עמדתי ברף ההכנסות…

    אהבתי

  47. ערב טוב!!
    המון תודה על ההשקעה, עברתי כאן על רוב השאלות והתשובות שלך ולא מצאתי בדיוק מה שחיפשתי, לכן אוסיף את המקרה שלי בתקווה לעזרה:

    אני מגיש השנה דוחות בפעם הראשונה, גם כי גילתי על זה לאחרונה וגם כי לא עברתי את הסף עד עכשיו.
    מצד שני, יש להורי דירה שהיא על שמי (מתקופת מס כחלון) כבר שלוש שנים, שכר הדירה עובר אליהם.
    בנוסף, מבחינת הFBAR, יש לי פקדון על שם סבא שלי ועל שמי, שאם אני מוסיף את זה לכסף שהיה בעובר ושב בשנים האחרונות אני משער שעברתי את הרף של 10 אלף דולר…
    מבחינת משכורות כמו שאמרתי לא הגעתי לסף דיווח, הייתי סטודנט הרבה שנים..(רפואה)

    האם לדעתך במצבי, על פי הנתונים, יש צורך בגילוי מרצון? או הגשה שקטה כפי שאמרת? למלא רק טפסי FBAR? או שלא לגעת בזה ולהתחיל לדווח על השנה האחרונה בלבד.

    אהבתי

    1. 1) האם לא עברת את תקרת ההגשה גם אם מתחשבים בשכירות מהדירה? היות והדירה רשומה על שמך ההכנסה נחשבת שלך גם אם בפועל מופקד לחשבון של ההורים שלך.
      2) ציינת פקדונות ועו"ש. האם היו מהם בשנים האחרונות הכנסה כלשהיא (ריבית היא החשודה המיידית, אבל גם דיבידנדים או רווחי הון)?

      לאחר שתענה אוכל להמליץ איך לפעול.

      אהבתי

      1. אני אנסה להיות ברור יותר.
        רק לאחרונה נודע לי שאני חייב בדיווח מס לארה"ב.
        השנה מילאתי בקשה למענק קורונה וקיבלתי את שלושתם. זה היה לפני שידעתי על הגילוי מרצון.

        מבחינת הכנסות, יש את השכר דירה על שמי שמגיע ישר לחשבון הורי בשלוש שנים האחרונות והכנסות קטנות מאוד מעבודות זמניות, יתכן שביחד זה עבר את הרף ליחיד (אני נשוי ממרץ 2021)

        לגבי הפיקדון, אני די בטוח שיש ריבית… זה פיקדון של עשרים שנה בערך שגדל יפה, בימים אלה אני מנסה למשוך אותו לחשבון בנק שלי

        יצא לי לדבר עם רואי חשבון בנושא ונאמר לי שאם כבר הגשתי דוח מס שנה שעברה, גילוי מרצון כבר לא רלוונטי אלי .
        מה שגם אני נשוי, ראיתי שכתבת שזה ליחידים

        השאלות שלי הם
        1.יש לי מה לדאוג בנושא גילוי מרצון?
        האם כן צריך להשלים לפחות את ה fbar בהם עברתי את הרף?
        2. איך אני מתייחס לפיקדון הזה? כחלק מה fbar? כי אז לדעתי אני כן עובר את הרף

        אהבתי

          1. אני גם אנסה להיות יותר ברור: זה שיש ריבית בפקדון זה נתון, האם משכת אותו? כלומר האם התקבל ריבית בפועל כאירוע מס אצלך בחשבון?
          2. לא בטוח שהוא צודק, אבל גם לא בטוח שצריך גילוי מרצון בהנחה והתשובה לשאלה 0 היא שלא קיבלת ריבית לחשבון כאירוע מס.
            אופציה א – אין צורך בגילוי מרצון
            בהנחה ולא היה ריבית או כל הכנסה פאסיבית אחרת בחשבונות (דיבידנדים, ריבית, רווח הון), אז בהחלט הייתי משלים FBAR לשנים תחת ה-delinquint procedure שזה סוג של הגשה שקטה עבור FBAR-ים.
            בנוסף, אם עברת את התקרה להגשה בשנים 2018 והלאה, הייתי משלים אותם גם בהגשה שקטה, אבל כדי לבדוק אם עברת את התקרה צריך לסכום את ההכנסות שלך מעבודה ועוד את השכירות מהדירה בניכוי הוצאות מותרות (פחת, ריבית מימון, הוצאות תפעול הדירה וכדומה).

