סדרת מס ארה"ב (2018) – חלק 2 – מתחילים למלא את הדוח

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

בחלק 1 של הסדרה עמדנו על ההגדרות של הכנסה גולמית, והכנסה החייבת במס ואיך מחשבים את ההפרש ביניהם. היום נתחיל למלא את הדוח מההתחלה ועד הסוף.

אז בואו פשוט נתחיל למלא את הדוח. הדוח הראשי אותו יש למלא נקרא דוח 1040, (לינק לדוח הרלוונטי ל-2018). הדוח הוא בעל שתי עמודים, ויש כמה דוחות נספחים שתצטרכו לצרף אליו בתלות בסוגי ההכנסה השונים שהיו לכם.

הערה: הפוסט הזה מתייחס להגשת הדוח עבור שנת המס 2018, כלומר הגשה באפריל 2019 (או עם הארכה למי שיש). מי שצריך את ההדרכה לשנת 2017 ניתן למצוא זאת כאן.

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.

שימו לב: חלק מהלינקים בפוסט הזה מתייחסים לפוסטים הנוגעים לשנת המס 2017 ותוכלו לקרוא אותם בשביל להתרשם מהעיקרון. עם זאת, העקרונות זהים, וההבדלים היחידים בין 2017 ל-2018 הם ערכים מסוימים שהוצמדו למדד. בכל פעם בו זה רלוונטי, עדכנתי את הערך המתאים. בהמשך אעדכן את כל הפוסטים לשנת 2018.

אז כמה כסף אהיה חייב ל-IRS? הלא כבר שילמתי למס הכנסה בישראל.

אז זהו… ישנם שתי אפשרויות  שבהן חבות המס בפועל תהיה שואפת לאפס. אם עוד לא קראתם לגביהם ממליץ לחזור ולקרוא את זה לפני שמתקדמים.

בפוסט זה נתמקד בחלק העליון שלו שנראה כך והוא נוגע לפרטיכם האישיים, סטטוס הגשה, ופטורים אישיים:

בחלק זה ממלאים בעצם את הפרטים האישיים שלנו, כולל: שמות פרטיים ושמות משפחה (כפי שמופיע בכרטיס ה-Social Security שלנו), כתובת מגורים, מספרי זיהוי למס (Social Security Number – SSN). יש גם אופציה לבחור אם רוצים לתרום $3 לקמפיין הבחירות הנשיאותי (אל דאגה זה לא יוצא מהכסף שלכם).

בנוסף, צריך לבחור את סטטוס ההגשה בחלק שנקרא Filing Status. אני מקווה שההסבר בפוסט הקודם היה ברור כדי שכל אחד ידע לבחור את הסטטוס שלו. במידה ולא, אני מביא כאן תרגום של ההנחיות של ה-IRS מתוך קובץ ההנחיות הנספח לטופס 1040 לגבי כל שורה ושורה:

אזהרה חמורה: החלק הבא מאווווווד משעמם… מי שלא רוצה לקרוא חוקים ודקויות, שלא יקרא בין שתי הקווים, ושידלג לדוגמאות.



(אני משתמש בלשון זכר. תתבעו אותי.)

שורה 1

רווק – ניתן לסמן את התיבה בשורה 1 אם אחד מהתנאים הבאים התקיים ב-31.12.2018:

  • מעולם לא היית נשוי
  • היית גרוש לפי החוק המקומי. אם בסוף 2018 הגירושין עוד לא היו סופיים, אתה נחשב עדיין נשוי ולא ניתן לסמן את תיבה 1.
  • התאלמנת לפני ה-1.1.2018 ולא התחתנת עד סוף 2018. למרות זאת אם יש לך ילד שתלוי בך כלכלית (הגדרה לזה יש בהמשך), תוכל אולי להשתמש בסטטוס של אלמן מוכר, ראו הנחיות של שורה 5.

שורה 2

נשואים המגישים יחדיו – ניתן לסמן את התיבה בשורה 2 אם מתקיימים אחד מהתנאים הבאים:

  • היית נשוי בסוף שנת 2018, גם אם לא גרת עם בן זוגך בסוף 2018.
  • בן זוגך נפטר ב-2018 ולא התחתנת עד סוף השנה.
  • היית נשוי בסוף 2018, ובן זוגך נפטר ב-2019 לפני מועד הגשת הדוח.

זוג נשוי המגיש יחדיו מדווחים על הכנסתם המשותפת ומנכים את הניכויים והפטורים בדוח מאוחד. הם יכולים להגיש דוח ביחד גם אם יש להם רק הכנסה אחת או שאפילו לא גרו ביחד כל השנה. עם זאת, על שני בני הזוג לחתום על הדוח. ברגע שהגשתם דוח משותף, לא ניתן להגיש דוח בנפרד על אותה שנה (בשנים הבאות ניתן).

