סדרת מס ארה”ב – חלק 12 – מה??? ה-IRS ישלמו לי? (או החזר מס בגין ילדים)

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

רובכם שמעו בצורה כזו או אחרת על זה שאפשר “להתעשר” על חשבון ממשלת ארה”ב. כל מה שצריך לעשות זה:

  1. להיות אמריקאי
  2. להביא לעולם ילדים אמריקאיים
  3. לדאוג שלא יעברו את גיל 17 😉
  4. להגיש דוחות שנתיים ל-IRS

על כל ילד אמריקאי מתחת לגיל 17 ניתן לקבל עד $1,000 בשנה. ישנם הרבה משתנים שעלולים להשפיע על הסכום הסופי ובינהם: ההכנסה שלכם וחבות מס במידה ויש לכם באותה שנה.

הזיכוי הנ”ל מחולק לשתיים:

  • זיכוי מס בגין ילדים (Child Tax Credit) – נועד לקזז חבות מס, את הזיכוי הזה מחשבים ומזינים בשורה 52 של טופס 1040, באם יש יתרה של זיכוי זה מעל המס המתחייב אזי ניתן לבקש,
  • החזר מס בגין ילדים (Additional Child Tax Credit), אם יש יתרה ועומדים בתנאים מסוימים שיפורטו, ניתן לקבל את היתרה כהחזר מס. בהנחה ואין לכם חבות מס, זה יכול להגיע ל-$1,000 לילד. את החישוב מבצעים באמצעות גליון 8812 ומזינים את התוצאה בשורה 67 של טופס 1040.

 

חידושים לשנת 2016

  1. החל משנת 2016 צריך שכל מספרי הזיהוי יהיו מוסדרים עד לתאריך ההגשה החוקי (כולל הארכות). אם הילד מקבל את מספר הזיהוי (SSN או ITIN) לאחר תאריך ההגשה (כולל הארכות), אזי לא ניתן לבקש עבורו את הזיכוי, ובמיוחד לא ניתן לעשות הגשות רטרואקטיביות לשלוש שנים אחרונות כפי שהיה נהוג בעבר.
  2. לא רלוונטי כבר, אבל מי שמבקש החזר מס בגין ילדים לא יוכל לקבל אותו לפני ה-15 לפברואר 2017 (שכבר עבר), מכיוון וה-IRS רוצים לוודא שלא מדובר בתרמית, וזה נותן להם מספיק זמן לעשות כן.
  3. אם אתם מבקשים את הזיכוי/החזר למרות שאתם לא זכאים אליו יוכלו למנוע ממכם לבקש זיכוי זה בעתיד למשך שנתיים או עשר שנים (תלוי בחומרה). שנתיים באם מדובר שהתעלמות מכוונת, ועשר שנים אם מדובר בתרמית. ייתכן וגם יחייבו אתכם בקנס. אז תקראו היטב את הפוסט הזה כדי לראות אם אתם זכאים.

תזכורות לחידושים משנת 2015

לצערי החל משנת 2015 מי שמחריג את הכנסתו באמצעות טופס 2555 או 2555EZ אינו יכול לקבל החזר מס בגין ילדים. כלומר, רק מי שלא החריג שכר (וכנראה לקח זיכוי מס זר), יכול לקבל כסף בחזרה. עבור מי שהחריג שכר, ניתן עדיין להשתמש בזיכוי רק בשביל לכסות מס מתחייב.

עוד חידוש שתקף החל משנת 2015, הוא שהילד צריך שיהיה לו SSN עד התאריך הרשמי להגשה (כולל הארכות), כלומר צריך להשיג את ה-SSN עד ה-15 לאוקטובר 2016, ולהגיש את הדוח עד אז כדי לקבל את ההחזר בגין שנת 2015. פעם היה ניתן להגיש עד 3 שנים אחורה מהרגע שהשגנו את ה-SSN עבור הילד.

שימו לב: ישנם מצבים שלילד יש רק הורה אחד אמריקאי ומוציאים לו אזרחות שמגיעה לו בזכות הסבא ולא ההורה, אזי הילד נחשב אמריקאי רק מהרגע שהוצאה לו האזרחות. בכל מצב אחר (שני ההורים אמריקאיים או שרק אחד אמריקאי אבל גר בארה”ב תקופה מסוימת) הילד נחשב אמריקאי מלידה (עדיין צריך להסדיר לו תעודת אזרחות ולהוציא לו מס’ SSN ועד אז לא ניתן לקבל את הזיכוי).

