סדרת מס ארה”ב (2016) – חלק 10a – זיכוי מס זר

 

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

אני מזכיר לכולם שה-18 לאפריל 2017 הוא יום ההגשה הרשמי של דוח המס האמריקאי (Individual Tax Return). מי שאינו גר בארה”ב יש לו חודשיים נוספים בצורה אוטומטית, ומי שחושב שיצטרך עוד הארכה יגיש בקשה להארכה.

תזכורת: אזרח אמריקאי הגר בישראל, ברוב השנים לא ישלם מס לממשלת ארה”ב. יש שתי דרכים בהם דבר זה מתאפשר.

הדרך הראשונה היא להחריג את שכר העבודה (עד $100,800 לכל אחד לשנת 2015, $101,300 ב-2016 ו-$102,100 ב-2017), ובתנאי ששאר ההכנסות לא עולות על הניכוי הסטנדרטי והפטורים האישיים (משתנה כתלות בסטטוס ההגשה ומספר האנשים במשק הבית).

הדרך השנייה, היא לחשב כמה מס היינו משלמים לממשלת ארה”ב לו גרנו שם, ואז לקחת את כל המיסים ששילמנו לממשלת ישראל (ולא חסר 😉 ), ולבקש עליהם זיכוי אל מול מה שחייבים בארה”ב. במשכורות המגבוהות יותר בישראל משלמים יותר מס (במשכורות הנמוכות יש “יתרון” קל למס האמריקאי), ולכן דבר זה מאפשר הורדת חבות מס לאפס. כל זיכוי מס עודף מועבר לכיסוי מסים עד שנה אחורה ועד עשר שנים קדימה.

דוגמא: רווק בשנת 2016 שהרוויח 14,300 ש”ח ומעלה בישראל או רווקה שהרוויחה קרוב ל-15,000 ש"ח בחודש, יהיו חייבים לישראל יותר מס מארה”ב ולכן הזיכוי יאפשר להם לשלם אפס מס לארה”ב (ובנוסף ישמר להם זיכוי לשנים הבאות). אצל זוגות נשואים המגישים יחד הדבר מאוד תלוי באיך ההכנסה התפלגה בין בני הזוג.

אני לא ממליץ לאף אחד לקחת זיכוי מס עבור הכנסות גבוהות. ניתן בהחלט להחריג את השכר. דבר זה יותר פשוט ומוריד את ההכנסה לאפס ולכן גם המס הוא אפס. עם זאת זיכוי מס עודף, מאפשר העברת המס לשנים בהם אולי המס בארה”ב יהיה יותר גבוה. אך מילוי הטפסים לגבי זיכוי הוא טיפה ארוך (לפחות בפעם הראשונה שעושים זאת). כל אחד צריך לבחור לפי המשתנים האישיים שלו.

זיכוי מס זר – הקדמה

אם שילמת מסים זרים למדינה זרה על הכנסה זרה, ואתם חשופים למס אמריקאי על אותה הכנסה, אתם תוכלו לקחת את המס ששילמתם כזיכוי כנגד המס האמריקאי או כניכוי שמוריד את ההכנסה החייבת למס.

ברוב הגדול של המקרים, עדיף לקחת את המס הזר כזיכוי ולא כניכוי. בפוסט הזה נדבר על זיכוי בלבד.

ישנם החרגות בהם לא ניתן לקחת חלק מהמס כזיכוי אלא רק כניכוי. על מנת לדרוש מס כניכוי, צריך לוותר על הניכוי הסטנדרטי ולהגיש את הניכוי המפורט באמצעות schedule A. ההחרגות הינם:

  • שילמתם את המס למדינה שתומכת בטרור או שאין לארה”ב יחסים דיפלומטיים איתה.
  • ניכו לכם מס במקור על דיבידנדים מחברה זרה, כאשר לא החזקתם את המניה הרלוונטית את מספר הימים הדרוש. יפורט בפוסט הבא.
  • ניכו לכם מס במקור על הכנסה/רווח על נכס שהיה לכם שלא החזקתם את מספר הימים הדרוש.
  • הייתם מעורבים בחרם בינלאומי. יפורט בפוסט הבא (טוב, לא באמת 🙂 ).
  • שילמת מסים בהקשר של קניה או מכירה של דלק/גז וכו’.
  • שילמתם מסים על רווח שהיה בו עדכון בסיס (כלפי מעלה) מבחינת המס האמריקאי אך לא היה בו עדכון למעלה מבחינת המס הזר (wash sale לדוגמא).