חבות המס לזוג המגיש יחדיו – אם תגישו יחד, שניכם תהיו אחראיים לחבות המס, לריבית ולקנסות הנוגעות לדוח שהגשתם. כלומר, אם בן זוגך לא ישלם את המס, האחריות תיפול עליך. או, אם אחד מבני הזוג לא ידווח נכון את המס המתחייב, שני בני הזוג ישאו בהפרשים שיחיל עליכם ה-IRS. אתה עלול לרצות להגיש בנפרד אם:

  • אתה מאמין שבן זוגך לא מדווח על כלל הכנסותיו, או,
  • אתה לא רוצה להיות אחראי במקרה שבן זוגך משלם פחות מס ממה שצריך.

ראה את ההנחיות לשורה 3. בנוסף, קיימים הנחיות מיוחדות לבן זוג "תמים" אשר בן זוגו עובר עבירות פליליות בתחום המס.

זרים שאינם תושבים – באופן כללי, זוג נשוי לא יכול להגיש יחדיו אם אחד מהם הוא אינו אזרח וגם לא תושב של ארה"ב (לדוגמא: בן הזוג שהוא רק ישראלי). אם זאת, ניתן לבחור להגדיר את בן-הזוג כתושב ארה"ב לצרכי מס ולהגיש יחדיו.

גילוי נאות: אשתי לא אמריקאית אבל אנחנו מחשיבים אותה כתושבת לצרכי מס ומגישים את הדוח ביחד. יתרונות וחסרונות של החלטה כזו, כתבתי בעבר כאן.

שורה 3

נשואים המגישים בנפרד – באופן כללי, אם אתה נשוי ומגיש דוח בנפרד, אתה מדווח על הכנסתך האישית, פטורים אישיים שלך, ניכויים שלך וזיכויים שלך. אתה אחראי למס המתחייב מהדוח האישי שלך בלבד.

עם זאת, לרוב יצא לך חבות מס יותר גדולה בצורת הגשה זו, מאשר בצורות הגשה נוספות שניתן לבחור. כמו כן, בהגשה בנפרד, לא ניתן לנכות ריבית על הלוואות לימודים, לנכות שכר לימוד מההכנסה, לקבל החזר מס על לימודים, ולקבל החזר מס על הכנסה נמוכה (האחרון לא רלוונטי לישראלים). כמו כן, אתה לא יכול להשתמש בניכוי הסטנדרטי אם בן זוגך מפרט את הניכויים שלו.

תוודא שאתה מכניס את ה-SSN או ITIN (מס' זיהוי לצורך מס) של בן זוגך בטופס 1040. אם אין לבן זוגך מספר זיהוי וגם אין צורך שיהיה לו (למשל: לא אזרח ולא תושב), פשוט הכנס NRA במקום המספר. את השם של בן/בת הזוג יש למלא באזור הריק בסוף שורת Filing Status אחרי Qualifying Widower.

(לא רלוונטי לשנים 2018-2025 – מי שרוצה לקבל פטור אישי עבור בן/בת הזוג שלו צריך להוציא לו מספר זיהוי ITIN על ידי הגשת טופס W-7 ביחד עם הדוח השנתי, או מחוץ לעונת המסים, ראו כאן פרטים נוספים)

NRA – Non Resident Alien – זר שאינו תושב.
על כל הניכויים והזיכויים יהיו פוסטים בהמשך.

שורה 4

ראש אב בית – סטטוס זה נועד עבור יחידים לא נשואים אשר מממנים מחייה בביתם לאנשים אחרים (שעומדים בתנאים מסוימם שיפורטו בהמשך). אתה נחשב לא נשוי למטרה זו אם אחד מהבאים מתקיים:

  • אם היית גרוש לפי החוק במדינה שלך בסוף 2018. אם הגירושים לא נכנסו לתוקפם עד סוף 2018, אתה עדיין נחשב נשוי.
  • אתה נשוי אך גרת בנפרד מזוגתך ב-6 החודשים האחרונים של 2018 ואתה עומד בחוקים האחרים של אנשים נשויים החיים בנפרד שיבואו בהמשך.
  • אתה נשוי ל-NRA בכל זמן במהלך השנה ואתה בוחר שלא להתייחס אליו כתושב לצרכי מס.

סמן את התיבה בשורה 4 אם אתה לא נשוי (או נחשב לא נשוי) ואחד מהבאים חל עליך:

כלל 1. שילמת מעל לחצי מעלות תחזוקת הבית שהיה הבית העיקרי בכל 2018 עבור הורה שלך שאתה יכול להחשיב כתלוי בשורת Dependents (ראו מעלה), אלא אם כן חל הסכם שיתוף עלויות (למשל בין האחים). ההורה לא חייב לגור איתך לצורך כלל זה.

עכשיו בעברית: אם לא הייתם נשואים ושילמתם על המחייה (יותר מחצי ממנה) של הורה, גם אם לא גר אתכם, אתם יכולים להשתמש בסטטוס זה.