מיהו ילד מזכה לצורך הזיכוי?

ילד העומד בתנאים הבאים הוא מזכה לצורך לזיכוי:

  1. הוא בנכם, בתכם, ילד חורג, ילד אמנה, אחיכם, אחותכם, אחיכם החורג, אחותכם החורגת, חצי אח, חצי אחות, או צאצא של כל אחד מהנ”ל (לדוגמא, הנכד שלכם, אחיינית או אחיין).
  2. היה מתחת לגיל 17 בסוף 2016.
  3. לא סיפק לעצמו יותר מחצי מחייתו לשנת 2016.
  4. גר אתכם יותר מחצי שנת 2016 (ראו חריגים בהמשך).
  5. הילד מדווח כתלוי שלכם בדוח 1040.
  6. הילד אינו מגיש דוח המוגש במשותף לשנה, אלא רק אם הגיש כדי לקבל החזר מס של מסים שנוכו לו במקור.
  7. היה אזרח אמריקאי, בעל לאום אמריקאי (למשל שגר באחת המושבות של ארה”ב), או תושב אמריקאי. אם הילד היה מאומץ, ראו את ההסבר בהמשך.

תזכורת: עבור כל ילד כזה (הנקרא qualifying child), אתם סימנתם את התיבה בעמודה (4) של הטבלה בשורה 6c של טופס 1040 בו פירטתם את השמות וה-SSN של הילדים שלכם.

דוגמא 1: הבן שלכם הגיע לגיל 17 ב-30 לדצמבר, 2016. הוא אזרח אמריקאי, ודיווחתם עליו כתלוי שלכם בדוח 1040. הבן שלכם אינו זכאי לזיכוי משום שלא היה מתחת לגיל 17 בסוף שנת 2016 (גם אם נולד ב-31 לדצמבר הוא אינו זכאי).

דוגמא 2: הילד נולד במהלך 2016, כאשר רק אחד ההורים אזרח אמריקאי. ההורה הזה אינו עומד בדרישת המינימום למגורים בארה”ב לצורך העברת אזרחות לילדיו. עם זאת הסבא של הילד (ההורה של האזרח האמריקאי), כן גר את מספר השנים הדרוש. הילד יכול לקבל את האזרחות בזכות הסבא (שימו לב שההורה של הילד עדיין חייב להיות אזרח בעצמו). עם זאת, את האזרחות הוציאו רק ב-2017 (משום שבמצב זה צריך לטוס לארה”ב לביצוע ההליך, ולא ניתן לבצעו בארץ). על שנת 2016 לא ניתן לבקש החזר/זיכוי מס בגין הילד הזה. על דוח המס של 2017 כבר ניתן יהיה לקבל בתנאי ולילד היה SSN עד לתאריך ההגשה (כולל הארכות) של דוח 2017.

אני יכול לראות שנושא זה יעורר עניין. על איך קיבלתי אזרחות אמריקאית עבור הבן שלי בשיטת הסבא, בפוסט עתידי.

ילדים תלויים שיש להם ITIN במקום SSN. אם אתם מבקשים זיכוי/החזר מס בגין ילדים, שמספר הזיהוי שיש לכם עבורו הינו מסוג ITIN (מס’ זיהוי לצרכי מס עבור אנשים שאינם אזרחים), יש למלא את חלק 1 של גליון 8812.

ישנם ילדים שיכולים להיות תלויים שלכם אך לא זכאים לזיכוי. מי שזכאי לזיכוי הוא רק אזרח, תושב או מי שגר במושבות של ארה”ב. על מנת להיחשב תושב, הילד לרוב יצטרך לעמוד בתנאי נוכחות מינימלית בארה”ב (Substantial Presence Test).

מהו תנאי נוכחות מינימלי?

על מנת להיחשב תושב לצרכי מס, יש להיות נוכח בארה”ב בשתי תנאי הזמן הבאים:

  1. מינימום 31 יום בשנת המס הרלוונטית, וכן
  2. 183 יום בתקופה של 3 השנים האחרונות לפי החישוב הבא:
    • כל הימים בשנת המס הרלוונטית
    • 1/3 מהימים בשנת המס הקודמת
    • 1/6 מהימים בשנת המס החלה שנתיים לפני שנת המס הרלוונטית

אנשים עם ויזות מסוג A, G, J, Q, F, M או ספורטאים הבאים להתחרות בתחרות לצרכי צדקה, לא יחשיבו את ימי השהות שלהם.