המסים שניתן לקבל עליהם זיכוי הם מסי הכנסה. ניתן לקבל ניכוי על מסי רכוש (נדל”ן), אך זה דורש הגשת schedule A ובחירה בניכוי מפורט במקום ניכוי סטנדרטי. הסבר נרחב בהמשך.

הגבלה על זיכוי המס הזר. ישנו הגבלה על זיכוי המס הזר שניתן לקבל בשנה מסוימת. אם המסים הזרים שלכם עלו על ההגבלה ניתן להעביר את המס העודף אחורה עד שנה, וקדימה עד 10 שנים. הסבר נרחב בהמשך.

המרה משקלים לדולרים. עקרונית, כמו בהכנסה, צריך להמיר את תשלום המס משקלים לדולרים לפי היום שבו בוצע התשלום בפועל (אני מניח שזה אומר היום בו קיבלתם את המשכורת אם זה מס הכנסה על עבודה). אך כמו שציינתי לגבי ההמרה של ההכנסה לדולרים, אם שילמתם את המסים בצורה יחסית שווה במהלך השנה (כמו כל חודש), אז ניתן להשתמש בשער ההמרה הממוצע לאותה שנה עבור כל המס (3.997 עבור 2016). אם שילמתם מס חד פעמית (כגון מס על ריבית על פיקדון בבנק), אז פשוט תמירו את השקלים לדולרים לפי שער ההמרה של אותו יום.

החזר מס. אם אתם יודעים שאתם צפויים לקבל החזר מס מישראל, תחכו עם הגשת הדוח עד שתסגרו את העניינים מול מדינת ישראל (אבל לא מעבר להארכה אם קיבלתם). הזיכוי שתוכלו לקחת הוא לפי כמה מס הייתם חייבים לשלם, ולא כמה שילמתם בפועל.

אלו מסים ניתן לקחת כזיכוי

ברוב המקרים, המס צריך לעמוד ב-4 הכללים הללו על מנת שתוכלו לקחת אותו כזיכוי:

  1. המס צריך לחול עליך (ולא על בן הזוג הישראלי למשל)
  2. שילמתם את המס (זה שהעלמתם ממס הכנסה ישראל, לא אומר שתוכלו לדווח על הסכום הגבוה לארה”ב)
  3. המס צריך להיות החבות החוקית שלכם לאותה מדינה
  4. המס צריך להיות מס הכנסה (או מס שבא במקום מס הכנסה)

אין לי מושג מה זה מס שבא במקום מס הכנסה. אז לצורך העניין, אנחנו נתחשב רק במסי הכנסה. בואו ניכנס לעומק של 4 הכללים.

המס צריך לחול עליך

תוכלו לקחת כזיכוי רק מסים זרים שחלו עליכם ממדינה זרה. למשל, מס שהורד ישירות מהמשכורת נחשב שחל עליכם ישירות. לא תוכלו להעביר אליכם זכויות על מסים ששולמו על ידי אנשים אחרים. קיצר, רק מסים שאתם שילמתם.

מדינה זרה. ההגדרה של מדינה זרה כוללת כל מדינה זרה כולל הרשויות המקומיות (למשל בארה”ב יש מס פדרלי, מס של המדינה הספציפית שאתה גר בה (קליפורניה, ניו-ג'רזי וכו'), ולפעמים גם מס הכנסה של העיר). לא נראה לי שזה רלוונטי לישראל.

שילמתם את המס

תוכלו לקבל את הזיכוי רק אם שילמתם ממש את המס למדינה הזרה. עם זאת, יש מקרים מסוימים בהם תוכלו לקחת זיכוי גם אם לא שילמתם בעצמכם את המס.

הגשה משותפת. אם הגשתם כנשואים המגישים ביחד, תוכלו לקחת כזיכוי את סך המסים של בני הזוג.