כלל 2. שילמתם מעל חצי מעלות מגורים בבית בו גרתם ובו גר אחד מהבאים מעל לחצי מהשנה:

  1. כל אדם שאתם יכולים להצהיר עליו כתלוי בכם בשורת Dependents. אך אל תכללו:
    • ילד שהוא נחשב תלוי בכם בגלל הסכם גירושין (ראו הנחיות לשורת Dependents).
    • אדם שתלוי בכם רק בגלל שגר אתכם ב-2018.
    • אדם שנחשב תלוי בכם אם יש לכם הסכם לשיתוף עלויות בגינו.
  2. ילד שלכם שאינו נשוי שלא נחשב תלוי שלכם (למשל אם יש לכם ילד ללא אזרחות אמריקאית).
  3. ילד שלכם שנשוי, שאינו נחשב תלוי שלכם רק בגלל שמישהו אחר יכול להחשיב אותו כתלוי שלו (למשל הסבא של הילד).
  4. ילד בחזקתכם, אך שלא נחשב תלוי שלכם בגלל החוקים הנוגעים להורים גרושים.

אם לא הצהרתם על הילד כתלוי בכם בשורת Dependents (למשל כי גרושתכם מצהירה שהוא תלוי שלה או כי לילד אין אזרחות אמריקאית), רשמו את שמו בסוף השורה של Filing Status אחרי Qualifying Widower.

שימו לב: על מנת שילד יחשב תלוי בכם מבחינת החוק האמריקאי הוא חייב להיות אמריקאי (אזרח/תושב) בעצמו.

ראש משק בית כאמור רלוונטית לאמריקאי שנשוי לישראלית (או הפוך), עם ילדים מתחת לגיל 19 שגרים איתם, או סטודנט מתחת לגיל 24 שתומכים בהם כלכלית. בהמשך בהנחיות יש הסבר לקביעת מי ייחשב תלוי.

שורה 5

אלמן מוכר עם ילד תלוי – תוכלו לסמן את Qualifying Widower אם כל התנאים הבאים מתקיימים:

  1. בן זוגכם נפטר ב-2016 או ב-2017 ולא התחתנתם בשנית לפני סוף 2018.
  2. יש לכם ילד (אפילו ילד חורג) שאתם יכולים להצהיר כתלוי בשורת Dependents. ילד אומנה אינו כלול בסעיף זה.
  3. הילד גר בביתכם בכל שנת 2018. מלבד מצבים מאושרים (פנימייה, אשפוז, שירות צבאי, כלא).
  4. שילמתם מעל לחצי עלות תחזוקת ביתכם.
  5. עמדתם בתנאים לסטטוס של הגשה משותפת בשנה בה נפטר בן הזוג, גם אם לא עשיתם זאת בפועל.

אם בן זוגכם נפטר ב-2018 לא תוכלו להשתמש בסטטוס זה (אלא בסטטוס של נשואים המגישים יחדיו).

ילד מאומץ. ילד שאימצתם נחשב ילד שלכם לכל דבר ועניין.

לצורך העניין, בשנה שבן זוגכם נפטר אתם עדיין יכולים להגיש כנשואים המגישים יחדיו, ובשנתיים הבאות כאלמן מוכר, לאחר מכן תהפכו להיות ראש אב בית במידה והילדים הם תלויים שלכם או שתגישו כרווק אם הילדים כבר לא  תלויים שלכם. בהמשך אביא את ההגדרה המדויקת לתלוי.

שורת Standard Deduction

אתם תראו השנה שהדוח מעט שונה, אתם צריכים לסמו בעמוד הראשון את התנאים השונים שיכולים להשפיע על גודל הניכוי הסטנדרטי שלכם.

אם אתם יכולים להיחשב תלויים של בן אדם אחר (למשל, ההורים שלכם), או שנולדתם לפני ה-2 לינואר 1954 או שהייתם עיוורים במהלך השנה, צריך לסמן את התיבות המתאימות בשורה: Your Standard Deduction.

אם התנאים הללו מתקיימים עבור בן/בת הזוג שלכם אז יש לסמן את התיבות המתאימות בשורה: Spouse Standard Deduction.

כל סימון שכזה יגדיל את הניכוי הסטנדרטי שתקבלו.

עכשיו מגיעים לחלק ה"מסובך": מי יכול להיחשב תלוי שלכם.

כיסוי ביטוח רפואי

בתור תושבי ישראל, אתם לא מחויבים לרכוש ביטוח רפואי בשוק האמריקאי, ולכן אתם יכולים לסמן את הקופסא Full-year health care coverage or exempt.

מי שתושב ארה"ב צריך לסמן את הקופסא רק אם רכש ביטוח רפואי מאושר בשנת המס.

שורת Dependents

ישנם 4 שלבים לקביעת מי נחשב כתלוי וניתן לרשום את שמו בשורת Dependents.

שלב 1 – מיהו ילד מזכה

ילד מזכה הינו אחד מהבאים: בן שלכם, בת שלכם, ילד מאומץ, ילד אומנה, אח, אחות, אח חורג, אחות חורגת, חצי אח, חצי אחות, או שאיר של כל אחד מהם (למשל נכד, אחיינית, אחיין) ועומד באחד משלושה קריטריונים:

  1. היה מתחת לגיל 19 בסוף 2018 וצעיר יותר ממך (או מהבת זוג במקרה של הגשה משותפת), או
  2. מתחת לגיל 24 בסוף 2018, סטודנט, וצעיר ממך (או מזוגתך במקרה של הגשה משותפת), או
  3. בכל גיל ונכה 100%

בנוסף, יש תנאי שהילד לא סיפק לעצמו יותר מחצי עלות מחייתו לאותה שנה, ואינו מגיש דוח כנשוי משותף, אלא אם כן רק מגיש דוח כדי לקבל החזר מס בגין מס עודף ששילם במהלך השנה (לא רלוונטי לישראלים). כמו כן, הילד היה צריך לגור איתך יותר מחצי מהשנה, חוץ מהמצבים המאושרים המתוארים לעיל.