יום ההגעה וים העזיבה נחשבים לימים מלאים. עם זאת מי שרק עושה “קונקשן” בארה”ב ונמצא פחות מ-24 שעות לא יחשיב את הימים הללו. כמו כן, מי שנשאר בארה”ב בגלל מחלה שפיתח בזמן ביקור ולא יכול לטוס מפאת המחלה, לא יחשיב את הימים מהיום שחלה.

ישנם עוד חריגים, מי שמעניין יוכל לקרוא עוד (באנגלית) כאן.

ילד מאומץ. ילד מאומץ נחשב לילד שלכם לכל דבר ועניין. אם אתם אזרחים אמריקאיים, או גרים באחת המושבות האמריקאיות, וילדכם המאומץ גר איתכם כל השנה כחלק ממשק הבית, הילד עומד בתנאי מס’ 7 לעיל על מנת להיות זכאי לזיכוי בגין ילדים.

החרגה לזמן מגורים. אם ילדכם נולד או נפטר בשנת 2016 וביתו היה ביתכם, הוא נחשב שגר אתכם יותר מחצי שנת 2016. חיסורים זמניים בגין מקרים מיוחדים, כגון, בית ספר, נופש, עסקים, טיפול רפואי, שירות צבאי, או כליאה במתקן נוער, נחשבים כזמן שהילד גר אתכם.

יש גם החרגות לילדים חטופים וילדים להורים גרושים או פרודים. צריך לראות את ההנחיות לגבי מקרים אלו בהנחיות לשורה 6c של טופס 1040. אני כתבתי על זה כאן.

ילד מזכה של יותר מאדם אחד.  ישנו כלל מיוחד אם ילדכם הוא ילד מזכה לצורך הזיכוי של יותר מאדם אחד. גם כאן יש לפנות להנחיות של שורה 6c של טופס 1040 כדי לראות מה עושים.

הגבלת הזיכוי

לפני שניכנס לחוקים הנוגעים להגבלת הזיכוי, אנחנו צריכים ללמוד הגדרה חדשה, והיא – MAGI – Modified Adjusted Gross Income – הכנסה גולמית מתואמת ומתואמת שוב (באמת שלא מצאתי תרגום טוב יותר).

MAGI

ה-MAGI לצורך זיכוי בגין ילדים הוא ה-AGI שלכם (שורה 38 בטופס 1040) בתוספת הסכומים הבאים (רשמתי רק מה שרלוונטי לישראלים):

  • כל סכום משורה 45 או שורה 50 של טופס 2555 הנוגע להחרגת שכר
  • כל סכום משורה 18 של טופס 2555EZ הנוגע להחרגת שכר

בעצם, ה-MAGI הוא מה שהרווחתם כולל השכר (שאולי) החרגתם. אם לא החרגתם שכר אז ה-MAGI שווה ל-AGI שלכם.

כפי שאמרתי לעיל, גודל הזיכוי תלוי בהרבה משתנים אבל יכול להגיע עד ל-$1000 לילד. יש להקטין את ה-$1000 עבור כל ילד אם אחד מהבאים מתקיים:

  1. אם הערך בשורה 47 של טופס 1040 (קרי, המס המתחייב שלכם – לפני שימוש בזיכוי מס זר) הוא פחות מערך הזיכוי. כלומר הזיכוי רק מקטין מס שחייבים. כמובן שגם זיכוי מס זר מקטין/מבטל את המס שחייבים. עם זאת, תוכלו לקבל את ההפרש כהחזר מס. ראו בהמשך.
  2. אם ה-MAGI שלכם גדול מהערכים הבאים לפי סטטוס הגשה:
    • נשואים המגישים ביחד – $110,000
    • רווק, ראש אב בית, או אלמן זכאי – $75,000
    • נשואים המגישים בנפרד – $55,000

את חישוב ההגבלה מחשבים בגליונות שנעבור עליהם בהמשך.

חישוב הזיכוי

על מנת שלא נסתבך עם תרגום של עוד טפסים, וחישובים שעלולים להוביל לטעויות, בניתי עוד גליון חישוב גם למטרת הזיכוי הנ”ל וגם לזיכוי בגין טיפול בילדים.