הכנסה משותפת. אם חל מס הכנסה על הכנסה משותפת (אין את זה בישראל), צריך לחלק את המס בין בני הזוג לפי היחס בהכנסה שלהם. למשל, אם בן זוג אחד הרוויח 120,000 שקל והשני 80,000 שקל, ושילמתם ביחד 40,000 שקל במסים. אז הראשון יוכל לדווח ששילם 24,000 שקל של מס והשני 16,000 (לפי יחס ההכנסות שלהם). כאמור, בישראל חישוב המס הוא פרטני לכל אחד ולכן לא רלוונטי.

על הכנסות משותפות שלא תלויות בהכנסה (למשל, ריבית על פיקדון בבנק), החלוקה בין בני הזוג היא פשוט חצי-חצי. למשל ישראלי-אמריקאי הנשוי לישראלית, שבשנה מסוימת קיבלו ריבית מפיקדון של 10,000 שקל ושילמו 1,500 שקל מס, והוא מגיש כנשוי המגיש בנפרד, יוכל לקבל זיכוי רק על חצי מהמס (750 שקל). מצד שני הוא צריך לדווח רק על חצי מהריבית (כלומר, 5,000 שקל).

המס צריך להיות החבות החוקית

הסכום שתוכלו לקחת כזיכוי הוא לא בהכרח המס שניכו לכם במקור מהמשכורת. רק החבות האמיתית והחוקית (שגם שילמתם, כמובן) תוכלו לקבל כזיכוי.

החזר מס זר. אל תקחו זיכוי מס על סכומים ששילמתם אם בסבירות מסוימת תקבלו החזר על סכומים אלו.

למשל, יש מדינות שיש להם אמנת מס עם ארה”ב בהם אזרחים אמריקאיים משלמים מסים פחותים מאשר החוק באותה מדינה. עם זאת, המדינה מנכה במקור את המס המלא ואז האזרחים האמריקאיים צריכים להגיש בקשה להחזר. אז במקרים כאלו צריך לקחת כזיכוי את הסכום הנמוך, שכן היא החבות החוקית שלכם.

קבלת סובסידיה. מסים ששולמו למדינה זרה שמוחזרים אליכם בצורה של סובסידיה לא יכולים להיחשב לצורך הזיכוי. המושג סובסידיה היא כל הטבה כלכלית שהינה אישית (למשל, קבלת שירות ממשרד ממשלתי היא לא סובסידיה).  אני לא מכיר דוגמאות מישראל, אם אתם מכירים תרגישו חופשי לשתף בתגובות.

המס צריך להיות מס על הכנסה

מס זר נחשב מס על הכנסה אם הוא עומד בשני התנאים הבאים:

  1. זהו מס, כלומר שאתם חייבים לשלם אותו ואתם לא מקבלים שום הטבה כלכלית ספציפית בשל התשלום.
  2. המהות של המס דומה למהות של מס הכנסה האמריקאי (יש את זה ביותר לא ברור?)

בהקשר לתנאי השני, ייתכן ויש מסים שהמדינה הזרה מחילה, שארה”ב לא, או לחלופין המדינה הזרה מאפשרת ניכויים מסוימים שארה”ב אינה מתירה.

הטבה כלכלית ספציפית. ברוב המקרים, אתם קיבלתם הטבה כלכלית ספציפית מהמדינה הזרה, אם:

  1. ההטבה ניתנת לא בצורה שוויונית לכל מי שמשלם את המס.
  2. בהיעדר מס הכנסה, ההטבה ניתנת לא בצורה שוויונית עבור כל האוכלוסיה של המדינה.

הטבות כלכליות יכולות להיות:

  • טובין
  • שירותים
  • תשלומים מסוימים
  • זכויות שימוש במשאבים שהמדינה שולטת בהם
  • ויתור על חוב

כלומר, אם שילמתם “מס” ובתמורה למס קיבלתם הטבה שלא כולם מקבלים, זהו לא מס, ואתם לא יכולים לקבל עליו זיכוי בארה”ב.