אם יש לכם ילד מזכה, עברו לשלב 2, אם לא עברו לשלב 4.

שלב 2 – האם ילדכם המזכה הוא תלוי שלכם

  1. האם הילד היה אזרח או תושב ארה"ב, או תושב של קנדה או מקסיקו, אם כן עברו לשאלה 2, אם לא הוא לא נחשב תלוי שלכם.
  2. האם הילד היה נשוי? אם לא, עברו לשאלה 3, אם כן, רק בתנאי שהוא מגיש דוח רק על מנת לקבל החזר על מסים עודפים ששילם.
  3. האם אתם (או זוגתכם אם הגשה משותפת), יכולים להיחשב כתלויים בדוח של מישהו אחר (למשל ההורים שלכם). אם כן, לא תוכלו להחשיב אתת הילד כתלוי שלכם ולא תוכלו למלא אותו בשורת Dependents,
    אם לא, תוכלו למלא את שורת Dependents עמודות 1-3 – שם ושם משפחה, מספר SSN, ואת הקרבה בינכם לילד (ברוב המקרים פשוט תרשמו Son או Daughter). ועברו לשלב 3 לראות אם אתם יכולים לקבל החזר מס בגין ילדכם התלוי.

שלב 3 – האם ילדכם התלוי מזכה אתכם ב"קצבת" ילדים

הערה: "קצבת" ילדים היא לא ממש קצבה. זה יותר זיכוי מס שבמקרה של חבות מס תוריד אותו בשווי הקצבה. ברוב המקרים אם נותר הפרש ניתן לקבל אותו ממש כהחזר $$$ ליד (אבל זה תלוי גם בהכנסות שלכם). השנה גם העלו את ההחזר המקסימלי מ-$1,000 לילד ל-$1,400 לילד.

על קצבת הילדים יהיה פוסט נפרד משום שהוא נושא שלם בפני עצמו, ואני מאמין שהוא מאוד רלוונטי להרבה ישראלים-אמריקאיים (הפוסט הרלוונטי לשנת 2017 נמצא כאן).

השנה ה-IRS מחמיר בנהלים וקובע שחייב שיהיה לילד SSN/ITIN/ATIN עד תאריך הגשת הדוח (כולל הארכות במידה וביקשתם).

  1. האם לילד היה מונפק מס' זהות לצרכי מס אמריקאי (SSN/ITIN/ATIN) לפני תאריך הגשת הדו"ח (כולל הארכות במידה וביקשתם). אם כן, המשיכו לשאלה 2, אם לא, לא תוכלו לקבל החזר מס בגין הילד לשנת 2018.
  2. האם הילד היה אזרח ארה"ב, תושב ארה"ב או נתין ארה"ב (US National)?
  3. אם הילד מאומץ ראו את ההחרגה למבחן האזרחות בהמשך. אם כן, המשיכו לשאלה 3, אם לא, לא תוכלו לקבל החזר מס בגין הילד לשנת 2018.
  4. האם הילד היה מתחת לגיל 17 בסוף 2018? אם לא, עצרו! הילד לא מזכה אתכם בהחזר מס בגין ילדים, אך חדש ל-2018 תוכלו לסמן אותו בתיבה Credit for other dependents. אם כן, המשיכו לשאלה הבאה.
  5. האם לילד היה מספר SSN המזכה אותו לעבוד בחופשיות בשטח ארה"ב? אם כן, הילד מזכה אתכם בקצבת ילדים ואתם צריכים לסמן את התיבה בעמודה (4) הנקרא Child tax credit. אם לא, הילד אינו מזכה אתכם בהחזר מס. תוכלו לסמן את התיבה תחת Credit for other dependents שיוריד לכם את חבות המס אבל לא תקבלו החזר.

שלב 4 – האם קרוב משפחה שלכם נחשב תלוי שלכם?

קרוב משפחה מזכה הוא אחד מהבאים:

  • בן, בת, ילד חורג, ילד אמנה, או שאר של אחד מאלה (למשל נכד או נין), או:
  • אח, אחות, חצי אח, חצי אחות, או ילד של אחד מהם (למשל אחיין/אחיינית), או:
  • אב, אם, או קדמון שלהם ו/או אח שלהם (למשל סבא, סבתא, דוד, דודה), או:
  • אח חורג, אחות חורגת, אב חורג, אם חורגת, חתן, כלה, חם, חמות, גיס או גיסה, או:
  • כל אדם אחר (מלבד בן הזוג) שגר אתכם כל השנה כחלק ממשק ביתכם, ובתנאי שהיחסים בינכם לא עברו על החוקים המקומיים (ולא נפרט). אם האדם המדובר לא גר אתכם כל השנה, ראו החרגה לזמן מגורים בהמשך.