את הגליון ניתן להוריד בלינק הבא (לחצו על התמונה):

google-sheet-link

כרגיל יש להעתיק את הגליון אליכם על ידי לחיצה על Make a Copy:

google-sheet-copy

הגליון לחישוב זיכוי/החזר מס בגין ילדים נראה כך:

ctc-calc

הגליון לחישוב זיכוי בגין טיפול בילדים נראה כך:

cdcc-calc

כרגיל, יש למלא רק את השדות הכתומים. בסוף כל חישוב, הגליון מסביר לאיזה שורה בטופס 1040 יש להעתיק את התוצאה.

לבעלי 3 ילדים או יותר ישנו חישוב עזר שעלול להפחית מהחזר המס בגין ילדים, אך לרוב הישראלים אין מה לדאוג בעניין זה (מדובר בשורות 7-10 של גליון 8812). אם יש לכם חשש שיש לכם מה למלא בשורות 7-10 אז תפנו לייעוץ או תשאלו אותי בתגובות.

אם לא שירתתם בצבא האמריקאי בשנת המס, אין לכם מה למלא ב-notaxable combat pay.

מה צריך לצרף לדוח?

מי שרק מקטין את חבות המס שלו באמצעות הזיכוי, לא צריך לצרף דבר לדוח. יש לשמור את החישובים למקרה של ביקורת על ידי ה-IRS.

מי שמבקש החזר מס בגין ילדים, צריך לצרף את גליון 8812.

למי שיש ילדים מאומצים שיש להם ITIN במקום SSN (בגלל שהם לא אזרחי ארה”ב), צריך למלא את חלק 1 של הגליון שמציין שהילדים עומדים בתנאי נוכחות מינימלי בשטח ארה”ב (ראו הסבר למעלה). כמובן, שעבור ישראלים זה אולי לא רלוונטי, ומי שאימץ ילד צריך להוציא לו אזרחות אמריקאית כדי שיוכל לקבל את ההחזר (הזכאות לאזרחות עבור ילד מאומץ בצורה חוקית זהה לזכאות לילד ביולוגי שלכם).

את חלקים 2-4 ממלאים כל מי שרוצה לקבל החזר (וזכאי, מן הסתם 😉 ). אתם יכולים להיעזר בגליון החישוב שלי לצורך העניין. מספרי השורות בחלק התחתון של הגליון זהים לשורות בחלקים 2-4 של גליון 8812. הנה הלינק שוב:

google-sheet-link

מה לעזאזל עושים אם תכננתי לעשות החרגת שכר?

החל משנת 2015 לא ניתן לקבל החזר אם מחריגים שכר עבודה. כלומר, רק מי שמבקש זיכוי מס זר יכול לקבל החזר. את הזיכוי ניתן לקבל גם אם מחריגים שכר, אך זה רק יקטין לכם חבות מס ולא תקבלו כסף ליד (וחבל…).

כפי שאמרתי בעבר, זיכוי מס זר רצוי לבקש רק במידה והוא עולה על חבות המס האמריקאית שלכם. לרווקים, בשנת 2016 נקודת שיווי המשקל הייתה על משכורת של כ-14,300 ש”ח. כלומר, בשכר נמוך מזה חבות המס האמריקאית גדולה מהישראלית ולכן עדיף להחריג שכר, ובשכר גבוה מזה, חבות המס בישראל גדולה ועדיף לקחת זיכוי מס זר ולהעביר את העודף לשנים הבאות.

הסבר על בקשת זיכוי מס זר ניתן למצוא כאן, כאן, כאן, כאן וכאן (5 פוסטים מרתקים!!! 😉 ).

עבור זוגות נשואים נקודת שיווי המשקל היא טיפה בעייתית, שכן בארה”ב חישוב המס נעשה על ההכנסה המשותפת, ובישראל חישוב המס נעשה לכל אחד מבני הזוג בנפרד. המזל הוא שכבר בינואר אנחנו יודעים כמה מס שילמנו לישראל, ויש לנו עד אפריל לעשות חישובים ולראות מה כדאי לנו.