תשלומים לפרישה, אבטלה, נכות. מס זר החל על היחיד על מנת לשלם תשלומי פרישה, זקנה, מוות, שארים, אבטלה, מחלה או אבדן כושר עבודה, או מטרות דומות, לא נחשב תשלום בשל הטבה כלכלית ספציפית, אם התשלום לא תלוי בגיל, תוחלת חיים, או מאפיינים אחרים של היחיד. עם זאת, לא ניתן להזדכות או לנכות מסי ביטוח לאומי ששולמו למדינה לה יש הסכם ביטוח סוציאלי עם ארה”ב.

לישראל אין הסכם ביטוח סוציאלי עם ארה”ב. לקריאה נוספת ראו את הפוסט שלי לגבי ביטוח לאומי כזיכוי מס זר.

על פי הפסקה לעיל, ביטוח לאומי הישראלי נחשב למס זר לפי דעתי. הדעות על כך בישראל שנויים במחלוקת, ורוב רואי החשבון מעדיפים להימנע מלקחת זיכוי על ביטוח לאומי (מס בריאות בכל מקרה לא נחשב לדעתי), כי בביקורת עלולים לשלול את זה, ואם הייתם חייבים מס בלי זה יחולו קנסות ופיגורים. עם זאת, יש רואה חשבון שיצא לי להתייעץ איתו, שהפירמה שלו מבקשת זיכוי מס על ביטוח לאומי. הוא טוען שבביקורות יש לו הצלחה של 50%. כרגע הוא מגיש תביעה בעניין בבית המשפט למס בארה”ב ובתקווה הוא יצור תקדים שיכול להיות משמעותי מאוד עבורנו. הוא כותב על זה בפירוט (באנגלית) כאן.

 

המשך

הפוסט הזה קצת מתארך, ויש לנו עוד הרבה נושאים לדון עליהם, וכמובן שצריך למלא את הטופס המתאים. בנוסף, צריך להסביר כיצד ניתן להעביר את הזיכויים הללו קדימה (ואחורה במקרים מסוימים). החשיבות של העברת הזיכוי קדימה, היא בשביל שנים בהם יש להם הכנסות שלא ממוסות בישראל אך כן ממוסות בארה”ב (שכירות, קרן השתלמות) או שהמס בארה”ב יותר גבוה מהמס בישראל (פנסיה).

 



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.



אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ”ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג”ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.

 

26 מחשבות על “סדרת מס ארה”ב (2016) – חלק 10a – זיכוי מס זר

    1. שלום דב

      היות ואתה אורח בבלוג שלי, אני מרגיש בנוח לבקש ממך שתי דברים:

      1) להביא סימוכין לדברים שאתה כותב. בעיניי מה שכתבת זו דעה. אני הבאתי חוות דעת מרו"ח שמתעסק בזה כל היום, וכמו כן גם הזהרתי שזה שנוי במחלוקת ונמצא כרגע ב-Tax Court. לא יודע מה מטעה בדברים שכתבתי. נראה שאתה לא קורא את דבריי עד הסוף לפני שאתה מגיב.

      2) לא לכתוב דברים שאינם רלוונטיים לדיון. מילות גנאי בין היתר. הם לא תורמים שום דבר לדיון. הזהות שלי ורשימת ה- qualifications גם לא תתרום שום דבר לדיון. לצורך העניין אני כותב בכל פוסט שאני לא רואה חשבון או יועץ מס, והקוראים שלי יכולים להחליט בעצמם אם להסתמך על הדברים שאני כותב או לא.

      אני לא אוהב לעשות את זה ולא עשיתי עד כה, אך אם ארגיש שאתה לא תורם לדיון, לא אהסס לחסום אותך מלהגיב אצלי בבלוג. אני מרגיש שיש לך מה להגיד ואפילו שהידע שלך עשוי להיות לעזר להרבה מהקוראים, אך אני מבקש שתעשה זאת בצורה מסודרת ומכובדת. לפרסם פוסט לוקח לי הרבה זמן ומאמץ, ולך לוקח שתי דקות לכתוב תגובה ללא הסבר.