          אופציה ב – מומלץ גילוי מרצון
          אם קיבלת הכנסה פאסיבית כלשהיא מאחת החשבונות שלך בשנים 2018-2020 – ובאותה שנה גם הייתה לך חובת הגשת דוח ולא הגשת, אז הייתי מתעקש לעשות גילוי מרצון. ניתן לתקן דוחות במסגרת גילוי מרצון, אין הכרח שלא הגשת מעולם דוח.
          גילוי מרצון ניתן לעשות גם אם נשואים, אשמח שתפנה אותי לאיפה שכתבתי אחרת.

          1. מה זה הפקדון הזה? נמצא בבנק כלשהוא?

          הכי טוב בשביל שנמשיך, שתמלא מעין טבלה כזו:
          שנה, סוגי הכנסות שהיו לי וערכן, סוגי חשבונות שהיו לי וערכן המקסימלי באותה שנה

          למשל:
          2018,
          הכנסה מעבודה – 10,000 ש"ח (כוללה פקדות מעסיק לתוכניות השונות), הכנסה משכירות – 60,000 ש"ח, הוצאות מוכרות = בערך 2% מערך רכישת הדירה מוכר כפחת + כמה ריבית משכנתא + כמה הוצאת על תפעול דירה/שוכרים
          חשבונות – חשבון בנק – ערך מקסימלי לשנה – 5,000 ש"ח, פקדון משותף עם סבא – 30,000 ש"ח.

          אהבתי

  48. היי, חייל בן 20.
    התאזרחתי בגיל 17, קיבלתי SSN במרץ 22.
    ב-2020 ו-2021 עברתי את גובה חובת הדיווח (12k$).
    1. הבנתי שאם אדווח עכשיו על 2020 ו-2021 לא אקבל מענקי קורונה כי הSSN רק ממרץ 22, זה נכון?
    2. מה הדרך שבה הכי כדאי לי להתחיל לדווח?
    1040 על השנים 2020,2021, או גילוי מרצון? או שזה בא ביחד?
    3. בגיל שלי בכניסה לביקור בארה"ב חושב שיכולים לעצור אותי לבדיקות בנוגע לתשלום מס?
    תודה!

    אהבתי

      1. נכון לגבי הדוח של 2020. את הדוח של 2021 אתה יכול להגיש עד ה15/6 ולקבל את המענק על 2021. לחלופין להגיש בקשה להארכה עד ה15/6 ולהגיש את הדוח עד ה15/10.
        העיקרון הוא כל עוד קיבלת את הSSn לפני תאריך ההגשה הרשמי של אותה שנה.
        אבל אתה עדיין צריך לעמוד בתנאים של המענק והעיקרי הוא לא להיות dependent של ההורים שלך.

      2. אין צורך במקרה שלך בגילוי מרצון, פשוט תתחיל להגיש על 2021 וזהו. אם היית חייב בהגשה על 2019 או 2020, תגיש גם אותם.

      3. האכיפה כרגע היא שלא מחדשים דרכונים אם יש לך חוב של מעל $50,000.
        היות וכנראה אפילו לא היית חייב בהגשה עד עכשיו, אז כנראה אין לך חוב. גם אם היית חייב בהגשה כנראה אין לך חוב בגלל הפטורים שיש לתושבים זרים על הכנסה מעבודה.

