סדרת מס ארה”ב (2017) – חלק 10e – זיכוי מס זר – העברת עודף זיכוי לשנים אחרות

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

העברה אחורה וקדימה של עודפי זיכוי מס זר

כזכור, זיכוי מס זר מוגבל בשנה מסוימת עד לחבות המס האמריקאית באותה שנה, וכן לפי היחס שבין ההכנסה האמריקאית להכנסה הזרה שלכם.

אם, בגלל ההגבלה על הזיכוי בשנה מסוימת, אתם לא השתמשתם בסך הכולל של המסים ששולמו (או נצברו) בשנת המס, תוכלו להעביר אחורה את היתרה עד שנה אחת, ואז להעביר קדימה למשך 10 שנים.

העודף לזיכוי מס בכל קטגוריה הוא סך המסים הזרים לקטגוריה פחות סך המס שהשתמשתם בפועל כדי להוריד את חבות המס שלכם. ייתכן גם מקרה הפוך בו שילמתם פחות מס מההגבלה. במקרה זה יש לכם מחסור. העודף מהשנים האחרות בא למלא את המחסור וייתכן כי יחסוך לכם במס או תהיו זכאים להחזר.

יש לחשב העברות קדימה ואחורה לכל קטגוריה בנפרד.

פוסט זה נוגע לשנת המס 2017, שצריך לדווח בגינו עד אפריל 2018. אם ברצונכם לראות את הפוסט הנוגע לשנת המס 2016, תיגשו לכאן.

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.

בואו נראה כמה דוגמאות שימחישו לנו את העיקרון שבהעברה אחורה וקדימה.

דוגמא 1. כל ההכנסה הזרה שלכם היא בקטגוריה הכללית לשנים 2016 ו-2017. ההגבלה על הזיכוי והמס ששולם מופיעים בטבלה הבאה:

שנה הגבלה המס ששולם עודף (+) או מחסור (-)
2016 $200 $100 -$100
2017 $300 $500 $200

ב-2017 יש לכם עודף של $200 להעברה לשנים אחרות. קודם אתם חייבים לנצל (במידת האפשר) את העודף בשנת 2016. היות ויש לכם מחסור של $100 בשנת 2016, $100 מתוך ה-$200 של 2017 הולכים למלא את המחסור. במצב זה ייתכן ותוכלו להגיש דוח תיקון לדוח של 2016 ולקבל החזר מס.

דוגמא 2. כל ההכנסה הזרה שלכם היא בקטגוריה הכללית בשנים 2012 עד 2017 (לפני זה לא הייתה לכם הכנסה זרה). ב-2012 היה לכם עודף של $200. היות ולא הייתה לכם הכנסה זרה בשנת 2011, לא תוכלו להעביר אחורה את העודף הזה. עם זאת, תוכלו להעביר קדימה את העודף עד 10 שנים. בואו נראה את הנתונים לגבי ההגבלות, מס זר ששולם, ועודף או מחסור לשנים הרלוונטיות:

שנה הגבלה המס ששולם עודף (+) או מחסור (-)
2012 $600 $800 $200
2013 $600 $700 $100
2014 $500 $700 $200
2015 $550 $400 -$150
2016 $800 $700 -$100
2017 $500 $550 $50

לא תוכלו להעביר את העודף של $200 מ-2012 לשנים 2013-2014 בגלל שאין לכם מחסור בשנים אלו. לפיכך, תעבירו את העודף לשנת 2015 ותנצלו $150 מתוך ה-$200 בשנת 2015. היתרה של $50 תועבר ל-2016 ותצמצם חלק מהמחסור בשנה זו. בנקודה זו, ניצלתם את כל העודף שנוצר לכם ב-2012. באותו אופן תוכלו להעביר את העודפים מ-2013 ו-2014, אך קודם יש לנצל עודפים משנים שהן מוקדמות יותר.

ישנם חוקים מיוחדים לגבי עודפים משנים שהם לפני 2007 ולגבי מצבים של פשיטת רגל (שבהם ניצלתם פשיטת רגל כדי להקטין הכנסה חייבת במס). מי שזה רלוונטי אליו יכול לקרוא כאן.

תוספת לטופס 1116

בשנים בהם אתם מעבירים מסים זרים עודפים אחורה או קדימה, יש לצרף נספח עם חישוב מדוקדק הכולל הסבר לאיזה שנה העברתם ומאיזה שנה. דבר זה כנראה יגרור שלא תוכלו להגיש את הדוח בצורה אלקטרונית אלא הגשה בדואר, כי רוב התוכנות לא מאפשרות הוספה של קבצים לדוח.

תוספת זמן ל-IRS לחישוב המס

כאשר אתם מעבירים מסים אחורה, ל-IRS ניתן זמן נוסף כדי לחשב את המס. ניתנת להם שנה נוספת מעבר לזמן שמתיר להם החוק (בדרך כלל יש להם 3 שנים מיום ההגשה כדי לבדוק את ההחזר).

בקשה להחזר מס הנובע מהעברה אחורה

אם אתם מעבירים מס עודף אחורה, לרוב זה יתבטא בהחזר מס על השנה ההיא. אם זה המצב, צריך להגיש את הטופס לתיקון דוח שנתי 1040X, וכמו כן לתקן את טופס 1116 הרלוונטי לאותה שנה ולאותה קטגוריה בה בוצעה ההעברה.