      אהבתי

        1. אבי – יש כאן עניין כללי שלא העלתי. שום אדם שמתמצא בנושא לא מעיז לגשת לעניין בלי ידע עמוק וניסיון רב בנושא ומבין אלה אין אחד שינסה למלאה את הטפסים ללא תוכנה מתאימה. לכן כתבתי ל"מתורגמן הפיננסי" שימליץ על TurboTax for Personal & Business – שהינה האפליקציה הפופלרית בעולם מסוגה ועולה בערך 100 דולר (אני משתמש ב-TurboTax משנת 1986). אם אחרי שקנית את התוכנה ויש לך הכנסה לא זניחה מעבר לשכר של שכיר, ואתה מצליח למלא את הדו"ח השנתי לעצמך, אני שולך לך צ'ק בסכום העלות!
          עכשו עם מי העם?

          אהבתי

      1. לדאבוני הגבת כפי שמגיב מי שנתפס בעברה. סימוכין? מי אמר לך את זה? מה ברקע המקצועי שלו/שלה? הצלחה של 50%" – השתגעת? שום יועץ מס סביר לא ימליץ על צעד שנכשל יותר מאחוז או שניים; כישלון משמעותו כנס כבד ו הכי חשוב – תשומת לב אדירה לכל פרט אחר שהוגש!! ואולי תגיב אתה לעניין; איך מס שבארה"ב לא היה נחשב למס הכנסה יכול להיחשב כמס לצורך קיזוז?? אני יכול להטיח לך שאם יש ממש בתביעה (ותביעה איננה מוכיחה דבר…) אז יש במצב המוצג נתונים במעבר לעובדה הפשוטה ששולם תשלום לביטוח לאומי. תן לי 10 דקות על הטלפון עם היועץ הזה ואני אסביר לך למה הוא התכוון. בכל אופן העניין אינו "שנוי במחלוקת"; בענייני מס – – כבכל עניין משפטי – – "שנוי במחלוקת" משמעותו מחלוקת בין גופים מחליטים ולא בין אנשים שמחליפים דעות. גם בזה אתה כנראה לא מתמצה.
        את מילות הגנאי הרווחת די והותר. נתת עצות "עשה והימנע" שיכולות להוביל לחשד של עבירה פלילית.
        לפי מה שאני קורא הקוראים הם תמימים חסרי ידע שחושבים (בטעות) שאתה בעל ידע.
        אנא – הדבר המסודר ומכובד החשוב ביותר שנתן לעשות בעניין זה הוא נסיגה מלאה ומידית שלך מהתחביב המוזר שבחרת בזה שאתה נותן יעוץ טועה ומטעה.
        אם אתה מאמין במה שאתה עושה למה שלא תגלה את זהותך? אתה פוחד שאפנה לרשויות? אם כן, אתה צודק!

        אהבתי

        1. אתה מוזמן לפנות לרשויות.
          דב: "אדוני השוטר/חוקר מטעם IRS, ברצוני לדווח על פשע."
          שוטר/חוקר: "כן?"
          דב: "יש מישהו שמתרגם את החוברות הסברים של ה-IRS לעברית ומפרסם את זה באינטרנט"
          שוטר/חוקר: "אממממ…. אוקיי… מה הפשע?"
          דב: "הוא מנצל ישראלים תמימים ומשכנע אותם להגיש בעצמם את הדוחות במקום להשתמש ב-TurboTax"
          שוטר:
          דב: " נו, תפעילו את האלגוריתם החכם שלכם לזיהוי IP. הוא עושה את זה באנונימיות ומסרב להיחשף"
          שוטר:
          דב: "הוא כותב דברים שלדעתי לא נכונים, למה אתם לא ממהרים?"

          עכשיו ברצינות, נראה לי שאתה לא מבין מה אני עושה כאן בבלוג. אני לא ממציא שום דבר. כל דבר שכתבתי מופיע בהנחיות של ה-IRS.
          מתוך Publication 514:

          Pension, unemployment, and disability
          fund payments. A foreign tax imposed on an
          individual to pay for retirement, old­age, death,
          survivor, unemployment, illness, or disability
          benefits, or for substantially similar purposes, is
          not payment for a specific economic benefit if
          the amount of the tax does not depend on the
          age, life expectancy, or similar characteristics
          of that individual.
          No deduction or credit is allowed, however,
          for social security taxes paid or accrued to a foreign
          country with which the United States has a
          social security agreement. For more information
          about these agreements, see Pub. 54.