בנוסף, לאותו קרוב אסור להיות ילד מזכה של אף משלם מס אחר (ראו שלב 1). לצורך העניין, אדם אינו נחשב משלם מס אם לא היה חייב להגיש דוח שנתי, או שהסיבה שהוא מגיש זה רק כדי לקבל החזר על מסים עודפים שנגבו.

בנוסף, לאותו קרוב צריך להיות הכנסה גולמית של מתחת ל-$4,150 ב-2018. אם אותו אדם היה נכה ב-100% ראו החרגה למבחן הכנסה בהמשך.

בנוסף, הייתם צריכים לספק להם לפחות מחצית מעלות מחייתם ב-2018.

כעת נעבור לשאלות אותם צריך לשאול כדי להיחשב קרוב מזכה:

  1. האם אותו אדם עומד בתנאים לעיל (של שלב 4)? אם כן, המשיכו לשאלה הבאה.
  2. האם האדם היה אזרח/תושב ארה"ב? אם כן, המשיכו. אם לא, לא תוכלו להחשיבו כקרוב מזכה.
  3. האם הקרוב היה נשוי? אם כן, ראו את ההנחיות לנשואים בהמשך. אם לא, המשיכו.
  4. האם אתם (או זוגכם, אם הגשה משותפת) יכולים להיחשב כתלויים בדוח שנתי של מישהו אחר (לפי שלבים 1,2 ו-4)? אם כן, הקרוב לא יכול להיות התלוי שלכם. אם לא, תוכלו להחשיב את הקרוב כתלוי שלכם. מלאו את שמו ו-SSN ואת הקרבה בינכם בשורת Dependents – עמודות 1-3. תעברו לשלב 5.

שלב 5 – האם קרוב משפחה שלכם שנחשב תלוי שלכם יכול לזכות אתכם בזיכוי מס?

  1. האם לקרוב המזכה היה מספר SSN/ITIN/ATIN שהונפק לפני תאריך ההגשה של הדוח (כולל הארכות במידה וביקשתם)? אם כן, המשיכו לשאלה 2. אם לא, לא תוכלו לקבל זיכוי מס בגין אותו קרוב.
  2. האם הקרוב המזכה היה אזרח, תושב או נתין של ארה"ב? אם הילד היה מאומץ, ראו החרגה למבחן האזרחת בהמשך. אם כן, תוכלו לקבל זיכוי מס (לא החזר מס) בגין אותו קרוב. תסמנו בעמודה 4 את Credit for other dependents. אם לא, לא תוכלו לקבל זיכוי מס בגינם, אין לסמן דבר.

הגדרות נוספות:

ילד מאומץ. ילד מאומץ נחשב ילד שלכם לכל דבר. אם אינכם יודעים את מספר ה-SSN שלו, יש להוציא לו מספר ATIN. ילד שלא היה לו אחד המספרים האלה עד לתאריך ההגשה (כולל הארכות) לא יוכל להיות זכאי ל"קצבת" הילדים.

ילד להורים גרושים. החוק פה מאוד מסובך, ואני ממליץ פשוט לפנות לעורך דין המבין בחוקי המס האמריקאיים במקרים הללו.

החרגה למבחן האזרחות. במידה ואתם אזרחים אמריקאיים ואימצתם ילד שגר אתכם כל השנה, הילד הזה עומד במבחן האזרחות בשלב 2, שאלה 1; בשלב 3, שאלה 2; בשלב 4, שאלה 2, ובשלב 5, שאלה 2.

החרגה למבחן ההכנסה. אם קרוב שלכם (כולל כל אדם שגר אתכם במהלך כל השנה), הוא נכה 100%, והרוויח כסף מעבודה במוסד מוכר לעבודת נכים (אני מניח שזה צריך להיות מוכר על ידי האמרקאיים), ניתן להחריג סכומים אלו מההכנסה שלו לפני שקובעים אם עבר את ה-$4,150 או לא.

החרגה לזמן מגורים. אם התלוי נעדר ממגורים בביתכם בשל, בית ספר, חופשה, עסקים, סיבות רפואיות, שרות צבאי, או כליאה במתקן לנוער, ניתן להחשיב זמן זה כזמן שהתלוי גר איתכם. עבור ילד מזכה שנולד/נפטר ב-2018, ניתן להחשיב שגר איתכם יותר מחצי מהשנה, אם גר אתכם יותר מחצי מהזמן שהילד חי באותה שנה. עבור כל אדם אחר שנולד/נפטר ב-2018 הוא נחשב שגר אתכם מעל חצי שנה אם גר אתכם כל הזמן שהיו בחיים ב-2018.

סטודנט. סטודנט הוא ילדכם אשר היה רשום כסטודנט מלא לפחות חמישה חודשים מתוך 2018 במוסד לימודים, או שהיה בתוכנית הכשרה בחווה חקלאית כחלק מלימודים או הכשרה ממלכתית. מוסד לימודים כולל גם מוסדות טכניים, מקצועיים או הנדסאים. ההגדרה לא כוללת הכשרה בעבודה, לימודים בהתכתבות או לימודים באינטרנט.



