סדרת מס ארה”ב (2019) – חלק 12 – מה??? ה-IRS ישלמו לי? (או החזר מס בגין ילדים)

הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

רובכם שמעו בצורה כזו או אחרת על זה שאפשר “להתעשר” על חשבון ממשלת ארה”ב. כל מה שצריך לעשות זה:

  1. להיות אמריקאי
  2. להביא לעולם ילדים אמריקאיים (או להפוך אותם לכאלה אחרי הלידה)
  3. לדאוג שלא יעברו את גיל 17 😉
  4. להגיש דוחות שנתיים ל-IRS

על כל ילד אמריקאי מתחת לגיל 17 ניתן לקבל בחזרה עד $1,400 בשנה. ישנם הרבה משתנים שעלולים להשפיע על הסכום הסופי ובינהם: ההכנסה שלכם וחבות מס במידה ויש לכם באותה שנה.

הזיכוי הנ”ל מחולק לשתיים:

  • זיכוי מס בגין ילדים (Child Tax Credit) – נועד לקזז חבות מס, את הזיכוי הזה מחשבים ומזינים בשורה 13a של טופס 1040, באם יש יתרה של זיכוי זה מעל המס המתחייב אזי ניתן לבקש,
  • החזר מס בגין ילדים (Additional Child Tax Credit), אם יש יתרה ועומדים בתנאים מסוימים שיפורטו, ניתן לקבל את היתרה כהחזר מס. בהנחה ואין לכם חבות מס, זה יכול להגיע ל-$1,400 לילד. את החישוב מבצעים באמצעות גליון 8812 ומזינים את התוצאה בשורה 18b של טופס 1040.

פוסט זה נוגע לשנת המס 2019, שצריך לדווח בגינו עד יולי 2020. אם ברצונכם לראות את הפוסט הנוגע לשנת המס 2018, תיגשו לכאן.

אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.

 

תזכורת לחידושים מהשנים 2016-2015

  1. החל מ-2018 ITIN כבר לא מזכה בזיכוי מס הזה אלא רק SSN בלבד. למי שיש ילד בעל ITIN יוכל לקבל את הזיכוי של $500 בגין תלויים נוספים.
  2. החל משנת 2016 צריך שכל מספרי הזיהוי יהיו מוסדרים עד לתאריך ההגשה החוקי (כולל הארכות). אם הילד מקבל את מספר הזיהוי (SSN) לאחר תאריך ההגשה (כולל הארכות), אזי לא ניתן לבקש עבורו את הזיכוי, ובמיוחד לא ניתן לעשות הגשות רטרואקטיביות לשלוש שנים אחרונות כפי שהיה נהוג בעבר.
  3. לא רלוונטי כבר, אבל מי שמבקש החזר מס בגין ילדים לא יוכל לקבל אותו לפני ה-15 לפברואר 2020 (שכבר עבר), מכיוון וה-IRS רוצים לוודא שלא מדובר בתרמית, וזה נותן להם מספיק זמן לעשות כן.
  4. אם אתם מבקשים את הזיכוי/החזר למרות שאתם לא זכאים אליו יוכלו למנוע ממכם לבקש זיכוי זה בעתיד למשך שנתיים או עשר שנים (תלוי בחומרה). שנתיים באם מדובר שהתעלמות מכוונת, ועשר שנים אם מדובר בתרמית. ייתכן וגם יחייבו אתכם בקנס. אז תקראו היטב את הפוסט הזה כדי לראות אם אתם זכאים.
  5. לצערי (ולצערכם) החל משנת 2015 מי שמחריג את הכנסתו באמצעות טופס 2555 או 2555EZ אינו יכול לקבל החזר מס בגין ילדים. כלומר, רק מי שלא החריג שכר (וכנראה לקח זיכוי מס זר), יכול לקבל כסף בחזרה. עבור מי שהחריג שכר, ניתן עדיין להשתמש בזיכוי רק בשביל לכסות מס מתחייב.