ייתכן וכדאי לנו לא להחריג שכר ולקחת זיכוי מס זר, ואז באמצעות זיכוי מס בגין ילדים להקטין את חבות המס ל-0, ואז מה שנשאר מהזיכוי מתקבל כהחזר. לדוגמא: הזוג שילם מסים בישראל על סך $5,000 וחבות המס לארה”ב עומדת על $6,000. לזוג יש שתי ילדים עם אזרחות אמריקאית. הזוג ביצע חישוב וגילה שיכול לקבל $2,000 כזיכוי. את ה-$1,000 הראשונים הם ישתמשו כדי להקטין את ההפרש בין המס ששולם בישראל למס המתחייב בארה”ב. את היתרה על סך $1,000 הם יקבלו כהחזר מס.

אזהרה!!! ההחלטה לעבור מהחרגת שכר לזיכוי מס זר היא משמעותית. לאחר החלטה זו (שיש לצרף אישור לדוח שאתם מבצעים החלטה זו במודע), לא ניתן לחזור להחרגת שכר במשך 5 שנים. לכן יש לתכנן קדימה, ולוודא (עד כמה שניתן) שב-5 השנים הקרובות (לפחות) ההפרש (אחרי זיכויים/החזרים) יהיה לטובתכם.

סיכום

  • אתם יכולים לקבל מה-IRS עד $1,000 בשנה עבור כל ילד הקטן מגיל 17 (בדיקת הגיל נעשית ביום האחרון של שנת המס).
  • ההחזר מתקבל במידה והזיכוי בגין ילדים גדול מהחוב שלכם ל-IRS באותה שנה.
  • בגלל שאני טוען שברוב השנים לא תהיה לכם חבות מס לארה”ב, תוכלו לנצל זכאות זאת במלואה (בתנאי שאתם לא מרוויחים יותר מ-$110,000 בשנה כזוג או $75,000 כראש אב בית).
  • החל משנת המס 2015 לא ניתן לקבל את ההחזר אם מחריגים שכר עבודה מההכנסה שלכם. כלומר, רק מי שמשתמש בזיכוי מס זר כדי להקטין את חבות המס שלו יכול לקבל את ההחזר.
  • (הערה למתקדמים): ייתכן ותוכלו לקבל החזר חלקי גם במידה והמס ששילמתם בישראל קטן מהמס שתהיו חייבים לארה”ב על אותה הכנסה. חלק מהזיכוי ישמש לסגירת ההפרש, והיתרה תעבור אליכם כהחזר.


הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ”ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג”ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.

 

 

27 מחשבות על “סדרת מס ארה”ב – חלק 12 – מה??? ה-IRS ישלמו לי? (או החזר מס בגין ילדים)

  1. הי,
    וואוו, חיכיתי הרבה זמן לפוסט הזה :).
    תחילה שאלה תפעולית, 3 הילדים שלנו קיבלו באוקטובר שנה שעברה(2016) את האזרחות בעקבות חוק הסבא.
    האם אנחנו זכאים לקבל החזר על כל השנה או רק החל מאוקטובר?
    עכשיו שאלה קונספטואלית, אנחנו ממלאים כבר מספר שנים דוחות שנתיים ללא חבות מס לאמריקאים (מבצעים זיכוי מס זר), האם יש סיבה לחשוש לבקש את החזר הזה? עד כמה שאתה מכיר, האם יש סיכוי שרשויות המס בביקורן הבא "ייטפלו" דווקא אלינו בגלל שאנחנו מבקשים את ההחזר? האם יש סיבה כלשהי לא לבקש את ההחזר למרות שאנחנו זכאים לו?
    תודה על התשובות.

    אהבתי

    1. לגבי הילדים, הם זכאים לזיכוי לכל שנת 2016 (זה דומה לילד שנולד באמצע שנה וקיבל אזרחות מלידה וגם זכאי לזיכוי לכל השנה).
      תזכור שהילדים חייבים להיות בעלי SSN עד תאריך ההגשה הרשמי (כולל הארכות, אם ביקשת). בדרך כלל מקבלים את זה באותו יום כשמוציאים אזרחות, פשוט אצלנו באותו יום משרדי social security נסגרו מוקדם, והייתי צריך לעשות את זה דרך הקונסוליה בארץ, תהליך של חצי שנה.