      אהבתי

      1. תודה על המענה.
        1. חברים בעלי אזרחות, בגיל זהה לשלי קיבלו מענק קורונה, תוכל לפרט קצת יותר על הפרמטרים שבהם צריך לעמוד?
        2+3. "היות וכנראה אפילו לא היית חייב בהגשה עד עכשיו…" – מה הכוונה? זה שעברתי את הסכום 11 או 12 אלף דולר לא אומר שאני חייב בהגשה? יש פרמטרים אחרים?
        4. כדאי לשלם לחברה ישראלית 1000-1500 שקל לדיווח או שהמילוי הדיגיטלי ב-olt ידידותי ופשוט גם בפעם הראשונה?

        אהבתי

        1. אני אניח שהיית בן 19 בסוף 2021, אם כך ובהינתן ולא היית סטודנט והרווחת מעל $4,300 אז אתה לא יכול להיות מוגדר כ-dependent בדוח של ההורים שלך ולכן זכאי למענק. אם משהו אחד מהדברים שציינתי לא מתקיים, אז צריך לבחון מי מימן אותך יותר בשנת 2021, אתה או ההורים שלך.

          1. סליחה, פספסתי שהרווחת מעל. אכן חייב בהגשה, ומומלץ להגיש. רק קח בחשבון שמשכורת סדיר לא נחשבת הכנסה.

          2. על זה רק אתה יכול לענות. יש לך את פוסטים על מילוי באמצעות olt, כאן וכאן כדי שתוכל להתרשם מהידידותיות.
            בגדול אם יש לך רק משכורת, לדעתי זה קל מאוד. אבל זה דעה שלי.

          אהבתי

  49. היי,
    תודה רבה על כל הסיוע והנכונות! מאד מעריך את המקצועיות ואת הזמן שלך.
    בן 40, עליתי בגיל 6 ורק לאחרונה גליתי שאני צריך להגיש דוחות.
    אין לי ומעולם לא היו לי רווחי הון או דיבידנדים כלשהם. רק משכורת שהיא סביב ה 400,000 ש״ח בשנה ברוטו (זה יוצא הרבה פחות בנטו לצערי).
    החסכון היחיד שלי הוא לפנסיה וקרן השתלמות.
    כמו כן ב 2019 קיבלתי פיצויים מחברת ביטוח על תאונת דרכים שעברתי שבמסגרתה נפצעתי בגופי.

    רציתי לשאול אם ההכנסות ממשכורת שלי ממשכורת פטורות? האם עלי עדיין להגיש מסמכים שמציינים את המשכורות שלי? האם עלי לדווח על הפיצויים מחברת הביטוח? (אלה לא באמת רווחי הון) והאם כדאי לי לנקות בגישת ההגשה השקטה או הגילוי מרצון?
    תודה רבה שוב על זמנך.
    התחום מורכב לי מאד.

    אהבתי

    1. צריך לבדוק אם ב3 השנים האחרונות הייתה לך חובת הגשה של 8938.
      בהנחה של מגיש כיחיד, אם מתישהו במהלך השנה עלתה הצבירה בכל חשבונות החוץ שלך (בנק, פנסיה, השתלמות – החישוב זהה לחישוב בFBAR) מעל $300,000 או שבסוף השנה הצבירה הייתה מעל $200,000 מומלץ מאוד לנקוט בגילוי מרצון בגלל חובת ה8938 שגוררת קנס של $10,000 על היעדר הגשה, והגילוי מרצון מבטיח פטור מקנסות.

      אם לא היית חייב ב8938, מספיקה הגשה שקטה של 3 שנים דוחות מס ו6 שנים FBAR.

      לגבי הפיצויים בגין פגיעת גוף, לא חייבות בדיווח, מלבד אם היו פיצוי בגין אבדן שכר (משתמע מדבריך שאין כך המצב).