שימו לב: ישנם מצבים שלילד יש רק הורה אחד אמריקאי ומוציאים לו אזרחות שמגיעה לו בזכות הסבא ולא ההורה, אזי הילד נחשב אמריקאי רק מהרגע שהוצאה לו האזרחות. בכל מצב אחר (שני ההורים אמריקאיים או שרק אחד אמריקאי אבל גר בארה”ב תקופה מסוימת) הילד נחשב אמריקאי מלידה (עדיין צריך להסדיר לו תעודת אזרחות ולהוציא לו מס’ SSN ועד אז לא ניתן לקבל את הזיכוי/החזר).

מיהו ילד מזכה לצורך הזיכוי?

ילד העומד בתנאים הבאים הוא מזכה לצורך לזיכוי:

  1. הוא בנכם, בתכם, ילד חורג, ילד אמנה, אחיכם, אחותכם, אחיכם החורג, אחותכם החורגת, חצי אח, חצי אחות, או צאצא של כל אחד מהנ”ל (לדוגמא, הנכד שלכם, אחיינית או אחיין).
  2. היה מתחת לגיל 17 בסוף 2019.
  3. לא סיפק לעצמו יותר מחצי מחייתו לשנת 2019.
  4. גר אתכם יותר מחצי שנת 2019 (ראו חריגים בהמשך).
  5. הילד מדווח כתלוי שלכם בדוח 1040.
  6. הילד אינו מגיש דוח המוגש במשותף לשנה, אלא רק אם הגיש כדי לקבל החזר מס של מסים שנוכו לו במקור.
  7. היה אזרח אמריקאי, בעל לאום אמריקאי (למשל שגר באחת המושבות של ארה”ב), או תושב אמריקאי. אם הילד היה מאומץ, ראו את ההסבר בהמשך.

תזכורת: עבור כל ילד כזה (הנקרא qualifying child), אתם סימנתם את התיבה בעמודה (4) של הטבלה בעמוד הראשון של טופס 1040 בו פירטתם את השמות וה-SSN של הילדים שלכם.

דוגמא 1: הבן שלכם הגיע לגיל 17 ב-30 לדצמבר, 2019. הוא אזרח אמריקאי, ודיווחתם עליו כתלוי שלכם בדוח 1040. הבן שלכם אינו זכאי לזיכוי משום שלא היה מתחת לגיל 17 בסוף שנת 2019 (גם אם נולד ב-31 לדצמבר הוא אינו זכאי).

דוגמא 2: הילד נולד במהלך 2019, כאשר רק אחד ההורים אזרח אמריקאי. ההורה הזה אינו עומד בדרישת המינימום למגורים בארה”ב לצורך העברת אזרחות לילדיו. עם זאת הסבא של הילד (ההורה של האזרח האמריקאי), כן גר את מספר השנים הדרוש. הילד יכול לקבל את האזרחות בזכות הסבא (שימו לב שההורה של הילד עדיין חייב להיות אזרח בעצמו). עם זאת, את האזרחות הוציאו רק ב-2020 (משום שבמצב זה צריך לטוס לארה”ב לביצוע ההליך, ולא ניתן לבצעו בארץ). על שנת 2019 לא ניתן לבקש החזר/זיכוי מס בגין הילד הזה. על דוח המס של 2020 כבר ניתן יהיה לקבל בתנאי ולילד היה SSN עד לתאריך ההגשה (כולל הארכות) של דוח 2020 (אי שם באפריל 2021).

אני יכול לראות שנושא זה יעורר עניין. על איך קיבלתי אזרחות אמריקאית עבור הבן שלי בשיטת הסבא, בפוסט עתידי.

בנוסף, התנאים לקבלת $500 נוספים בגין מענק הקורונה החד פעמי, הם זהים לתנאים לקבלת החזר המס הזה.

ישנם ילדים שיכולים להיות תלויים שלכם אך לא זכאים לזיכוי. מי שזכאי לזיכוי הוא רק אזרח, תושב או מי שגר במושבות של ארה”ב. על מנת להיחשב תושב, הילד לרוב יצטרך לעמוד בתנאי נוכחות מינימלית בארה”ב (Substantial Presence Test).

מהו תנאי נוכחות מינימלי?