          אם כבר אני טעיתי כשהשתמשתי במושג של "שנוי במחלוקת" כי הדברים שכתובים מאוד ברורים. השניות במחלוקת נובעת מכך שיש מבקרים של ה-IRS שלא מאפשרים את הזיכוי הזה, ולכן זה הלך ל-Tax Court, לא כי מישהו המציא את הדבר הזה.
          כמו כן לא נתתי עצות "עשה והימנע" אלא יותר כמו "לפי ההנחיות זה מותר, אבל אולי כדאי לחכות ששופט פדרלי יאשר את זה".
          לגבי היועץ מדובר ברו"ח אמריקאי ואני קישרתי בבלוג למאמר שהוא כתב על זה. אבל שוב, הוא לא המציא שום דבר, הכל כתוב בהנחיות.

          "תשומת לב אדירה לכל פרט אחר שהוגש" לא צריך להפחיד אותך אם אתה לא מסתיר משהו. נכון ביקורת של ה-IRS זה אף פעם לא דבר נחמד, אבל זה לא סיבה לוותר על זיכויים וניכויים שמגיעים לך.

          ועכשיו באמת ברצינות, אתה ממשיך לכתוב בצורה לא מכובדת, והוספת חטא על פשע והחלטת לזלזל גם בקוראים שלי. אתה כבר לא מוזמן להגיב פה בבלוג שלי.

          אהבתי

  1. מתורגמן יקר, מעריך מאוד את עבודתך ואת זמנך וקורא בשקיקה כל פוסט. הידע שאתה מפגין הוא יסודי ומרשים בפרט למי שזה לא מקצועו.
    כדאי להתעלם ממי שכנראה מפריע לו שאתה מנגיש את החומר בצורה כל כך מקצועית

    אהבתי

  2. לגבי ביטוח לאומי ומס בריאות, דיברתי עם רו"ח אמירקאי שאמר שביטוח לאומי בד"כ לא אבל מס בריאות שיש כאלה שכן לוקחים. אם יש לי חוב 0 בסופו של דבר, אולי עדיף לא לקחת. מצד שני, אפילו אם מבקר יגיד שלא מתאים, עדייו לא הייתי חייב כלום, ואם אין ביקורת, יש לי carry forward לשנה אחרת?

    אהבתי

    1. האם רו"ח הסביר לך למה זה ולא זה?
      לפי ההנחיות של טופס 1116, זה נראה לי ברור שהכוונה לביטוח לאומי. ראה עוד כאן.

      הבעיה של הביקורת היא לא בשנה שיש carry forward אלא בשנה בה אתה משתמש ב-carry forward, שכן זה נראה כמו שנה שמגדילה את הסיכוי לביקורת ולרוב זה יהיה שנה עם הכנסות פטורות גדולות מהרגיל (פיצויים פטורים, לדוגמא).

      אהבתי

  3. אני לא מבין למה אתה חושב שמס בריאות לא נחשב מס לצורך זה. גם כאן זה מס שצריך לשלם ולא מקבלים economic benefit כי כל אחד משלם אחוז מהמשכורת שלו ומקבל בדיוק אותו ביטוח. אשמח אם תרחיב.

    אהבתי

    1. האמת שאתה צודק. מצד שני, המינוח בהנחיות מתייחס רק לביטוח לאומי (כתוב שם תשלום לצורך פנסיה, נכות וכו') ולא מצוין בריאות.

      החוקיות של זה בכל מקרה נבחנת מול בית משפט למיסוי, אז אני מניח שנדע ב-X השנים הקרובות תשובה וודאית.

      בכל מקרה, הייתי מפריד בין הסכומים לשורות נפרדות בשורה 8 של טופס 1116. וכמובן לתעד הכל בגליון גוגל/אקסל ולהתכונן נפשית לאפשרות שמבקר יהפוך/יבטל את ההוספה הזו.

      אהבתי

כתיבת תגובה