מס ארה"ב: הצצה לדוח השנתי של 2018 – הגלויה הטלסקופית

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

נראה שה-IRS יצא עם הצעה לטופס 1040 של 2018 לאחר רפורמת המס שנחתמה בסוף 2017.

הם מבקשים תגובות מהקהל לגבי מה שהם מציעים. תוכלו לשלוח את הערותיכם למייל הזה:
WI.1040.Comments@IRS.gov

בגדול, הדף הצטמצם משתי דפים מלאים לשתי חצאי דפים, כך שעל פניו ניתן להדפיס אותו על גלויה. כמובן, שהרוב המוחלט כבר מגישים את הדוח בצורה מקוונת, כך שלא באמת משנה הגודל של הדוח.

כך נראים כעת שתי עמודי הדוח:

נשמע משגע, לא?

אז ככה, את המידע שהוציאו מהדוח צריך למלא כעת בעד שישה גליונות נוספים (שנקראים Schedule 1, Schedule 2, …, Schedule 6).

גליון 1 נועד להכנסות נוספות – הכנסות מעסק, רווחי/הפסדי הון, דמי אבטלה, והחרגת שכר, למשל (רשימה לא שלמה). בנוסף בגליון 1 נעשה התאמות להכנסה (ככל שיש). בעצם לקחו את שורות 10-37 של טופס 1040 של 2017 והעבירו אותו פשוט לדף אחר. למי שיש רק הכנסות מעבודה כשכיר, ריבית, ודיבידנדים (בין אם מועדפים או לא), הכנסות מפנסיה/תוכניות פרישה, וביטוח לאומי, לא יצטרך למלא את גליון 1.

גליון 2 נועד לחישוב מסים עבור מי שיש לו חישוב מעבר לחישוב המס הרגיל. למשל מי שצריך לחשב את המס האלטרנטיבי (כל מי שלוקח זיכוי מס זר נדרש לעשות זאת), או מי שמחשב את חבות המס של הילדים שלו בטופס שלו. בעצם לקחו את שורות 44-47 מטופס 1040 של 2017 והעבירו אותם לגליון 2.

גליון 3 נועד לחשב זיכויי מס רגילים, כלומר כאלה שלא ניתן לקבל עבורם החזר מס. מדובר בזיכוי מס זר, זיכוי בגין הוצאות על טיפול בילדים, זיכוי בגין הפקדה לתוכניות פרישה, זיכוי מס על ילדים (החלק שלא בר החזר), ונוספים. בעצם לקחו את שורות 48-56 מטופס 1040 של 2017 והעבירו אותם לגליון 3.

גליון 4 נועד לחושב מסים נוספים כמו מסי social security לעצמאים. בעצם לקחו את שורות 57-63 מטופס 1040 של 2017 והעבירו אותם לגליון 4.

גליון 5 נועד למילוי מסים שכבר שילמתם (למשל עצמאים שמשלמים Estimated Taxes במהלך השנה), וכן החזרי מס שמגיעים לכם.  דווקא החזר מס בגין ילדים ובגין לימודים מופיע ישירות בטופס 1040 החדש בשורה 17 (בכל מקרה תצטרכו למלא טופס 8812 בשביל החזר מס לילדים, או טופס 8863 בשביל החזר מס ללימודים).

גליון 6 יהיה מאוד רלוונטי לישראלים. גליון 6 נועד למילוי כתובת זרה, ומילוי פרטים של מישהו שאתם מעוניינים שידבר עם ה-IRS בשמכם במקרה שיש בעיות בדוח (זה יכול להיות רוה"ח שלכם או סתם מישהו שאתם סומכים עליו – למען הסר ספק אל תרשמו שם אותי 😉 ). ממה שאני רואה תצטרכו למלא את הכתובת שלכם גם בדף הראשון של טופס 1040, וגם בגליון 6.

כפי שכבר ציינתי הדוח מפשט את התהליך למי שיש לו רק הכנסות מעבודה כשכיר, ריבית, דיבידנדים, פנסיה וקצבאות ביטוח לאומי, ולא דורש החרגת שכר או זיכוי מס זר. לכל השאר, מי שממלא ידנית, נכונה לא טיפה'לה עבודה נוספת, למי שממלא בתוכנה מקוונת, זה לא באמת משנה. התוכנה תדע לאן להפנות כל נתון שתכניסו, ואני מניח שצורת הזנת הנתונים לא תשתנה משנים קודמות.