      אני לא יודע אם יטפלו דווקא אליכם, ואם אין לכם בעיות בדוח אז גם לא אמור להטריד אתכם שמסתכלים קצת יותר מקרוב. אני מניח שהחשש שלך נובע מכך שפתאום אתה מדווח על שלושה ילדים במכה. אם זה מטריד אותך, תדפיס את הדוח ותצרף העתקים של תעודות האזרחות ועם מכתב שמסביר שהילדים קיבלו את האזרחות באותה שנה.
      ברמת העיקרון, דוחות בעלי החזר מס שלא נובעים מתשלום עודף במהלך השנה (כמו שהאמריקאים אוהבים לעשות), הם בעלי סיכוי גבוה יותר לביקורת. לא שווה לטעמי לוותר על זה רק בגלל הסיכוי לביקורת.

      אהבתי

  2. במקרה שלהורה האמריקאי אין הכנסות, ניתן לקבל החזר אם לבן זוגו יש הכנסה משכר.
    במקרה כזה יש להוציא מספר ITIN עבור בן/בת הזוג.
    המספר חייב להיות מונפק לפני סוף תאריך ההגשה והארכה חוקית, אחרת אין זכאות לאותה שנה, מכיון שהחוק החדש מחייב מספרי זיהוי לכל מי שמופיע על הדו"ח, לא רק לילדים.

    אהבתי

    1. אכן, וכבר הזכרתי את זה כמה פעמים שאנחנו מחשיבים את אשתי כתושבת ארה"ב לצרכי מס למרות שהיא לא אמריקאית. זה בעיקר היה כדי להכפיל את ההחזרים בגין לימודים כי היינו סטודנטים באותם שנים. (ונזכור שהשנה בשביל לקבל הטבות בגין הוצאות לימודים צריך טופס 1098-T ממוסד הלימודים שלכם מעבר לשאר הדרישות).
      עם זאת, צריך לחשב ולתכנן קדימה, משום שהחלטה זו (לצרף את בן הזוג ה"זר" למערכת המס האמריקאית) היא חד פעמית, ניתן פעם אחת בחיים לצרף בן זוג ופעם אחת לבטל את הצירוף, והיחידות הזו תקפה גם אם האמריקאי היה נשוי מספר פעמים (עבור בן הזוג השני כבר לא נוכל לבחור בחירה זו). כמו כן, צריך להבין שיש לדווח עבור כלל ההכנסות של בן/בת הזוג.

      מתכנן פוסט עתידי על בחירה זו, ההשלכות האפשריות שלה, ואופן ביצוע.

      אהבתי

  3. בקשר לחשש של ESHKOR מביקורת, מנסיוני, בזמן האחרון ה IRS מבצע בדיקת זהות למי שמבקש את ההחזר באחוזים גבוהים מהמקרים, במיוחד למי שמבקש החזר עבור הילדים בפעם הראשונה.
    הבדיקה הזו מעכבת את ההחזר ונדרש לשלוח פרטי זיהוי או להתקשר, אבל בסוף ההחזר מגיע.
    הצרה היא שבמקרים רבים הבקשה להזדהות אינה מגיעה למענה כאן בישראל, ואז הIRS באין מענה מבטל את הזכות להחזר.
    לכן צריך להיות עם יד על הדופק ואם ההחזר מתעכב מעבר ל3 חודשים להתקשר לברר מה קורה:
    001-267-941-1000
    בנתב השיחות:
    1- אנגלית.
    4- בקשר לדוח המס.
    2- חשבון המס שלכם.

    אם נשלחה בקשה לזיהוי יתנו לכם מספר להתקשר.
    הם נמצאים שם מ6 בבוקר עד 11 בלילה EST, שזה מ 3 בצהריים כאן.

    אהבתי

  4. הי שוב,
    תודה על התשובות והערות.
    (נראה שהמלל של הפוסט נמחק מהעמוד).
    לשימחתי אין לנו מה להסתיר מרשויות המס האמריקאיות 🙂 , החשש שלי נובע גם ממה שציינת לגבי ההופעה הפתאומית של הילדים (כנראה שאבצע את הצעתך ואוסיף את המסמכים הרלוונטים לקבלת האזרחות של הילדים שנה שעברה) אך בעיקר בגלל שעדיין לא הצלחתי להבין את היחס של הרשויות לחסכונות לפנסיה – קופת גמל, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקרן השתלמות שאת כולן יש לאישתי. בכל זאת להיות תחת מעקב צפוף של האמריקאים ו/או לנסות להסביר להם למה הם לא צריכים לקחת מאיתנו מיסים על אלה….. 🙂 נקווה לטוב

    אהבתי

    1. אני אגלה לך סוד, גם אני עוד לא הבנתי מה יחס הרשויות האמריקאיות לחשבונות הפרישה שלנו.
      משיחות עם אנשי מקצוע, גם הם לא. הם פיתחו גישות עם הזמן.
      הצגתי את האופציות השונות, ואתה יכול לבחור מהם, או להתייעץ קודם עם איש מקצוע בעצמך על מנת לקבל (אולי) קצת שקט נפשי

      אהבתי

    1. כן. בקשות להחזר מס ניתן להגיש עד 3 שנים אחרי תאריך ההגשה של אותה שנה.