מקרים מיוחדים

ניכוי מס זר במקום זיכוי מס זר

ניתן לבצע ניכוי למס הזר מההכנסה במקום לקחת את המס כזיכוי. לרובנו זה לא משתלם, כי ערך של $1 זיכוי שווה ל-$1, וערך של $1 ניכוי שווה ל-$1 כפול אחוז המס השולי. עם זאת, זוהי אופציה שקיימת.

לא ניתן להעביר עודף מסים לשנים בהם לקחתם את המס הזר כניכוי במקום זיכוי. הנחיות מפורטות תמצאו כאן.

זוגות נשואים

ישנם הנחיות ספציפיות לזוגות נשואים שמגישים ביחד בשנה מסוימת ואז מגישים בנפרד בשנים אחרות. בעיקרון יש דרך לפצל עודפים שנצברו בהגשה משותפת לשנים בהם ההגשה היא נפרדת. אני לא אלאה אתכם בחוקים הללו, תוכלו לקרוא עליהם כאן.

שמירת מידע

היות ואנחנו מתעסקים עם מידע משנים שונות, אני ממליץ לשמור איזשהו גליון גוגל שבו יש לכם את כל המידע מהמסים הזרים בשנים מסוימות.

המידע הזה יכלול גם נתונים לגבי עודף/מחסור במסים זרים, וכך תוכלו לדעת אם בשנה מסוימת אתם צריכים לנצל עודף מס זר.

אני מציע לשמור גם נתונים לגבי סעיף 16 (בשנים שזה רלוונטי) של טופס 1116. תוכלו למצוא את המידע לגבי הסעיף הזה בפוסט הזה.

למה זה טוב לי?

אתם בטח יכולים לשאול, למה אני צריך את זה בכלל? אני יכול להחריג את כל השכר שלי מעבודה, ולשמור שההכנסות הפסיביות יהיו פחות מהניכוי הסטנדרטי והפטורים האישיים וככה יהיה לי חבות מס של $0 ולא יהיה לי כאב ראש.

אז הסיבה העיקרית היא שישנם הכנסות שהן פטורות ממס בישראל אך לא פטורות ממס בארה”ב. שתי דוגמאות לכך הן פדיון קרנות השתלמות והכנסה משכר דירה. הכנסות אלו לא ניתן להחריג משום שהן לא נחשבות שכר מעבודה. בשנים כאלה יכול להיות שהמס האמריקאי יהיה גבוה מהמס הישראלי וכדי לצמצם/לבטל מצב זה מומלץ לצבור את המסים העודפים.

בנוסף, כבלוג המעודד עצמאות כלכלית, אני מקווה שההכנסות הפאסיביות שלכם יגדלו בזמן, ואז בלאו הכי תצטרכו להשתמש בזיכוי מס זר לפחות על ההכנסות הפאסיביות.

הקשר בין זיכוי מס זר להחרגת שכר

ברמת העיקרון עד שכר מסוים, מומלץ להחריג את השכר משום שהמס בארה”ב על משכורות נמוכות הייתה יותר גבוהה מבישראל בשנת 2017.

החל משכר מסוים (לרווקים ב-2017 מדובר על כ-16,080 ש”ח לחודש, לרווקות – 17,875 ש"ח לחודש), המס הישראלי עולה על המס האמריקאי ובהחלט ייתכן שיווצר עודף של זיכוי מס זר.

הסיבה שהשכר כל כך גבוה ב-2017 הוא בגלל שער דולר נמוך במהלך השנה.

אבל, וזה אבל גדול, הבחירה להפסיק להשתמש בהחרגת שכר צריכה להיות בחירה מודעת ויש לציין זאת בפעם הראשונה שלא מחריגים שכר. לאחר מכן, לא ניתן להחריג שכר במשך 5 שנים. אז זהו בהחלט שיקול שיש לקחת לידי חשבון. אם אתם בטוחים שהמס הישראלי שלכם יהיה גבוה מהמס האמריקאי ב-5 שנים הקרובות, אז הייתי הולך על זיכוי מס זר, אבל לכל אחד יש את הנתונים והשיקולים שלו.

למי שמעוניין פרסמתי מחשבון שמשווה את שתי האופציות עבור שנה מסוימת. כאן ניתן להוריד את המחשבון לשנת 2015, כאן את המחשבון עבור 2016 וכאן עבור 2017.

סיכום

טוב, למדנו איך לדווח על זיכוי מס זר ב-5 צעדים קטנים. מי שצריך להגיש את הטופס בגין מס אלטרנטיבי (לינק לפוסט שנוגע בהסבר מי צריך), צריך לעשות את כל הסיפור הזה של טופס (או טפסי) 1116 גם עם המס האלטרנטיבי. ברגע שאכתוב את הפוסט על המס האלטרנטיבי, אציין איך למלא את טופס 1116 גם עבור המס האלטרנטיבי.

 



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

 

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.


אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל מידע הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

 

 

3 מחשבות על “סדרת מס ארה”ב (2017) – חלק 10e – זיכוי מס זר – העברת עודף זיכוי לשנים אחרות

  1. האם ניתן להחריג את השכר עד התקרה ועל השכר מעבר לתקרה לחשב זיכוי מס זר?
    מדובר בשכר גבוה של שכיר

    אהבתי

    1. נראה לי שעניתי לך במקום אחר, אך אענה גם כאן (כי זה רלוונטי לנושא של הפוסט):

      בהחלט, אולם במצב זה לרוב מומלץ לקחת מראש את כל זיכוי המס הזר.
      את יכולה לבדוק במחשבון שפרסמתי כאן, מה עדיף:
      אם תצטרכי עזרה במילוי המחשבון, אני כאן

      אהבתי

כתיבת תגובה