דוגמאות

החוקים לעיל מכילים הרבה טקסט, ואני מודע שלא לכל אחד יש את הכוח והרצון לעבור על הכל. לכן אסכם כאן את המקרים הכי נפוצים, ואעשה את זה עם דוגמה של חלק הטופס ממולא עבור כל אחד.

בואו נסתכל על משה ועל כל השלבים בחיים שלו. משה נולד להורים אמריקאיים וקיבל אזרחות מלידה. נניח שעד גיל 25 לא עמד בקריטריון להגשת דוחות שנתיים (ראו את הקריטריון כאן). בגיל 25 משה יגיש כרווק (Single). משה אינו נשוי ואין לו ילדים ולכן לא ימלא את החלק הנוגע לתלויים.

single-1

עברו כמה שנים ומשה נישא לבחירת לבו טלי, גם היא אמריקאית. כך יראה הטופס עבורם לפני הילדים.
mfj-1

כעבור כמה שנים, כבר יש לזוג המאושר שתי ילדים מקסימים: אמיר ונירית. משה וטלי הוציאו לילדים אזרחות אמריקאית וקיבלו עבורם מס' SSN.

mfj_wKids

ברוך, החבר של משה, התחתן עם גלי, ישראלית שאינה אמריקאית. לצורך פשטות הם בחרו שלא להחשיב את גלי כתושבת אמריקאית לצרכי מס. לפני הילדים כך יראה הטופס של ברוך:

mfs

לברוך וגלי נולד ילד בשם אמיר (חברים טובים הרי אמרנו). הם הוציאו לאמיר אזרחות אמריקאית וקיבלו עבורו מס' SSN. היות ולברוך יש כבר ילדים תלויים הוא יכול (וצריך) לבחור בסטטוס של ראש משק בית (בהנחה שעומד בתנאים המפורטים למעלה).

hoh_wAmericanKid

במידה וברוך לא היה מוציא לילד שלו אזרחות אמריקאית, וכך היה ממלא:

hoh_woAmericanKid

הערה: במידה וברוך וגלי ירצו להחשיב את גלי כתושבת לצרכי מס הם יצטרכו להוציא לה מס' ITIN היות והיא לא זכאית ל-SSN בגלל שהיא לא אמריקאית, ורק אז יוכלו להגיש כנשואים במשותף. כתבתי על הנושא הזה בהרחבה:

מס ארה"ב: צירוף בן/בת הזוג הישראלי למערכת המס האמריקאית

חדש לשנת 2018!!! צריך להעתיק את הכתובת ה"זרה" שלכם לעוד טופס

החל משנת 2018 והרצון לעבור לדו"ח שנתי "טלסקופי", אם יש לכם כתובת מחוץ לארה"ב אתם צריכים למלא מעתה את נספח 6 לדוח השנתי.

זה נראה כך:

sch6

אתם צריכים למלא את הנספח הזה גם אם אתם גרים בארה"ב אך מעוניינים שגורם שלישי ידסקס עניינים עם ה-IRS במקרה שהם רוצים לפנות אליך.

יש למלא בשורה הראשונה את השמות המופיעים על טופס 1040, את מספר SSN של המגיש הראשי, את שם המדינה, מחוז (אם יש), ומיקוד. בטופס 1040 המקורי יש לרשום רק את שם העיר בו גרים.

דוגמא למצב של משה וטלי:

sch6_fill

סיכום

אני מקווה שכל אחד למד מהפוסט הזה איך לבחור את סטטוס ההגשה שלו וכמה פטורים אישיים הוא יכול לדווח בדוח (רמז: בשנים 2018-2025 זה יהיה אפס, אך בתמורה יש ניכוי סטנדרטי וזיכויי/החזרי מס בגין ילדים מוגדלים). הרוב המוחלט של המקרים עונים על הדוגמאות שנתתי לאחר פירוט החוקים. במקרים האחרים (אימוץ, גירושין, נכות) כדאי (לפחות בשנה הראשונה) לפנות לעורך דין ורואה חשבון המבינים בנושא.

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל מידע הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

43 מחשבות על “סדרת מס ארה"ב (2018) – חלק 2 – מתחילים למלא את הדוח

  1. לגבי הדוגמא "במידה וברוך לא היה מוציא לילד שלו אזרחות אמריקאית"
    1. מילאת ב- Qualifying Widower את השם של הילד, באם יש יותר מילד אחד? ממלאים רשימה של כל הילדים מופרדים בפסיק?
    2. האם באותה מידה יכל ברוך לבחור ב'נשואים המגישים בנפרד'?
    ואם כן: א. האם לציין ב- Qualifying Widower גם את שם בת הזוג וגם את שמות הילדים?
    ב. האם ישנה עדיפות לבחירת אחד על פני האחר?

    תודה מראש.

    אהבתי

    1. שלום וברוך הבא לבלוג,

      1. לא מילאתי ב-Qualifying Widower אלא ליד :). היות ומספיק רק ילד אחד כדי להגדיר אותך כ-HOH אז לא צריך למלא יותר מאחד.
      2. הוא יכול.
        א. אין צורך למלא את שמות הילדים. הילדים מזכים אותו בסטטוס HOH ולכן רק כשבוחרים את זה צריך לציין את שם הילד.
        ב. לעולם HOH יהיה עדיף על MFS. המטרה של HOH הוא להקל כלכלית על מישהו עם ילדים.