על מנת להיחשב תושב לצרכי מס, יש להיות נוכח בארה”ב בשתי תנאי הזמן הבאים:

  1. מינימום 31 יום בשנת המס הרלוונטית, וכן
  2. 183 יום בתקופה של 3 השנים האחרונות לפי החישוב הבא:
    • כל הימים בשנת המס הרלוונטית
    • 1/3 מהימים בשנת המס הקודמת
    • 1/6 מהימים בשנת המס החלה שנתיים לפני שנת המס הרלוונטית

אנשים עם ויזות מסוג A, G, J, Q, F, M או ספורטאים הבאים להתחרות בתחרות לצרכי צדקה, לא יחשיבו את ימי השהות שלהם.

יום ההגעה ויום העזיבה נחשבים לימים מלאים. עם זאת מי שרק עושה “קונקשן” בארה”ב ונמצא פחות מ-24 שעות לא יחשיב את הימים הללו. כמו כן, מי שנשאר בארה”ב בגלל מחלה שפיתח בזמן ביקור ולא יכול לטוס מפאת המחלה, לא יחשיב את הימים מהיום שחלה.

ישנם עוד חריגים, מי שמעניין יוכל לקרוא עוד (באנגלית) כאן.

ילד מאומץ. ילד מאומץ נחשב לילד שלכם לכל דבר ועניין. אם אתם אזרחים אמריקאיים, או גרים באחת המושבות האמריקאיות, וילדכם המאומץ גר איתכם כל השנה כחלק ממשק הבית, הילד עומד בתנאי מס’ 7 לעיל על מנת להיות זכאי לזיכוי בגין ילדים.

החרגה לזמן מגורים. אם ילדכם נולד או נפטר בשנת 2019 וביתו היה ביתכם, הוא נחשב שגר אתכם יותר מחצי שנת 2019. חיסורים זמניים בגין מקרים מיוחדים, כגון, בית ספר, נופש, עסקים, טיפול רפואי, שירות צבאי, או כליאה במתקן נוער, נחשבים כזמן שהילד גר אתכם.

יש גם החרגות לילדים חטופים וילדים להורים גרושים או פרודים. צריך לראות את ההנחיות לגבי מקרים אלו בהנחיות למי נחשב תלוי בטופס 1040. אני כתבתי על זה כאן.

ילד מזכה של יותר מאדם אחד.  ישנו כלל מיוחד אם ילדכם הוא ילד מזכה לצורך הזיכוי של יותר מאדם אחד. גם כאן יש לפנות להנחיות של טופס 1040 כדי לראות מה עושים.

הגבלת הזיכוי

לפני שניכנס לחוקים הנוגעים להגבלת הזיכוי, אנחנו צריכים ללמוד הגדרה חדשה, והיא – MAGI – Modified Adjusted Gross Income – הכנסה גולמית מתואמת ומתואמת שוב (באמת שלא מצאתי תרגום טוב יותר).

MAGI

ה-MAGI לצורך זיכוי בגין ילדים הוא ה-AGI שלכם (שורה 8b בטופס 1040) בתוספת הסכומים הבאים (רשמתי רק מה שרלוונטי לישראלים):

  • כל סכום משורה 45 או שורה 50 של טופס 2555 הנוגע להחרגת שכר

בעצם, ה-MAGI הוא מה שהרווחתם כולל השכר (שאולי) החרגתם. אם לא החרגתם שכר אז ה-MAGI שווה ל-AGI שלכם.

כפי שאמרתי לעיל, גודל הזיכוי תלוי בהרבה משתנים אבל יכול להגיע עד ל-$2000 לילד. יש להקטין את ה-$2000 עבור כל ילד אם אחד מהבאים מתקיים:

  1. אם הערך בשורה 12b של טופס 1040 (קרי, המס המתחייב שלכם – לפני שימוש בזיכוי מס זר) הוא פחות מערך הזיכוי. כלומר הזיכוי רק מקטין מס שחייבים. כמובן שגם זיכוי מס זר מקטין/מבטל את המס שחייבים. עם זאת, תוכלו לקבל את ההפרש כהחזר מס. ראו בהמשך.
  2. אם ה-MAGI שלכם גדול מהערכים הבאים לפי סטטוס הגשה:
    • נשואים המגישים ביחד – $400,000
    • כל השאר – $200,000

את חישוב ההגבלה מחשבים בגליונות שנעבור עליהם בהמשך.