      ההמשך לא רלוונטי ל-2015 אך אני מציין זאת בכל מקרה.
      יש לשים לב שהחל משנת 2016 יש תקנה חדשה שקובעת שלילד צריך להיות מספר זיהוי לצרכי מס (קרי SSN) לפני תאריך הגשת הדוח (כולל הארכות).
      כלומר אם השגתם לילד שלכם מספר SSN אחרי ה-16 לאוקטובר 2017, לא תוכלו לבקש עבורו את ההחזר בגין ילדים.
      ע"פ התקנה, המועד הקובע הוא מועד הגשת הבקשה ל-SSN גם אם היא אושרה מאוחר יותר.

      אהבתי

  5. תודה רבה על הבלוג הנפלא!
    רציתי לשאול אשתי אזרחית ארה"ב (היא קיבלה SSN רק השנה) ואני לא, אני מרויח בתלוש ברוטו 32K
    אבל הנטו זה 21K אשתי האזרחית לא עובדת
    אני רוצה להגיש עבורי ועבור אשתי כהכנסה משותפת
    יש לנו 5 ילדים
    לכאורה אנחנו זכאים להחזר מס 1000 דולר עבור כל ילד? או שאני טועה? (כי ההכנסה נטו היא 21K או שהם בודקים ברוטו)?

    אהבתי

    1. ההכנסה שצריך לדווח היא את הברוטו (ולדעת רבים גם את הפקדות המעסיק לתוכניות השונות – פנסיה, גמל, השתלמות, מנהלים וכו').

      ההחזר הוא $1400 לכל ילד, בשכר שלכם תקבלו את המקסימום (כלומר $7,000).

      שים לב שאתה צריך להוציא ITIN לעצמך על מנת למלא אותו בדוחות המס, כדאי לפנות ל-CAA
      שמנוסים בדברים האלה, ואז אין צורך לשלוח מסמכים מקור של תעודת זהות/רשיון/דרכון ל-IRS (הם שולחים בחזרה, אבל זה לוקח זמן, הכי טוב כנראה זה להוציא כפל רשיון ממשרד התחבורה ולשלוח אותו).
      אם אתם פונים ליועץ מס חלקם יודעים לבקש את המספר הזה.

      שימו לב, שנכון לעכשיו קיימת הצעת חוק שתבטל את החזרי המס לילדים לתושבי חוץ בשנים 2023-2025. התקווה היא שזה לא יעבור והחוק ישונה עד שיצביעו עליו, אבל אין לדעת.

      Liked by 1 person

      1. תודה רבה לך על המענה המהיר והמקיף
        תיכננתי לפנות למישהו אבל רציתי לוודא שבאופן כללי אולי השכר הוא מעל תקרה שכבר אי אפשר לבקש
        תבורך

        אהבתי

  6. היי,
    שוב תודה רבה על בלוג כה מעשיר!!

    עשינו אזרחות לילדה שלנו באוגוסט השנה (2023) אך לא היה ניתן להפיק במקום SSN.
    דיווחתי (בעלי לא אמריקאי) על 2022 בספטמבר (היה לי הארכה).
    כעת בשל המצב בישראל יצאה הודעה מהIRS (ב13.10.23) שיש הארכת הגשה עד ה07.10.24.

    האם לדעתך בשל הארכה במידה ונוציא SSN לפני ה07.10.24 (מועד ההגשה החדש) אוכל להגיש דיווח מתוקן שיזכה אותנו בהחזר מס עבור ילדים?

    אהבתי

    1. אם עשיתם את האזרחות ב-2023, בכל מקרה לא תוכלי לבקש החזר מס לילדים על דוח של 2022.
      תוכלי כמובן לקבל בדוח של 2023, שנה הבאה, בתנאי שתוציאו את ה-SSN עד ה-15.10.24 אם תבקשי הארכה.

      אהבתי

כתיבת תגובה