סדרת מס ארה”ב (2018) – חלק 10x – זיכוי מס זר – ריכוז נושאים חשובים לתושבי ישראל

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

 

שלום לכולם

לפעמים שאלות שאני מקבל בתגובות או במקומות אחרים (פורום הסולידית הוא כר פורה לדיונים בנושאים של מיסוי אמריקאי), יוצרות איזשהו סט נתונים חשוב ומרוכז שכדאי לחלוק אותו עם כולם.

אני רוצה להודות למשתמש Unsullied (הלינק מוביל לדף הפרופיל שלו בפורום הסולידית, על מנת להתכתב איתו יש ליצור פרופיל משלכם), שריכז את המידע הבא הנוגע לסוגי הכנסות ולאיזה טופס 1116 הם נכנסים לצרכי זיכוי מס זר. תצטרכו לסלוח לו, המידע באנגלית, רחמנא ליצלן. הוא גם כמובן מצהיר ששום דבר שהוא אומר/כותב אינו נחשב ייעוץ מס מכל סוג שהוא, ושהוא בעיקר למד את הנושאים ממני ולכן אתם צריכים להבין שאני גם לא יועץ מס ולקרוא את הדיסקליימר שלי גם (ראו מתחת לפוסט)

לאיזה טופס 1116 לשייך איזה הכנסה

p10x_1

צריך לזכור את העיקרון הכללי, הוא שאם יש לנו הכנסה פאסיבית והמס עליה בישראל גבוהה מהמס המקסימלי האפשרי עליה בארה"ב אזי היא תיחשב HTKO וצריך "להעביר" אותה לטופס 1116 הכללית. את ההנחיות הספציפיות תוכלו למצוא בחלק 2 של עמוד זיכוי מס זר.

בארה"ב יש מס נוסף של 3.8% על הכנסות פאסיביות מעל תקרה מסוימת ($250,000 לזוג ו-$200,000 ליחיד/ראש משק בית).

בישראל יש מס נוסף של 3% להכנסות מעל 649,560 ש"ח (נכון ל-2019).

האם ההכנסה נחשבת אמריקאית או זרה

מה נחשב הכנסה אמריקאית או זרה מנקודת מבטו של החוק האמריקאי:

  • הכנסות מעבודה (Wages) – כל עבודה עבור ממשלה או חברה ישראלית (כולל חברת בת של חברות אמריקאיות כגון אינטל ישראל, גוגל ישראל וכו') נחשבת הכנסה זרה.
  • דיבידנדים – אם החברה אמריקאית, ההכנסה נחשבת אמריקאית. אם החברה זרה, ההכנסה נחשבת זרה. ב-ETF-ים בודדים יתכנו מצבים בו גם מקבלים דיבידנדים אמריקאים וגם זרים בו זמנית, בגלל שהם מחזיקות חברות מכל המקומות (ראו לדוגמה VT).
  • רווחי הון על ניירות ערך סחירים – נחשב לפי מקום התושבות. אם אתם תושבי ישראל, ומכרתם מניות אמריקאיות, עדיין ההכנסה תחשב זרה. חשוב להדגיש שגם זה לא משנה מיקום הברוקר, בין אם אתם בבית השקעות ישראלי או בברוקר אמריקאי.
  • נדל"ן – גם שכירות מנדל"ן וגם רווחי הון ממכירת נדל"ן נחשבים לפי מיקום הנכס.

שוב המון תודה ל-Unsullied שריכז עבורנו את המידע החשוב.

מי שמעוניין לרשום גם פוסט אורח בעתיד יכול לפנות אליי אל fintranslator1040@gmail.com.



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

 

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.


אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל מידע הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

 

 

3 מחשבות על “סדרת מס ארה”ב (2018) – חלק 10x – זיכוי מס זר – ריכוז נושאים חשובים לתושבי ישראל

  1. היי,
    שלום ובוקר טוב
    ראשית כל ארצה להודות לך, המידע שפרסמת עזר לי רבות בקבלת ההחלטות וביצירת תשתית יציבה בתיק ההשקעות שלי.

    שנית, אשמח להארה בעניין כפל המס בהחזקת ETF עולמי.
    אני מחזיק בETF מחלק כלל עולמי של ואנגרד (VXUS) וע"פ הבנתי אני "חוטף" מיסוי כפול, הן במדינת המקור ע"פ שיעור מס והמקומי על הדיבידנדים והן 25% בארה"ב.

    האם ישנה דרך נהירה לבירור פערי כפל המס ולקבל זיכוי מIRS?

    (אזרח אמריקאי שגר בארץ, משקיע דרך IB)

    תודה מראש ! (:

    אהבתי

    1. בתור אזרח אמריקאי אתה לא ממוסה 25% על הדיבידנים כמו תושבי ישראל.
      בגדול, המדינות הזרות שמרכיבות את VXUS ממסות את הדיבידנדים (כ-9% במצטבר), לאחר מכן הדיבידנד נכנס לחשבון שלך ללא ניכוי נוסף במקור.
      אחרי זה אתה מדווח על הדיבידנד גם בדוח האמריקאי וגם בישראלי.
      הברוקר מביא לך 1099 בו מצוין במפורש את המס הזר שנגבה, ואתה מעתיק אותו אל טופס 1116 (תחת עמודה חדשה, עם שם מדינה RIC כמוסבר כאן).

      גם בדוח הישראלי, תוכל לרשום את המס הזר בנספח ד', וזה יוריד לך את חבות המס בארץ.

      כך תימנע ממיסוי כפול על אותם מס דיבידנדים שנוכה כבר ברמת הקרן.

      Liked by 1 person

כתיבת תגובה