חישוב הזיכוי

על מנת שלא נסתבך עם תרגום של עוד טפסים, וחישובים שעלולים להוביל לטעויות, בניתי עוד גליון חישוב גם למטרת הזיכוי הנ”ל וגם לזיכוי בגין טיפול בילדים.

את הגליון ניתן להוריד בלינק הבא (לחצו על התמונה או כאן):

goog-calc-ctc

כרגיל יש להעתיק את הגליון אליכם על ידי לחיצה על Make a Copy:

google-sheet-copy

הגליון לחישוב זיכוי/החזר מס בגין ילדים נראה כך:

ctc-calc

הגליון לחישוב זיכוי בגין טיפול בילדים נראה כך:

cdcc - calc

כרגיל, יש למלא רק את השדות הכתומים. בסוף כל חישוב, הגליון מסביר לאיזה שורה בטופס 1040 יש להעתיק את התוצאה.

לבעלי 3 ילדים או יותר ישנו חישוב עזר שעלול להפחית מהחזר המס בגין ילדים, אך לרוב הישראלים אין מה לדאוג בעניין זה (מדובר בשורות 7-10 של גליון 8812). אם יש לכם חשש שיש לכם מה למלא בשורות 7-10 אז תפנו לייעוץ או תשאלו אותי בתגובות.

אם לא שירתתם בצבא האמריקאי בשנת המס, אין לכם מה למלא ב-notaxable combat pay.

מה צריך לצרף לדוח?

מי שרק מקטין את חבות המס שלו באמצעות הזיכוי, לא צריך לצרף דבר לדוח. יש לשמור את החישובים למקרה של ביקורת על ידי ה-IRS.

מי שמבקש החזר מס בגין ילדים, צריך לצרף את גליון 8812.

כפי שנאמר למעלה מהיום זכאים להחזר המס רק ילדים שיש להם SSN (לא ITIN, ATIN או אחרים). הנה הלינק שוב:

google-sheet-link

מה לעזאזל עושים אם תכננתי לעשות החרגת שכר?

החל משנת 2015 לא ניתן לקבל החזר אם מחריגים שכר עבודה. כלומר, רק מי שמבקש זיכוי מס זר יכול לקבל החזר. את הזיכוי ניתן לקבל גם אם מחריגים שכר, אך זה רק יקטין לכם חבות מס ולא תקבלו כסף לכיס/בנק (וחבל…).

כפי שאמרתי בעבר, זיכוי מס זר רצוי לבקש רק במידה והוא עולה על חבות המס האמריקאית שלכם. לרווקים, בשנת 2019 נקודת שיווי המשקל הייתה על משכורת של כ-12,340 ש”ח (לפי שער המרה ממוצע של 3.563), לרווקות 13,520 ש"ח. כלומר, בשכר נמוך מזה חבות המס האמריקאית גדולה מהישראלית ולכן (בהיעדר אופציה אחרת) עדיף להחריג שכר, ובשכר גבוה מזה, חבות המס בישראל גדולה ולמי שאין בעיה עם טופסולוגיה עדיף לקחת זיכוי מס זר ולהעביר את העודף לשנים הבאות.

עם זאת, לרוב מי שמבקש זיכוי מס בגיל ילדים, הם נשואים וכאן יותר קשה לחשב איפה בדיוק נקודת שיווי המשקל, משום שבישראל המיסוי הוא פרטני (עם כמה התאמות קלות לזוגות נשואים), ובארה"ב המיסוי יכול להיות משותף או פרטני. בכל מקרה תלכו למחשבון המס שלי (הלינק הוא לפוסט המסביר את המחשבון ובו יש לינק למחשבון עצמו) כדי להזין את הפרטים שלכם ולראות אם משתלם לכם לעשות זיכוי מס זר על מנת לקבל החזר מס בגין ילדים. המזל הוא שכבר בינואר אנחנו יודעים כמה מס שילמנו לישראל, ויש לנו עד אפריל לעשות חישובים ולראות מה כדאי לנו.