כשיהיו הנחיות סופיות והטופס יגיע לגרסה הסופית שלו, כמובן שאעדכן את מדריך המילוי. הודות לרפורמת המסים של טראמפ למתורגמן הפיננסי תהיה עבודה בשנת המס הקרובה, ולא אוכל לעשות Ctrl-C – Ctrl-V כבשנים קודמות.

אשמח לשמוע את הערותיכם 

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל מידע הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

32 מחשבות על “מס ארה"ב: הצצה לדוח השנתי של 2018 – הגלויה הטלסקופית

  1. עד כמה זה הזוי שאני קצת מחכה בקוצר רוח לדוח של 2018?
    בכל מקרה, מזמן לא אמרתי תודה על הבלוג – אז הנה אני שוב אומר תודה! 🙂

    אהבתי

  2. שוב, תודה רבה לך מאוד יעקב על האתר הנהדר ועל ההשקעה הרבה שלך!

    שאלה שכבר שאלתי ואינני זוכר את התשובה:
    אני אזרח אמריקני תושב ישראל, ואשתי איננה אזרחית אמריקנית. האם אני צריך לדווח גם על הכנסותיה בדו"ח השנתי האמריקני?

    אהבתי

  3. שלום רב,
    יש לי מספר שאלות נוספות,
    1. האם השנה נצטרך למלא טופס שנוגע לביטוח בריאות כפי שנדרשנו שנה שעברה (טופס 8965)?
    2. מה הכתובת למשלוח הדוחות במידה ואני שולח בדואר (בהנחה ואין לי חבות מס ולכן לא מצרף שיק)?
    3. מה תאריך ההגשה? והאם יש הארכה בהגשה לתושבי חוץ?

    תודה רבה רבה מראש

    אהבתי

      1. כן. אם אני לא טועה כתבתי על זה בפוסט האחרון
      2. כאן

      3. כל שנה תאריך ההגשה הוא ה-15 לאפריל, אלא אם כן זה נופל על חג ואז עלול להידחות ב1-3 ימים (השנה אין חג). לתושבי חוץ, ישנה הארכה אוטומטית של חודשיים עד ה-15 ליוני, אבל צריך להוסיף מכתב לדוח שמפרט שאתה מנצל הטבה זו.
        ניתן להגיש הארכה עד ה-15 לאוקטובר על גבי טופס 4868. כתבתי בעבר על כך כאן ועדכון חשוב בנושא.

      לגבי FBAR תאריך ההגשה הרשמי הוא ה-15 לאפריל גם כן, אך ישנה הארכה אוטומטית עד ה-15 לאוקטובר שלא צריך לבקש הארכה לגביה (הם פשוט מניחים שמי שלא הגיש רוצה לנצל את ההארכה).

      אהבתי

  4. תודה רבה רבה על המענה.

    האם ישנו שינוי בפורמט של ה FBAR השנה לעומת שנים קודמות?
    או שאפשר פשוט להשתמש בקובץ של שנים קודמות ורק לשנות את הנתונים הכמותיים?

    בתודה מראש

    אהבתי

    1. לא שמעתי על שינוי כזה.

      בכל שנה אני לוקח את זה של שנה שעברה ומשנה את הסכומים, וגם את השנה צריך לעדכן בעמוד הראשון.
      השנה יהיה לי מעט יותר עבודה כי ניידתי קרנות פנסיה והשתלמות.

      אהבתי

      1. מעולה תודה רבה!

        אני גם ניידתי קרן פנסיה באמצע שנת 2018 ( מחברת הראל לחברת מנורה). יש צורך לדווח על שניהם או שמספיק לדווח על הקרן החדשה בלבד?

        בתודה מראש

        אהבתי

        1. זה טיפ טיפה מסובך, אבל תנסה להבין.
          אם בלי הניוד לא היה לך סך הכל בכל החשבונות מעל 10,000, אז אין לך חובת הגשת FBAR.

          אבל מהרגע שיש לך חובת הגשה, חובה לדווח על הסכום המקסימלי בכל החשבונות שהיו פתוחים באותה שנה.

          כתבתי על זה פעם

          אהבתי

  5. שלום רב,

    שמתי לב שעל נספח 1 רשמו במפורש שזהו נספח זמני ואסור למלא אותו ויש שם לינק לנספח מעודכן שהוא שונה מהנסםח אותו הצגת?

    תוכל לבדוק את הנושא ולחזור אליי

    אהבתי

כתיבת תגובה