      Liked by 1 person

  2. היי,
    לפי אותה דוגמא של ברוך ללא ילדים אמריקאים, כאשר אני מנסה למלא בצורה הזאת דו"ח באתר הגשה און ליין, הוא לא נותן לי להיות HOH ללא dependents (ילדים שהינם אזרחים אמריקאים). ניסיתי ב olt.com
    מה ניתן לעשות במקרה כזה? נראה שאין לי ברירה אלא להגיש בתור MFS
    תודה

    אהבתי

    1. מה שהייתי עושה קודם זה לברר אם יש תוכנה שמאפשרת הגשה כך.
      ל-olt.com יש שירות לקוחות שעונה עד 48 שעות על שאלות שמוגשות דרך האתר.
      בנוסף, לרוב התוכנות ניתן להגיש שאלות גם מבלי להיות מנויים שלהם, אז תוכל לברר מולם.

      הייתי מעדיף לשלוח בדואר מאשר להגיש MFS.

      אהבתי

  3. שלום,
    אישתי ישראלית ואני מגיש את הדוח כנשוי בנפרד. את ההכנסות מהחשבון המשותף אני צריך לחלק בשנים?
    תודה

    אהבתי

  4. שלום,
    אשתי ישראלית ואני מנסה להגיש כMFS אבל באתרים אני לא מצליח למלא NRA (גם בolt לא הצלחתי, ושירות הלקוחות לא מצליח לפתור את הבעיה)

    האם אתה מכיר אתר שמאפשר?
    תודה 🙂

    אהבתי

    1. היי.

      לצערי, לא מכיר תוכנה שמאפשרת. אמרתי שהכי הרבה סיכויים יש ש-Turbo Tax תאפשר, אבל משיטוט בפורום נראה שהם מציעים לכולם למלא הכל 9 בSSN של בן/בת הזוג, להדפיס, למחוק עם טיפקס, ולשלוח בדואר.

      ב-olt אם אני לא טועה, ניתן פשוט להדפיס את הדוח עם השדה ריק, ולמלא nra בעט.

      אהבתי

  5. הי,
    האם בנספח 6 לדוח השנתי עליי לכתוב מלבד השם שלי גם את שמות ילדיי עבורם מבקש את ההחזר?
    שי

    אהבתי

    1. שלום וברוך הבא!
      אם אתה מתכוון בשורה הראשונה, אז לא, רק השם שלך ושל אשתך (אם זו הגשה משותפת) (ובכל מקרה ב-SSN רק את של המגיש הראשי – מי שמופיע ראשון בטופס 1040).
      לדעתי, השורה הזו רק מופיעה שם למקרה שהדפים מופרדים ואז הם צריכים לקשר את זה חזרה לדוח הראשי. אבל בתכלס אם מגישים דיגיטלית לא אמור להיות בעיה בכלל והתוכנה ממלאת לך את זה שם.

      אהבתי

  6. שלום,
    בשנים קודמות אם הייתי נשוי לישראלית והייתי מגיש כ- HOH היה סעיף שבו הייתי צריך למלא את שם הילד. האם השנה אני לא צריך להוסיף אותו? לא ראיתי שום התיחסות לזה ב- 1040 השנה…

    אהבתי

  7. לגבי כיסוי ביטוח רפואי למי שחי בישראל קראתי כאן:
    https://www.irs.gov/affordable-care-act/individuals-and-families/questions-and-answers-on-the-individual-shared-responsibility-provision
    בתשובה לשאלה 9 שחייבים למלא את טופס 8965, ולפיכך לפי דעתי לא מסמנים את הקופסא בתחילת טופס 1040.
    להבנתי מילוי הקופסא הוא כאשר למישהו יש כבר אישור שהוא פטור, וכאשר אין אישור כזה, אז ממלאים את 8965 וזו בעצם בקשת פטור שמצורפת לדיווח השנתי.

    אהבתי

    1. באמת נראה שכך.
      מצד שני זה סותר את שאלה 24 ואחרים שאומרים שאם היה לך פטור לכל השנה אז אין צורך בטופס 8965 ורק צריך לסמן את התיבה בעמוד הראשון של 1040.

      בינינו, נראה לי שגם ככה וגם ככה לא ישנה להם. הם קיבלו הנחיה רשמית מטראמפ לא לאכוף את הקנסות לחסרי ביטוח.

      אהבתי

      1. לדעתי מי שכתב "שאם היה לך פטור לכל השנה אז אין צורך בטופס 8965 ורק צריך לסמן את התיבה בעמוד הראשון של 1040" טועה ומטעה. סימון התיבה לדעתי מותר רק למי שכבר קיבל פטור רשמי, ומי שחי בישראל יש לו רק טענה (claim) שיש לנו פטור (ועדיין לא קיבלנו אותו ולכן לא ניתן לסמן בתיבה).

