מס ארה"ב (2019): איך להגיש 4868 בצורה אלקטרונית

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.

תאריך ההגשה לאזרחים אמריקאיים מתקרב (השנה זה יוצא ב-15 ליולי בגלל הקורונה). מי שחושב שלא יספיק בזמן, רצוי שיבקש בקשה להארכה.

כבר זמן מה תכננתי לתעד איך אני מגיש את טופס 4868 שנותן הארכה להגשת הדוח השנתי עד ה-15 לאוקטובר (במקום ה-15 ליוני לאזרחים אמריקאיים שהינם תושבי ישראל). בקשה שקיבלתי בתגובות גרמה לי לקחת צעד בכיוון.

כבר כתבתי איך להגיש את טופס 4868 כאן.

הפוסט הזה נועד להציג לכם איך נראה התהליך בתוכנת OLT.com שאני משתמש בה.

אזהרה! פוסט זה אינו מהווה המלצה להשתמש בתוכנת OLT. סביר להניח שיש תוכנות טובות יותר. תבחנו בעצמכם את התוכנות השונות לפני שאתם משתמשים בתוכנה כלשהיא, ותזכרו שהאשמה תמיד על הנישום ולא על התוכנה (ובטח שלא על הבלוגר הרנדומלי).

גם אם תגישו בסופו של דבר את הדוח בצורה ידנית בדואר, או שתשתמשו בתוכנה אחרת טובה יותר, עדיין אתם יכולים להגיש את הבקשה להארכה (ולקבל את האישור על כך) באמצעות OLT.

כשתירשמו ל-OLT תידרשו לספק הרבה נתונים לגביכם, כגון: שם, מספר SSN, סטטוס הגשה, כתובת וכו'. זה יהיה ממש כמו שאלון "כיפי" כשבכל מסך תצטרכו למלא לכל היותר 2-3 נתונים ואז תצטרכו ללחוץ על המשך.

בסוף התהליך של הזנת הנתונים האישיים, המערכת תשאל אם אתם רוצים להגיש בקשה להארכה.

בשנה שעברה מילאתי ב-OLT את הבקשה להארכה עבור הילד שלי לאחר ה-15 באפריל אך לפני ה-15 ליוני וקיבלתי אישור שהבקשה התקבלה. אני לא יודע אם זו התוכנה היחידה שמאפשרת את זה, אך זה נחמד לדעת שלפחות היא מאפשרת.

על מנת לראות את התהליך של מה למלא בהנחה ואין לכם חוב ל-IRS (ותבדקו במחשבון הזה את המצב), בניתי את המצגת הנ"ל עם צילומי מסך של עמודי האתר כפי שהוצגו בפניי. שימו לב שאלה מ-2016, אך למיטב זכרוני השנה התהליך היה דומה מאוד (הם שינו את ה-UI, כלומר איך שזה נראה מבחינה עיצובית, אך השאלות היו זהות).

לינק למצגת

בכל מקרה אני זמין לשאלות  בתגובות אם השנה זה נראה מעט שונה, ומשהו לא מאוד ברור.

בהצלחה!



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל מידע הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

8 מחשבות על “מס ארה"ב (2019): איך להגיש 4868 בצורה אלקטרונית

  1. שלום רב
    אני מנסה לעשות חיפוש בבלוג שלך אני לא מצליח…
    אני מחפש מידע מפורט על מיסוי על דירות להשקעה לאזרחי ארה"ב
    כלומר הכנסה משכר דירה והשבחת ערך הדירה ולחילופין ניכוי ריבות משכנתא הלואות רגילות וכו' האם כתבת על זה בעבר?
    תודה מראש

    אהבתי

  2. היי,

    מילאתי את הדוח בOLT וקיבלתי אישור במייל שה-IRS אישר אותו. אז בעקרון יש לי עד ה15 לאוקטובר לשלוח את ה-1040 לשנת 2019?

    אהבתי

  3. היי
    הגשתי בקשה לפני 3 שבועות בערך לקבל הארכה להגשת הדו"ח ע"י מילוי טופס 4868 דרך OLT.
    איך אני יכול לוודא שזה אושר? באתר OLT מופיע "Your extension to file your federal tax return has been accepted by the IRS. You have to send any money owed by you to the IRS on or before April 15, 2021 to avoid any tax penalty." זה אומר שהבקשה רק התקבלה אצלם או שזה כבר אושר אצלם? ואם זה אומר שרק התקבל איך אפשר לדעת אם זה אושר?

    אהבתי

כתיבת תגובה