      אהבתי

      1. תודה רבה על תגובתך,
        רציתי לשאול
        1) האם במסגרת הגשה שקטה עדיין מגישים את המסמכים הנדרשים (FBAR) ודוחות מס בדואר רגיל על גבי ניירות מודפסים? או שחייבים היום לבצע את כל ההגשות (3 שנים דוחות מס ו 6 שנים FBAR) רק online?

        2) בהנחה שהצבירה בכל חשבונותי להגיעו ל 300,000 דולר וכן לא היתה צבירה שנתית של 200,000 דולר, האם מכך אני יכול להסיק שאין לי חובת הגשת 8938?

        תודה על מומחיותך!
        דני

        אהבתי

        1. 1) אם עושים הגשה שקטה אין שום בעיה לעשות הכל אונליין (לרוב בתוכנות למשתמשים לא ניתן להגיש רטרואקטיבית בצורה מקוונת, אבל ליועצי מס יש תוכנה יותר מתקדמת שמאפשרת.

          2) התנאי הוא $300,000 מתישהו במהלך השנה, או $200,000 ביום האחרון לשנה. החישוב דומה לFBAR.
          מתישהו במהלך השנה:
          א. מחפשים את הערך המקסימלי בכל חשבון בשקלים
          ב. מחלקים את הערך בשער ההמרה של היום האחרון לשנה (ב-2021 זה היה 3.099)
          ג. סוכמים הכל = X
          ביום האחרון לשנה:
          א. רושמים את הערך בשקלים ביום האחרון לשנה
          ב. מחלקים ב-3.099
          ג. סוכמים = Y

          אם X גדול מ-300,000 או Y גדול מ-200,000 אז יש לך חובת הגשה של 8938.

          אהבתי

      1. תודה על הסיוע.
        באתר של ה IRS כתוב שהם כבר לא עובדים עם מסמכים hardcopy ורק עם הגשה אונליין.
        האם הגשה שקטה פירושה פשוט להגיש אונליין רטרואקטיבית את כל ה FBAR עבור השנים שחלפו וזה הנוכחי?
        או שיש פרוצדורה נפרדת לבקשה שקטה?

        שמתי לב שבמסמכי ההגשה NFFBAR יש מקום לרשום את הסיבה לבקשה מאוחרת.
        האם זה הדרך לבצע הגשה שקטה?
        תודה רבה על זמנך.

        אהבתי

        1. צריך להבדיל בין FBAR לדוח השנתי.

          FBAR אכן ניתן להגיש רק בצורה מקוונת.

          הגשה שקטה אכן אומר פשוט חהגיש רטרואקטיבית, אכן צריך לציין סיבה לאיחור, אפשר לציין ברובריקה שראית את הסיבה שאתה פעם ראשונה היכרת את החובה להגיש, ולכן אתה מגיש.

          אל תשכח שמלבד FBAR מומלץ גם להגיש דוחות שנתיים 3 שנים אחורה.

          אהבתי

  50. Fintranslator היקר,
    אתה מדהים ועזרת כלכך ואני ממש מודע לך מקרב לב.

    רציתי לשאול האם אתה מכיר ויכול להמליץ על יועץ מס שיכול באמת להגיש רטרואקטיבית דוחות אונליין?
    תודה שוב.
    דני

    אהבתי

  51. אם מצאתי טעות בדוחות של השנים האחרונות האם עדיף להגיש 1040X או לעשות streamline?

    יש איזה כלל אצבע?

    אהבתי

    1. תלוי מה הטעות.
      אם זה השמטה של טופס מהותי עם קנס גדול (8938, 5471, 1120 וכו') – streamlined

      השמטה מהותית של הכנסות שגורר חבות מס – בכל מקרה לתקן. אם זה גם היה הכנסות פאסיביות בחשבון זר ולא הוגש FBAR – גילוי מרצון.

      אם סתם טעות שלא משפיעה על חבות המס, או משפיעה בצורה של כמה דולרים בודדים – לא הייתי מתקן אפילו.

      אהבתי

כתיבת תגובה