        אהבתי

        1. שוב, ייתכן ואתה צודק. בגדול למלא 8965 לוקח שנייה וחצי ולכן אין סיבה לא לעשות זאת.
          עם זאת, אני לא צופה שה-IRS מבטלים לך דוח שלם ודורשים הגשה מחדש רק על סעיף כזה שגם ככה לא מתכוונים לאכוף.

          אהבתי

  8. היי מתורגמן,
    כרגיל תודה על אזרחותך בימין מאוסים אלו של מילוי דוחות. לא היה ברור לי העניין של HOH (אני מגיש עם אישתי כ NRA ויש לי ילדים שאינם אמריקאים) – לפי מה שרשמת, אם הבנתי נכון, אני יכול להגיש כ HOH. אף לפי האתר של ה IRS מה שראיתי: To qualify for head of household status, you must be either unmarried or considered unmarried on the last day of the year + You must be able to claim the child as a dependent
    שני כללים שלא מתרחשים ולכן לא מאפשרים את סטטוס ההגשה הזה. אני מפספס משהו? תודה

    אהבתי

    1. אשמח שתפנה אותי לדף הרלוונטי.

      עשיתי חיפוש לטקסט שציטטת ומצאתי דף שהטקסט הזה מופיע כאחד מהתנאים להיחשב לא נשוי.
      אבל אמריקאי שנשוי לזר ולא מחשיב אותו לצרכי מס, כבר נחשב לא נשוי.

      ואז עומדים בתנאים ל-HOH:
      1) להיות או להיחשב לא נשוי
      2) לממן יותר מחצי מחייה של משק בית
      3) להיות הורה לילד מזכה

      אהבתי

      1. לפי מה אתה אומר שהוא נחשב לא נשוי? כי לפני שהיו לו ילדים הוא הגיש בתור MFS. כלומר נחשב כנשוי, לא? לא הגיש כ SINGLE. לגבי 3 – הילד לא חייב להיות אמריקאי לפי הבנתי – נכון? תודה רבה

        אהבתי

        1. הוא עדיין נחשב נשוי לכל דבר ועניין, מלבד להגדרה של HOH שם הוא לא נחשב נשוי אך ורק לצורך ההגדרה של HOH.

          אכן הילד לא צריך להיות אמריקאי לצורך HOH.

          אהבתי

          1. זה כתוב איפשהו? תוכל בבקשה להפנות? אני לא הבנתי את הדברים ככה מאיפה שאני קראתי, אין התייחסות ספציפית לנשוי ללא אמריקאית וזה שנחשב כלא נשוי.

            אהבתי

              1. אלוף תודה! אגב, אני זוכר שמתישהו קראתי בבלוג שלך אני חושב, שיש בעיה לעבור מ MFS ל MFJ – שיש הגבלות מסוימות על הענין, לא מוצא את זה עכשיו אם תוכל לקשר. וגם, מה קורה אם אני עובר מ HOH ל MFJ מתישהו? אני יכול לקפוץ חזרה וכוליי?

                אהבתי

              2. הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא אופן החישוב והחלוקה של זיכוי מס זר עודף כאשר עוברים בין הסטטוסים (קריאה נוספת).

                אתה יכול בכל שנה לשנות את הסטטוס כל עוד אתה עומד בכל התנאים של הסטטוס החדש. אין חוקי מעבר או משהו כזה.

                למשל אתה מגיש כHOH בגלל שהבת זוג לא נחשבת תושבת לצרכי מס. שנה הבאה אתם מחשיבים אותה, אז יכולים להגיש כMFJ. אחרי כמה שנים מחליטים שאתם לא רוצים אותה במערכת המס האמריקאית, אז אתה חוזר לHOH או MFS תלוי מצב הילדים שלכם.

                בין MFS לMFJ (בהנחה ושתי בני הזוג אמריקאים) תמיד ניתן לעבור.

                אהבתי

  9. שלום, אני מעוניין למלא את הדוח כ HOH שנשוי לישראלית עם ילד שעדיין לא אזרח.
    למה אני צריך למלא את השם של אשתי וב SSN להוסיף NRA?

    כתוב:
    if joint return spouse's first name and initial

    אבל זה לא בדיוק JOINT RETURN מכיוון שאני ממלא לבד את הדוח.

    האם באמת חובה למלא את שמה ולהוסיף ב SSN NRA?

    אהבתי

    1. ממליץ לך לקרוא את הפוסט שאתה מגיב עליו. התשובה בפנים (כולל דוגמא).
      בקיצור, אין חובה למלא שם, כן צריך למלא NRA.

      לגבי הילד, קח בחשבון, שהיו מקרים שה-IRS דרש להוציא מספר ITIN עבור הילד שבגינו אתה זכאי להיות HOH. (על מנת לוודא שאין מישהו אחר שמקבל HOH בגינו).
      כמו כן, אם אינך המרוויח הגבוה מבין שתי בני הזוג, היו מקרים בהם שללו את הזכות להשתמש ב-HOH, בגלל שהתנאים של ה-HOH אומרים שצריך לספק לפחות מחצית מחייתו של הילד.

      אהבתי

כתיבת תגובה