הסבר על בקשת זיכוי מס זר ניתן למצוא כאן (5 פוסטים מרתקים!!! 😉 ).

ייתכן וכדאי לנו לא להחריג שכר ולקחת זיכוי מס זר, ואז באמצעות זיכוי מס בגין ילדים להקטין את חבות המס ל-0, ואז מה שנשאר מהזיכוי מתקבל כהחזר. לדוגמא: הזוג שילם מסים בישראל על סך $5,000 וחבות המס לארה”ב עומדת על $6,000. לזוג יש שתי ילדים עם אזרחות אמריקאית. הזוג ביצע חישוב וגילה שיכול לקבל $4,000 כזיכוי שמתוכם $2,800 יקבלו כהחזר מס לכיס. הם ינצלו $1,000 כדי להקטין את ההפרש בין המס ששולם בישראל למס המתחייב בארה”ב. ואז יוכלו לקבל $2,800 כהחזר מס (מתוך $3,000 שנותרו).

אזהרה!!! ההחלטה לעבור מהחרגת שכר לזיכוי מס זר היא משמעותית. לאחר קבלת החלטה זו (שיש לצרף הצהרה לדוח שאתם מבצעים החלטה זו במודע), לא ניתן לחזור להחרגת שכר במשך 5 שנים. לכן יש לתכנן קדימה, ולוודא (עד כמה שניתן) שב-5 השנים הקרובות (לפחות) ההפרש (אחרי זיכויים/החזרים) יהיה לטובתכם.

סיכום

  • אתם יכולים לקבל מה-IRS עד $2,000 זיכוי מס עבור כל ילד הקטן מגיל 17 (בדיקת הגיל נעשית ביום האחרון של שנת המס), כאשר מתוך ה-$2,000 ניתן לקבל כהחזר מס עד $1,400.
  • ההחזר מתקבל במידה והזיכוי בגין ילדים גדול מהחוב שלכם ל-IRS באותה שנה.
  • בגלל שאני טוען שברוב השנים לא תהיה לכם חבות מס לארה”ב, תוכלו לנצל זכאות זאת במלואה (בתנאי שאתם לא מרוויחים יותר מ-$400,000 בשנה כזוג או $200,000 כראש אב בית).
  • החל משנת המס 2015 לא ניתן לקבל את ההחזר אם מחריגים שכר עבודה מההכנסה שלכם. כלומר, רק מי שמשתמש בזיכוי מס זר כדי להקטין את חבות המס שלו יכול לקבל את ההחזר.
  • החל מ-2018 חייב שלכל הילדים יהיה SSN (ולא ITIN).

בחלק ב – נראה מילוי ידני של הטפסים שיעזור לנו להבין את ה-Flow של החישוב מטפסי העזר של זיכוי בגין ילדים ועד לציון של החזר מס בטופס 1040.



הזן את כתובת המייל שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.


אם אתם מעוניינים לעזור במימון האתר, תשקלו להירשם לאחד השירותים האינטרנטיים הבאים שיעזרו לכם להוזיל את הקניות באינטרנט שלכם: Ebates, Honey. לקריאה נוספת ראו כאן

אם יש לכם שאלות פרטניות בנוגע למצבכם האישי מבחינת מס ארה"ב, תוכלו לפרסם אותו כאן בתגובות ותקבלו מענה ממני. השימוש בתשובה שאתן לכם הוא על אחריותכם בלבד.


אזהרה: אני איני רואה חשבון אמריקאי וגם לא רואה חשבון ישראלי. אני גם לא יועץ מס באף אחת מהמדינות הנ"ל (גם לא באף מדינה אחרת). את כל המידע שאני מספק כאן אני למדתי בעצמי תוך התייעצות חד פעמית עם רואה חשבון ועם אנשים אחרים המגישים בעצמם. חוק המס האמריקאי הוא חוק סבוך נורא, והמצבים שאתאר כאן הם יחסית פשוטים – הכנסה כשכיר, רווח הון על מניות, דיבידנדים, ריבית מהבנק/אג"ח, הכנסה משכירות (שלא כחלק מעסק). אם אתם בעלי עסק/עצמאים, אתם יכולים להשליך חלק מהדברים שיכתבו כאן על המצב שלכם, אך כרגע לא אעסוק בדיווח עבור בעלי עסקים. מילוי הדוחות דורש ידע שתוכלו לקבלו כאן בחינם, אך השימוש בו הוא על אחריותכם בלבד. באופן כללי, לא מומלץ להסתמך על בלוגים רנדומליים ברשת.
בהתאם לדרישות בחוזר 230 של ה-IRS, אני מתריע בפניכם, שכל מידע הנוגע לענייני מס פדרלי בארה"ב המובא בתקשורת זו, כולל כל לינק או צרופה, לא נכתב על מנת שתוכלו (א) להימנע ממסים שאתם חייבים להם על פי דין כולל קנסות, או (ב) לקדם, לשווק, או להמליץ לכל אדם אחר לגבי כל עניין או עסקה המובא בתקשורת זו.

 

22 מחשבות על “סדרת מס ארה”ב (2019) – חלק 12 – מה??? ה-IRS ישלמו לי? (או החזר מס בגין ילדים)

  1. היי מתרגם פיננסי יקר,
    התחלתי להשתמש פעם ראשונה ב OLT, 2 שאלות :
    אני רוצה לקבל החזר מס עבור הילדים שלי באתר יש 2 שאלות מבלבלות
    1.Do you wish to claim this dependent for Child Tax Credit?
    2.Do you want to claim this person for EIC?

    אני מניח שאחד מתייחס לזיכוי ואחד להחזר אבל לא בטוח, איך להשלים?

    ושאלת קיטבג : האתר מגיש את הטופס ישירות ל IRS בלי הדפסות , דואר וכאלו, נכון ?
    תודה על כל העזרה !!

    אהבתי

    1. בהנחה והילדים אמריקאיים ואתם גרים בישראל:
      1. כן
      2. לא

      1. מדבר על החזר מס בגין ילדים ו-2 מדבר על מס הכנסה שלילי שתקף רק לתושבי ארה"ב בעלי הכנסות נמוכות.

      לגבי הקיטבג: אכן צודק. ועדיף לשאול מאשר לנחש 🙂
      חריג קטן: אם מעולם לא הגשת, ייתכן ואין עליך מידע במערכת לאמת, ולכן OLT יצהירו שאתה צריך להדפיס ולשלוח בדואר.

      אהבתי

  2. שלום ושוב תודה גדולה לך על הבלוג המדהים.

    שאלה בסיטואציה ייחודית :
    הילדים שלנו זכאים לאזרחות מכח ההורים( אשתי נולדה בארהב ואני בעל אזרחות).
    אנחנו בתהליך הוצאת אזרחות לילדים וssn לילדים.( ללא צורך בטיסה כמובן).
    כמוכ זאת הפעם הראשונה בה אנחנו מגישים דוחות לארהב( לכן כל השאלות שאתה רואה ממני לאחרונה 🤒) כולל תהליך גילוי מרצון.
    האם במסגרת הגשת הגילוי מרצון על 3 השנים הקודמות אוכל לקבל זיכוי והחזר מס עבוד ילדים( כמובן ברגע שאקבל את הssn שלהם? )

    אהבתי

    1. אתה לא יכול לקבל את החזר המס לילדים על שנים בהם לא היה להם SSN בתאריך ההגשה הרשמי (כולל הארכות).
      אם תגיש הארכה לדוח של 2020 ותקבל את ה-SSN לפני ה-15 לאוקטובר, תוכל לקבל עבור 2020 (וגם את מענק הקורונה בגינם).

      אהבתי

  3. שלום יעקב ותודה על המידע הרב והשימושי.
    לפי מה שאני מבין מהבלוג, אם בני נולד בשנת 2020 ונכון להיום אין לו SSN, לא אוכל לקבל עבורו את החזר מס בגין שנת 2020? כלומר, אין התחשבות במועד הגשת דוחות המס?

    שאלה נוספת, שמעתי שההנחיות עודכנו כך שמי שמגיע לארה"ב בשביל לעשות אזרחות לפי חוק הסבא, צריך לשהות בארה"ב שבועיים לפני קבלת האזרחות, מכיר כזה דבר?

    תודה רבה,
    חיים

    אהבתי

    1. אם הילד שלך צריך לעשות אזרחות לפי חוק הסבא, אז הוא לא זכאי לאזרחות מלידה, אז הוא עדיין לא אזרח, אז הוא לא זכאי בכל מקרה להחזר מס.
      אם וכאשר תלכו לאזרח אותו, אז רק החל מאותה שנה יהיה זכאי, ורק בתנאי שהSSN הוצא לפני תאריך הגשת הדוח כולל הארכות.

      לגבי שהות שבועיים, אני מעריך שזה קשור לחובת בידוד שיש למי שמגיע לארה"ב ואינו מחוסן. לא השתנו החוקים שנוגעים לחוק הסבא.

      אהבתי

  4. היי יעקב היקר
    תודה על עבודה מדהימה!
    בגליון לחישוב זיכוי בגין ילדים בשורה 11 של הגליון (שורה 10 שלך – אם שורה 3 גדול משורה 9, ההפרש בינהם זה הזיכוי) חישבת בנוסחה לפי תא C2, ואם אני לא טועה צריך להיות לפי C4 (במקרה שחלק מהילדים מעל 17).
    יש גליון לחישוב לשנת 2020?

    אהבתי

  5. מה תדע להחכים אותנו על התכנית החדשה Advance Child Tax Credit?
    בכלי תקשורת שונים הריעו בשמחה שגם ארה"ב נותנת קצבאות ילדים.

    לכאורה, שם התוכנית מלמד שהיא רק מקדמה על חשבון הCTC הרגיל.
    מצד שני, לפי IRS, גם מי שהכנסתו 0, זכאי לקבלה.

    עוד יש חידוש בזה, שרק מי שמתגורר בארה"ב זכאי לקבל. האם זו דרישה זמנית, או גם בת הגשת הדו"ח השנתי יידרשו מגורים בארה"ב? נפקא מינה למי שאיננו ממצה את תקרת הACTC.

    תודה!

    אהבתי

    1. למי שגר מחוץ לארה"ב (ע.ע קוראי הבלוג הזה), החוקים לא השתנו, כלומר $2,000 זיכוי מס מתוכם עד $1,400 כהחזר.
      הספים והחישובים לא השתנו.

      אהבתי

  6. תודה רבה על הבלוג. הוא ממש עוזר.
    אני לא בטוח אם כאן זה המקום המדויק לשאול אבל לא מצאתי מקום אחר.
    יש לי 7 ילדים. עד לפני שנתיים הגשתי את הטפסים בדואר, והייתי מוסיף דף עם פירוט הילדים מעבר למספר 4. כמובן בתוספת סימון שיש לי יותר מ- 4.
    בדו"ח של 2018 הייתה ל- IRS טעות שהם פספסו את המכתב הנוסף, ולכן שינו את הסכום שמגיע לי.
    לקח קצת זמן עד שהבנתי שזה העניין ואז התקשרתי אליהם לדווח על כך.
    הם רשמו את הפנייה שלי אבל אמרו שהם מאד עסוקים ולכן ייקח כמה חודשים עד שזה יטופל.
    לאחר כמה חודשים התקשרתי שוב ואמרו לי שרואים שהפנייה פתוחה והם מאד עמוסים וייקח כמה חודשים עד שזה יטופל.
    יש לך עצה?

    אהבתי

    1. לדעתי אין מה לעשות מלבד להמתין בסבלנות ולדגום אותם אחת לחודש.
      אולי לשאול אותם מה אפשר לעשות כדי לזרז.

      תתנחם בזה שתקבל ריבית על הסכום של השלושה ילדים, על כל הזמן הזה (החל מ-45 יום אחרי הגשת הדוח, או תאריך ההגשה, המאוחר מביניהם).

      אהבתי

כתיבת תגובה